Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 658 ggr
Sara
0

Norpan kisar

Jaha, så var det dags igen… Såg nu att Norpan kisar med ena ögat så jag ska tvätta det och vänta tills i morgon för att se om det blir bättre.

Annars får vi åka och sponsra veterinären igen..

Sara

AlbaStiffler
0

Kul jul! nu minns jag inte vad medicinen heter men jag har säkert skrivit nån gammal tråd om vilken ögonmedicin man behandlar ev ögonskador med. Stifflan har jag ju tyvärr fått behandla flera ggr för hans öga. Brukar ta ungefär en vecka innan medicinen gör nytta. Ett tips är att applicera den på ett rentvättat finger och sen försöka få i så mycket i ögat som möjligt. Gör man enligt anvisningarna ska man ta direkt med den spetisiga tubspetsen, men det är ju livsfarligt då minsta sprattel kommer peta ut hela ögat.

Sara
0

Jag hoppas att det bara är nått skräp i ögat. *håller tummarna*.

Sara

Faxlin
0

Lill gumman då. Hoppas verkligen att det bara är lite smuts. Det brukar komma ut av sig själv faktiskt. Badda med mycket vatten bara så brukar det lösa sig. Ja om det inte är något värre än lite smuts. Men det hoppas vi att det inte är. Tycker det varit nog med sådant för dig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Aviendha
0

Huvva, för mycket fartvind för Norpan. Du får nog ta o knyta säcken i svansen på henne ett tag så hon håller sig på marken ;)

Skämt åsido. Jag fick ju någon salva som liknar den som AlbaStiffler skrev om, iaf det där med den spetsiga tuben. Vi lyckades lyfta lite på ögonlocket och hällde in det där, stängde ögat och försiktigt tröck runt det så det skulle spridas över hela ögat. Kom aldrig på att man kunde använda ett finger Skäms men de gick ändå.

Har du sett något i ögat?

AlbaStiffler
0

#4> Hade man en "rejäl" droppe på fingret och lyckades få den någonstans runt ögat (stiffler sprattlar mycket vilket även var grundorsaken till olyckan) så brukade det åka in salva i ögat av sig självt när han blinkade.

JossanH
0

Men sara- så himla kul kan det väl ändå inte vara att åka till veterinären att du hittar på alla möjliga anledningar….

Nä, usch för det. Hoppas Skorpan kryar på sig!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Tror det kliar i pälsen (börjar komma vinterpäls) på Norpan för hon har börjat lägga sig i toalådorna och lixom klia sig mot ströet. Eftersom jag har träpellets så blir det ju spåndamm och det är ju lätt hänt att få in nått sånt i ögat.

# 4 Nej jag har inte sett nått.

# 6 Nä, han är inte ens snygg.. Flört

Sara

Sara
0

Kan glatt meddela att Norpan använder ögat som vanligt igen! Skrattande Så det var nog bara nått smuts.

Sara

NinaS
0

Så bra! :)

Faxlin
0

Vad skönt att det bara var smuts. Känns verkligen som om ni har haft eran beskärda del av veterinärbesök.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sara
0

Ja, det tycker min pappas plånbok oxå.. Flört

Både min och hans plånböcker har gått samman och startat en fackförening.

Sara

AlbaStiffler
0

Skönt att han mår bra och att era plånböcker slipper fler akuta fackmöten.

Det där kliandet sysslar mina med åxå så det är nog vinterpälsen som spökar.