Gnagare?
Jag måste bara posta en grej här på forumet. Jag var nyss inne på en nätbutik och var tvungen att skriva ett mejl ang. deras information. Läs, jag vill gärna ha kritik på det jag skrivit ifall det är felaktigt eller ej, vilket jag ansolut inte tror att det är.
Hej,
jag var inne och kikade runt på er hemsida och sökte på smådjur. Då kom det fram två kategorier, fåglar och gnagare. På kategorin Gnagare fanns en bild på en iller så jag tänkte att jag kollar för att vara säker. Mycket riktigt så ligger illersakerna under kategorin Gnagare. Hur kommer detta sej, om jag får fråga?
Jag kan upplysa er om att illern inte är någon gnagare, den går under kategorin smådjur eller även rovdjur. Ni har även en bur till illrar som är mycket liten. Min fråga till er är om det är menat att illern ska bo i buren, eller bara ha den som ett 'krypin', som står öppen hela tiden? Att ha en iller i bur är olagligt. Buren måste åtminstone vara 5x5 meter, och skall helst stå öppen konstant. Då detta är felaktig information ni ger ut på er hemsida, skulle det vara trevligt om ni ändrade detta. Ovana personer som planerar Att skaffa iller som går in på er butik, kommer naturligtvis tro att detta är helt okej, och stänga in sin blivande iller i en bur.
Jag ser fram emot svar från er, som förklarar denna information ni ger ut.
/Anna
Deras svar:
Hej!
Vi har ingen kategori som heter rovdjur!
Vi tar in våra burar från leverantörer, jag ska kolla med dessa om de är olagliga som du säger.
Support
Hahahaha! jag mailade samma butik igår! ovh fick exakt samma svar!! fan va kul att vi båda har mailat dem! hahah…det var gran prix va?
HAHA! Är det sant? :D Japp, Grand Prix hette "företaget". Väntar på ännu ett svar från dem, kommer posta det här direkt.
Men så du frågade samma saker eller? 
Hej! Vill bara påpeka ett fel på er hemsida i all välmening. lllrar är inga gnagare utan rovdjur, precis så som hund och katt. Mvh Sara
svar:Hej! Vi vet :) Men vi kan inte ha en rubrik som heter rovdjur…:) Support
Haha. De är så lama. Man tycker att de åtminstone kan ha en smådjurskategori. Men det är så kul att få svar från företag som skrivit fel och grejer. De har aldrig något bra argument!
men de kanske tänker till när i alla fall 2 pers hör av sig….de borde ju kunna ha en kategori med smådjur som det har i alla andra butiker….
Precis. Det borde de åtminstone göra tycker man. Haha, jag tycker detta är så kul. Jag ska posta nästa svar jag får ;D
skicka ett mail till dem igen å bifoga den här…be dem läsa sida 39….http://www.djurskyddsmyndigheten.se/Documents/DFS_2005_8_L80.pdf#search=%22jordbruksverket%20%2B%20iller%20%2B%20h%C3%A5llning%22
Det ska jag göra, nästa gång jag får ett mejl av dem. Tusen tack, nu ska jag allt sätta dem på plats och visa vart skåpet ska stå!
hahaha! grymt bra!!! håll mig uppdaterad!

haha ovetande lögnare! haha, illrar, gnagare? tss 
Men om man nu inte vill lägga upp Rovdjur kan man åtminstone lägga upp Smådjur. Det gör ju i alla fall inte att folk får fel uppfattning.
Att man inte tar reda på mer fakta innan man startar en Nätsajt. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

haha, jag tycker det här var jätteroligt. Vem sjutton har sagt att de ska ha en kategori som heter rovdjur. hihi
En smådjur, eller iller kan ju vara bra:-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Haha, jag väntar fortfarande på svar, alla som undrar.. Tycker det är hysteriskt roligt att få sätta dem på plats =D
Jag tipsade dem också om att de "råkat" länka fel i morse men jag skrev det inte som en fråga så jag kanske inte får något svar. Får jag ett svar så räknar jag med att det står att supporten tagit en lååång semester
hahaha….när börjar detta räknas som trakasserier? ….*undrar*…

*fniss* Undrar om dom börjar räkna oss illerägare som jävligt jobbiga snart.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hehe…nog för att en iller kan gnaga på saker, men hallå!! 
Men att buren ska vara 5x5 m?? Det blir ju 25 kvm??? Det är ju mer än en student har att bo i!?
Antar att du menade att en iller ska ha 5 kvm? T.ex. 2x2,5 m?
5 kvm ska det vara. Har man flera plan så får man lägga ihop dem
jag tror att thyne menade 5 kvm…men det e ju lätt att skriva fel 
Haha, jo det menade jag. Attans, så fel det kan bli! :D
Tackar för rättningen ;)