Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 923 ggr
sarae
0

Barf i mängder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… igen! Idag var det helt tomt i frysen, så det bar av till gbg för lite matinköp åt vildarna…
resultatet blev 4 kartonger med kött i olika former, och jag har nyss ägnat x antal timmar åt att stycka kycklingskrov… Tilläggas bär att det är fullt med kött i kartongen bredvid, samt att kylen är full av vingar, hjärna, lever, gump, Kalkon och ankskrov, magar och en hel massa annat… men det får vänta tillsimorgon, då mitt finger förhoppningsvis slutat blöda.. kan som vanligt inte göra något utan att skada mig själv.. suck.. sekatörer är INTE barnvänliga.

sarae
0

48 portionspåsar kycklingskrov…

sarae
0

Och så här kan det sluta om det är jag som håller sekatören… 20 minuter senare blödde det fortfarande.. suck… Så det blev ingen mer styckning idag… men fortsättning följer :P

UlrikaD
0

Förstår verkligen inte varför du måste försöka skära handlederna av dig medans du pratar med mig i telefon?Obestämd Men holy shit, vad mycket kött! Såg massor ut i bilen men det var ju helt galet mycket.

TottsiGirl
0

Oj jösses vad mycket mat.. Ravage skriker att han vill flytta tillbaka NU omgående, han tycker det knorrar i magen nått väldigt när han ser bilderna! :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Aviendha
0

Shit vilken kött-hög! Det är mer kött än de mammas jaktlag brukar stycka här hemma tror jag.. Men å andra sidan har du en hel drös hungriga illrar som måste tillbedjas, lite mamma-blod förstärker bara banden ;)

Ceciliaolucifer
0

Jisses vad avundsjuk jag är!!! Skrikandes

sarae
0

#3 jamen du var ju väldigt hjälpsam, du fråga inte ens om du skulle ringa ambulans ju.. schysst kompis :P

#4 Hehe han är alltid välkommen på mellanmål grabben ;)

# 5 yup, har 7 som enbart äter kött, men jag hoppas att jag har fått så att vi klarar oss en månad iaf :)

#6 nanananana ska hjälpa cilla fixa oxå :P

TottsiGirl
0

#7 mellanmål ravage tycker mer de ser ut som om du rustar för buffé :) är det ät hur mycket du vill buffé som gäller??? Han undrar om han kan få komma omgående?

#7 du får gärna hjälpa mig oxå hehe :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

sarae
0

#8 Äh det där e verlkligen bara mellanmålet, men han får gärna komma genast :)

Självklart!

ferretgirl
0

Hur gör du korvarna? Kanske en dum fråga då jag vet hur man gör vanliga korvar. Men vad använder du till fjälstert, är det gris, ox eller kycklingtarmar?

sarae
0

#10 korvar? jag gör inga korvar… här styckas allt bara i ca 2-4 cm stora bitar.

ferretgirl
0

Förlåt, jag läste skrov som korv av någon anledning hahaha. Så går det när man läser för fort

Faxlin
0

Jodå sarae sekatörer är barnvänliga, bara inte sarae vänliga :-)
Skämt och sido, det såg inte bra ut det där. Håll stenhård koll då du faktiskt håller på med kött med sekatören.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

#7 Jag kan ju inte fråga om jag ska ringa efter ambulans varenda gång du klantar dig ju.Tungan ute

werner
0

Ska aldrig klaga igen när jag slaktar kött Förvånad kommer inte ens i närheten av det där.

illerjens
0

Det räcker nog ett tag:)

sarae
0

#13 hehe där har du en bra poäng :P men det e nog inte mycket som faktiskt e sara vänligt tyvärr :( Håler iaf stenkoll, det är lite blått och svullet idag, men jag tror jag slipper infektion, och salmonella tror jag nog att jag e imun mot vid det här laget hehehe

# 14 men varför inte? :(

#15 hehe har hälften kvar :)

#16 jag sattsar på max en månad :)

werner
0

Fy fan Sara, vill du bli våran slakterska ? Flört

Faxlin
0

#17: Tror inte ett dugg på att du är imun. Så fortsätt håll stenhård koll. Går fort med sådant där.

Audiatur et altera pars

HannaM
0

Nu har jag letat en stund och kan inte hitta något om salmonellaspridning via sår. Det enda jag kan hitta är fekal-oral smittspridning…

Faxlin
0

Det är mycket annat än salmonella man kan. Få jag var mer ute efter att man ska vara uppmärksam då man får sådan där sår i samband med kött hantering.
Mycket bakterier som kan sprida sig som man inte vill ha.

Audiatur et altera pars

Aviendha
0

Ja, min mamma har altid sagt att man ska vara noga med hygienen när man grejjar med rått kött, spec om man har småsår på händerna, och i det fallet litar jag på henne, hon har ändå styckat kött i över 20 år och vart på kurser i ämnet.

Så snälla sarae håll koll på det, vem ska jag annars göra beteendeobs hos, komma och få hjälp med innätning av bur ovs ;)

HannaM
0

tja.. med tanke på hur det blödde så tror jag inte något kommer in… värre om man har öppna ej blödande sår, med den strömmen ut som var i det här fallet så skulle iaf jag bli extremt förvånad om det smög sig in något.. rätt bra rensning när kroppen sätter på den duschen

Aviendha
0

#23 Haha, ja det är ju sant ;)