Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 507 ggr
PatrikF
0

Mina katter tycker...

… nog att illrarna är lite äckliga, dom täcker över illrarnas bajs Tungan ute Vilka duktiga katter jag har :)

Gör era djur också konstiga saker sen ni skaffade illrar?

Musiken
0

Haha, sa omtanksamt av dem! Luktar ju mindre da ;)

Har tyvarr inga andra djur att jamfora med, men jag beter mig nog lite konstigare sen jag skaffade illrarna hahah

PatrikF
0

Hahaha, jo det gör vi nog alla. Jag trycker upp illrarna i ansiktet hela tiden på folk och ber dom sniffa.

Men det är rätt konstigt att deras bajs o kiss luktar så lite, men det är vuxet av katterna att gräva ner det, lite som om dom har adopterat illrarna och hjälper dom :)

Sara
0

Jag frågar nog nästan varenda icke illerägare som kommer hit, om det luktar äckligt.

Sara

PatrikF
0

#3 Ja, jag också! Är rädd för att vänja mig vid lukten så att man inte känner att det luktar starkt. Det luktar ju rätt gott tycker jag nu, men i början i stora doser så kan det ju bli för mycket. Men nu har jag blivit lite nojjig sen min kusin påstod att dom luktade häst och inte honung :)

skrollan
0

#3 jag med, och vi får till svar att det luktar iller ;)

Musiken
0

Mitt rum luktar mest illerbajs.. Jag fattar inte hur de kan producera sana ENORMA mangder bajs! Tycker inte att de ater for mycket, men sa mycket bajs! Det kanns som att de skiter typ dubbla sin kroppsvikt varje dag! >(

Ceciliaolucifer
0

#6 Kommer det ut mkt så är det skitmat ;)

En valp äter ca 7% av sin kroppvikt varje dag. Det gör dem upp till att dem är ca 16 veckor.

Sen äter dem 5% av sin kroppsvikt ;)

Jag tycker dock inte att dessa siffror stämmer, mina äter absolut mer än några fjuttiga 5 & 7%

PatrikF
0

#6 Hehehe, ja jag fattar det inte heller. Dom skiter mer än vad dom äter! Men bajset luktar nästan ingenting som tur är och jag har ju duktiga katter som gräver ner det så jag slipper se högarna ;)

Men dom är söta när dom sover, även om dom nu har sovit lite väääl länge idag.

Musiken
0

#7 Fast de far ju Vitalin och JWB och sa kott varje kvall :(

Ceciliaolucifer
0

#9 Barf är den idealiska födan och det märks i toalådorna ;)

Faxlin
0

Här hemma täcker också katten över illrarnas bajs. Och hon har stora bekymmer när någon gjort utanför lådan. Hon kan ju inte täcka över det då. Så då hämtar hon en upp plockare istället.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sara
0

# 10 Fast Vitalin är ingen skitmat oavsätt om Barf är naturligare.

Sara

werner
0

Haha jag har också det problemet, nya människor som hört den gamla skrönan att illrar luktar illa brukar jag trycka upp illrarna i ansiktet på..

dima
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våra katter har oxå åsikter om bajs som ligger framme.. Men dom är jätte glad för antal lådor och att det finns i alla rum så efter några timmar ute längtar dom in för att kunna kissa!Obestämd Sen är det lite roligt me maten också, har tre foder framme, royal, vitalin och ANF.. Illrarna äter royal och katterna vitalin ingen vill ha ANF.. konstiga djur!

Och katterna är överlyckliga för alla mjuka puffar och tunnlar och saker överallt… Tror dom hellre vill vara iller än katt…

Aviendha
0

#14 Haha, det kan jag tänka mig att de vill ;)
Hos pappa, där illrarna brukar vara en hel del, så beter sig katten rätt underligt. Han var 8 när första illern kom till, men efter det så får han små ryck, och ligger i vissa vrår som är på tok för små för honom (stor katt på 5kg), kryper i tunneln och beter sig som en iller mer än en katt. Detta trots att han verkligen ogillar illrarna ;)

Och ja, vitalin är mycket godare än kattmaten..

PatrikF
0

Katterna har inte rört illrarnas mat förän jag igår köpte ANF så nu har jag fått bygga ett litet hus åt illrarna i kartong så att dom får ha sin mat ifred. Illrarna tuggar annars glatt i sig Science Hill upptäckte jag när dom rymde ut i köket.

dima
0

#15 det är ju roligt att dom gillar varan men det är inge kul att försöka få ut en katt ur en tunnel hon fastnat i…

#16 Kan det hända nått med katterna om dom äter vitalin? mer än viktuppgång kanske!

PatrikF
0

Tror faktiskt illermaten är bättre än kattmaten för katterna, men den är ju dyrare så jag vill inte att dom käkar upp den för illrarna :)

JessicaN
0

Vi har ingen iller än men våra katter gör likadant. Våran honkatt tycker det är äckligt med hankattens bajs och eftersom han aldrig kraffsar över när han har varit på lådan så kommer hon alltid springandes efteråt för att gräva över det. Hon gör det även om hon inte ska på lådan efteråt. Hon är väldigt renlig av sig och det märks.. :P

Bilden: Ronja ligger och tvättar Trisse, renlig som hon är :P

PatrikF
0

Hehehehe en riktig slöfock den där missen :)

JessicaN
0

Hahah!! Ja, det kan man kalla honom :P

Bilden: Slöfocken Trisse :P

JessicaN
0

Sådär sover han förresten alltid :) Med magen upp i vädret :P

PatrikF
0

#21 Hehehe, vissa vet hur man njuter av livet :)

anetka
0

Vår kisse täckte också över illerbajset. En annan kul (eller egentligen inte så kul för min del..) grej var när vi skaffade första illern, som var ung då. Hon började härma katten i en del beteenden, som om hon lärde sig av honom. Kisse hade en ovana att krafsa framför och på vattenskålen innan han skulle dricka, och även illern började göra det, precis på samma sätt som kisse gjorde. Hon gör så än idag trots att de inte längre bor tillsammans. Lite störigt eftersom hon samtidigt skvätter ut vattnet.. precis som kisse gjorde..