Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 410 ggr
Musiken
0

Urgh! Smarta illrar!

Gud, Nisse ar icke av denna varld!
Inte nog med att han kan oppna dragkedjor, skruva av korkar och vet hur man oppnar soptunnan, nu har han aven lart sig att oppna Lottas sele OCH haka av kopplet fran hans egen!

Satt i godan ro i koket och hade illrarna i sina koppel pa varan lilla gard utanfor koksfostret. Har fonstret oppet for att kunna hora dem, och efter ett tag hor jag inte plingan pa Lottas sele mer. Tanker att hon lagt sig ner och vilat, men bestammer mig for att kika anda. Sticker ut huvudet genom fonstret och ser att hon minsann inte ar i sin sele mer! Springer ut och hittar henne tack och lov i en buske alldeles vid dorren! Puh!
Sa jag satter pa henne selen igen. Kollar till dem snart igen och ser hur Nisse biter pa ett av spannena sa att de gar upp! Iller-javel!
Spanner fast henne igen.
Haller koll pa dem fran fonstret och da hakar han av sig sitt koppel! Han lagger sig pa rygg och rullar sa att metallhaken hamnar pa sidan av honom, sen sa bojer han nacken sa mycket han kan och biter pa haspen. Och sa klart sa lyckas han komma loss efter nagra forsok!
Snart lar han val sig att oppna fonstret ocksa..

Har ni nagra irriterande smarta illrar? Och vad gor de?

PatrikF
0

Hahaha, nisse är "my kind of ferret" :)

Musiken
0

Du kan fa honom om du vill ;)

PatrikF
0

Yes please Skrattande

Han är skitrolig! Fast han kommer nog inte gilla det här då han inte har någon skrivare som han kan göra sina behov i Obestämd

Musiken
0

Ajda.. Nej, en skrivare ar nog ett maste tyvarr :P

Aviendha
0

Är du säker på att Nisse inte är ett resultat av topphemlig forskning med målet att göra husdjur till spioner? Han borde få "007" tillagt i namnet iaf ;)

Jag hade Chade, som trixade med kökslådorna, puttade ut den "rätta" för den höjd han ville ha för att ta sig vidare, endera upp på diskbänken eller på andra saker som stod nära. Men det är ju lindrigt ;)

Faxlin
0

*Asg* Du är säker på att det inte är Houdini som är återfödd i honom?
Här hemma har jag Nemo som gräver sig ut på en hundradels sekund. Men han drar inte själv. Han bara visar töserna vart de ska smita. Sedan sitter han lydigt kvar i hagen och väntar tills jag kommer. Allt för att visa vilken oerhört väluppfostrad iller jag har.
Eris kan förcera alla barnlås och alla möjliga saker jag ställer för mitt sopskåp.
Hon hoppar också över galler grinden när hon verkligen vill det.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sara
0

Skrattande

Sara

werner
0

Idag hade vi bakdag här och jag gjorde ciabatta med soltorkade tomater, ställde den för att jäsa på bordet och NEJ ingen iller har lyckats komma upp där utan att vi sitter där så dom kan klättra i våra byxor sen sprang sambon in i köket så står Allora och krafsar i degbunken på den jäsande degen. Hur fan kom hon upp? Stolarna stod inte ens där, inget på sidan av att klättra på bara bordet.

werner
0

Sen hade vi ju städskåpet som var förseglat och spjärnsatt med en sopskyffel modell stark och den lyckades hon putta loss och sen riva upp skåpet. Allora igen!

werner
0

Jo sen har vi misstake som hoppade upp på handtaget till underdelen av ugnen, klättrade i en kökshandduk, upp på spisen och sprang till diskstället för att hämta gummiploppen man har när man diskar, det gjorde hon 5 ggr och kom och visade upp hennes byte innan jag fattade hur hon kom upp.

Sara
0

Haha, å jag som tycker Norpan är jäklig men hon är ju en riktigt snäll flicka i jämförelse med era genier.

Sara

werner
0

Det kommer nog, en dag kommer Norpan med cape och flyger förbi dig och snor popcorn burken innan hon landar på hatthyllan.

Sara
0

Hu hoppas inte!! Skrattande

Sara

Aviendha
0

Haha. "The flying Norp" ;)

Musiken: Kan du fånga det på film? Så du kan anmäla honom till MENSA ;)

Musiken
0

Hahahah! Jag ska forsoka :D Far ta ut dem imorrn igen om det inte regnar!

Stinko
0

Irriterande smarta kan jag nog inte påstå, men Totti brukar hoppa upp på skrivbordet och ställa sig på tangetbordet, och lyckas stänga av datorn. >< Han brukar även öppna sopskåpet och städskåpet, men det är inte så svårt.. Får se om han lyckas efter vi satt dit sånna där barnlås.

Pyr brukar öppna kökslådorna och klättra på baksidan av lådorna tills hon kommer till lådan med fryspåsar… Vet inte vad det är för speciellt med dom, men hon ska alltid sno alla rullar med påsar… Hon har i alla fall inte fattat att hon kan ta sig upp på diskbänken den vägen! Hoppas hon aldrig fattar det heller! 

Har rätt snälla illrar i jämförelse med era, haha :D Tack och lov!

Norrskenets
0

Skulle verkligen va tufft om du fångade det på film haha=D

Sabina-old
0

Smart o smart iller vet jag inte… Men Max är iaf busig som satan, eller ja, olydig :P

Han har lärt sig att hoppa upp i sängen, sen är det juh jättekul att kolla i alla saker som står på sängbordet… Men sen råkar han alltid välta ngt. Så springer man in för att skälla, man hinner se en illarsvans försvinna under sängen. så jag lägger mig ner för att få ut honom o säga till honom. Det vet han… O att han har gjort fel, o skäll vill juh ingen få. Så han lägger sig precis i mitten under sängen. Där matte inte kan nå mig :P

så ligger han där, glad o gäspar lite. Väntar på att matte ska gå så man kan busa vidare… :P
Då blir man inte alls arg! XD

Sen är det juh det också, pennskrin med dragkedja är juh jätteroliga. Sen innan när man skulle till skolan så saknades alla sudden o vissa pennor. Undra vem som varit där o snott… :P

Sara
0

#12 Kan säga att Norpan försökte sig på ett sådant hopp idag men landade i min spagetti och köttfärssås i stället..

Sara

werner
0

#19 du ser flyglektionerna är i full gång.

Sara
0

Haha, ja tyvärr..

Sara

werner
0

#21 inga flygande illrar här än så länge, dom har barrikerat sig i vardagsrummet sedan dom fick rör kopplat till ett "gryt".. inga illrar som ställer till i köket.