Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 978 ggr
PatrikF
0

Sover hela tiden

Jag var ute med dom igår, ingen jättelång runda, ca 40 minuter i Pildamsparken med tjejen och sen körde jag o min kusin ut till bokskogen med dom för att fota lite höstbilder (inte höstillern men det blev några sådana foton också).

Men sen vi har kommit hem igår så har dom sovit hela tiden, förutom några snabba besök på toan och käkat lite. Dom sover fortfarande :)

Aviendha
0

Det är inte lät när man är liten och krafterna tryter efter så mycket äventyr ;)

PatrikF
0

Nu är dom uppe efter över 24 timmars sömn :) Och jäklar vad Monty studsar omkring och försöker få igång Boston, annars brukar det vara tvärtom.

Faxlin
0

haha så nu vet du hur du ska köra slut på dem när du vill sova en hel natt :-)

Så vill vi se bilder också vet du väl.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

werner
0

Jag vill också fota höstbilder på illrarna i solsken :D fina löv och fina illrar :D har inte kommigt mig för när det aldrig är sol :S

Aviendha
0

#4 Det kan bli riktigt snyggt med mulen bakgrund med ;)
Tog mig i kragen idag. 63 kort tagna, behöll 7 som var halvbra och ett som jag var nöjd med, det kortet var inte ens på en iller >.< De snabba rackarna blir ju mest bara sudd, eller så får man med en svans, och när man tänker "nu blir det här såå bra!" så hoppar de iväg precis när man knäpper…

PatrikF
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hehehe, ja dom är sjukt snabba. Tycker att jag har rätt bra koll på tekniken och är van fotograf (tar ca 6000 bilder om året) men fota odjuren blir bara suddiga bilder och halva djur :) Det finns inte tid för att komponera eller fokusera.. det är bara o smälla av bilder :)

Min lilla Canon G9:a hinner inte med så jag får väl ta med mig systemkameran ut. Försökte fota odjuren med mellanformat igår, men det var dömt o misslyckas. Får nog skaffa lite böcker i djurfotografering och lära mig lite tips o trix o få dom att sitta still.

Har haft väldiga problem med katter innan jag kom på lite knep. Men dom är svåra på ett helt annat vis, dom är sjukt intresserad av kameran istället och ska hela tiden sniffa och kolla på den, men dom kan man lätt avleda uppmärksamheten och plocka av alla grejer som hänger o slänger. Men med illrarna måste man vara sjukt snabb och ha tålamod (vilket jag inte har). Får nog hålla mig till människor :)

Men har man en kamera med många megapixlar så har man råd att slösa yta och kan komponera om bilden i datorn.

Aviendha
0

#6 Naw, vilken sötis =) Ja, jag kan nästan lova att du kommer utöka dina bilder per år nu som illerägare, det är som sagt att knäppa så kameran går varm, och sedan sitta och sortera allt ;) Någongång har man tur så man fått med en hel iller, som är still, och dessutom fått med bakgrund som är ok, för det glömmer då jag ofta i förvirringen med koppel, kamera, iller i byxbenet och en iller insnallad i ett snår ;)

PatrikF
0

#7 Hehehe, ja det är nog det som är grejen. Det är inte du och motivet direkt :)

Sömniga illrar och blixt är bra :)

werner
0

Får gå ut och fota jag med någon dag :)

PatrikF
0

Kameran bör alltid bäras med, annars kan man ju missa något :) Men det där att gå ut är inte så lätt, det är rätt mysigt i soffan med dom små.

MimmieM
0

Oh vad jag längtar tills Bosses mage är läkt och pälsklädd, jag tror han hade älskat att tumla runt i löven :)

Carpe Diem

PatrikF
0

Ja monty älskade lövhögarna som vi hittade i pildamnsparken. Boston sniffade som vanligt på alla grässtrån som han passerade :P

Monty lägger sig som en hund på rygg och kliar sig o sprätter omkring, helt galen. Men för det krävs en filmkamera :)

werner
0

nja släpa på 3 illrar i koppel och sedan en systemkamera och försöka få en schysst bild är lite över prestrerande, ska be sambon hjälpa till :D

PatrikF
0

Sova….

PatrikF
0

…..sova…..

PatrikF
0

………zzzZNARKzzzzzzZNARKzzzz

PatrikF
0

….zzzzzZZZZZZzzzzzZZZZZZZZzzzzzzzZZZZzzzZZZ…… ah.. så du är hemma nu..

JossanH
0

#12 sådär gör mina killar med varje kväll. Så fort vi kommer ut så ska dom lägga sig i rabatten och åla och Triton får tokspel och studsar upp och ned medans han studsar.
Dexter är mesterrullaren här hemma. Han gillar även att bita lite i växter o grenar som hänger ned… :)

Mina sover nästan jämt ett dygn mellan utepromenaderna.. hehe

Sajtvärd på Iller.ifokus

PatrikF
0

#18 Hehehe, mina med. Så det blir tur var tredje nu så man kan få lite bus i veckorna :)