Akuthem sökes
Affe behöver ett akuthem eftersom att jag inte har hittat en köpare. Är lite kort varsel att hitta köpare på också.
Vi fick reda på av vår hyresvärd att vi inte alls har till årskiftet på oss utan att vi ska flytta i november så jag behöver ett akuthem som Affe får bo i tills en köpare hittas.
Skulle vara så snällt om någon här vill ställa upp som akuthem.
Jag bor nära HC i småland så de kunde vara bra om det inte låg fööör långt borta. Jag kan åka en bit men inte genom hela sverige på grund av flytt och graviditet.
Affe är en snäll viltfärgad och kastrerad hanne. Är rumsren till 89-95%. Han kan protestbajsa mitt framför ögonen på än ibland. Han är inte så bitig han naffsas ju och så vid lek och rop efter uppmärksamhet men han har bara bitit igenom en eller två gånger.
Snälla hjälp!

puttar för pojken!
kan vara så att jag är intresserad av honom.
Jag och min flickvän har pratat om iller länge nu men egentligen sagt att vi ska vänta till vårens valpkullar…
Är göteborg för långt bort?
Hur gammal är han?
Om det skulle bli aktuellt så passar det nog bättre att ta hand om honom från november än nu direkt.
Unhandy - det kan jag göra. Jag bor i Sthlm, har två iller. Om han funkar bra med andra iller, så kan jag ta hand om honom.
sök dig till omplaceringskoordinator eller illerdagiset i köping!
Personligen tycker jag att det vore allra bäst om Affe kom direkt till sin nya ägare istället för att först komma till akuthem och sedan ägare. Alltså om man känner att intresserade illerköpare är de rätta.
Sara
ni är väl inte hans första hem heller va?
Bör inte Affe komma till sin nya ägare istället till ett akuthem. En ägare är väl det mest akuta?

Asså så som läget är nu så hinner jag inte finna den perfekta ägaren till Affe eftersom vi ska vara ute i november. vi har halva november på oss att flytta så ja kommer inte hinna med det.
Och jag vill att Affe ska komma till en erfaren illerägare. Känns säkrast så eftersom att det ska bli hans sista hem. Ja jag tog honom som omplacering. han kom från en kille i 18års åldern som hade honom i en liten bur på ca 1-2 km2. Så ja vill inte att det ska upprepas.
Ni måste ju förstå att jag heller inte kan ta massa timmar per dygn att hitta en ny ägare nu mitt i flyttkonflikter och bäbisplanering.
Och jag vill inte att massa folk ska klaga på mej för det orkar jag inte, som sagt tidigare så var inget av detta planerat!

*putt* Hur får man tag på omplaceringskoordinator?

Sara härinne är omplaceringskoordinator. PM:a henne.
Japp jag är omplaceringskoordinator för Skills och Cannydia är omplaceringskoordinator för SIV.
Sara

#8 Fast 1-2 kvadratkilometer är väl en ganska stor yta :)
Skämt å sido, hoppas du hittar ett bra hem tillslut. Jag hade gärna ställt upp om det inte vore för att jag bodde i gbg.
Carpe Diem

#12 Oj blev lite fel. :S Men ni förstår vad jag menar.