Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 452 ggr
Sara
0

Ännu en mink..

Fick ett samtal ikväll från en kvinna som hade fått besök av en tamiller på rymmen.

Tyvärr visade det sig inte vara en tamiller utan en mink, en typisk nästan svart med vit fläck på hakan. Stank som skjutton och skrek vid rädsla.

Många som får besök av "tama" minkar nu. Tråkigt!

Sara

KerstinL
0

Det bor en minkfamilj vid sjön nära oss, dom blev jättetama i somras och sprang runt och tiggde matsäck av folk som var där och badade.. ; ) Det var lera som kom till oss och frågade om nåt av våra djur rymt.. "ni har väl såna där uttrar??, är det dom som springer nere vid stranden??" ..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

tortoise
0

ja, det är tråkigt…Utanför Borås har det varit ett jätteutsläpp av minkar på en minkfarm- en del av dem har börjat söka sig till människor nu- de tror att de ska få mat, stackarna…Alla som vi möter här i stan tror att Love är en mink nu, bara för att han är lik en som var med på bild i tidningen..!

MimmieM
0

Nu ringde det en liten klocka hos mig.
En man kom fram till mig och hötte med fingret och förklarade att Zeke minsann var olagligt att ha som husdjur, jag kopplade inte det till att han såg ut som en mink direkt.

Carpe Diem

Sara
0

Folk har svårt att se skillnad på dem, vilket egentligen inte är så konstigt då varken iller eller mink är så vanliga.

Sara

AlbaStiffler
0

Nä, det är ju inte så konstigt att man inte ser skillnad. Speciellt om de beter sig som en tam iller mer än en vild mink.

sarae
0

men utseende mässigt skiljer de sig otroligt mycket, men har man inte sett en iller innan, så är det självfalet inte konstigt att man inte ser skillnad.

AlbaStiffler
0

precis… Men är det tex en silvermink skulle säkert även jag fundera både en och två gånger innan jag bestämde mig för att det verklgien var en mink. Men det syns ju i fejjan, de ser ju nästan ut som en "mongisiller"… hehehe, dvs som en iller skulle se ut om de vore mongoloida.

MimmieM
0

#7 Haha! Den var bra du!

Carpe Diem