Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 323 ggr
Aelsklinn
0

Fundering om kön...

Jag funderar på om illrar av olika kön kommer bra överens? Om man har en illerhona t.ex. och sedan skaffar en illerhane. Blir de bra kompisar då eller bråkar de mycket? Har det någon betydelse (när det gäller deras humör och tolerans mot varandra alltså) om båda är kastrerade eller inte? Eller bara en av dem?

Kan man ha en hona och en hane alltså? Eller är det bättre med två honor eller två hanar?

Vad är era erfarenheter?

Linn

sarae
0

i min åsikt finns det inget som säger att hanar kommer bättre överens med hanar, å honor med honor etc….det handlar inte så mycket om könet, som om illerns personlighet etc. De flesta illrar kommer att bråka när de träffas första gången (men absolut inte alla), oavsett kön, detta för att etablera vem som e den dominante…å då e det bara att låta dem hållas. Jag har en tjej å en kille som älskar varann…Jossanhär på forumet har 3 killar tror jag som kommer överens etc….det enda e att det e bäst att kastrera dem…killar i brunst brukar inte funka ihop, har man en okastrerad iller å en kastrerad iller kan de bli stressade av varann å man kan behöva dela på dem under denna tid…vad som händer om man har en okastrerad hane å hona behöver jag inte gå in på Flört…sen finns det ju vissa skillnader i personlighet mellan honor å hanar…Man brukar säga att honor kan vara "vassare" än killar, mer stissiga, och mindre gosiga…sedan att hanar e lugnare, gosigare etc..men som sagt , detta stämmer inte in på alla illrar…( men stämmer exakt med mina Flört)

*L*
0

#1 Buffe e juh jätte gosig! :) fast det e juh Stitch med ;P

sarae
0

hihihi…fast buffy gillar ju bara dig Flört

*L*
0

nja det kan jag inte hålla med om mitt knä är bra att sova i bara :P fast å andra sidan, vem gillar inte mig haha

sarae
0

hihihi näe det har du rätt i Flört men Buffy gillar dig skarpt…du e typ den enda hon inte har bitit! (eller har hon det?)

*L*
0

nej hon har inte bitit mig det e ganska synd tycker jag för jag vet inte hur det känns å bli biten jag har bara fått ett litet nafs i örat utav Oliver

haha e jag den ända hon inte har bitit, eller så kanske hon har slutat bita nu

sarae
0

nej hon bits fortfarande om hon känner för det, särskilt nya människor utan illervana….men om du vill bli biten kan vi nog ordna det på IT hihihihi

*L*
0

jag har ingen illervana :P men så bra då! vi får hoppas att jag inte börjar gråta sen :P men det är väl bara snälla illrar på IT ;)?

ang3lica
0

Jag har bara blivit biten av en iller. (Förutom små kärleksbett från Busan) Och det va Buffy som bet mej i tån! Skrattande

sarae
0

yup…säger ju detta…den lilla ungen bits!!!! Flört