Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 875 ggr
Jenahbella
0

alvin blöder på tassen

efter att vi vart ute på en prommenad nu ikväll så såg jag att alvin blödde på tassen vid ena klon..
ska jag tvätta av med något? är rädd för att de ska komma smuts i :(
eller ska jag bara låta de vara?
har badat honom i vatten nu iaf.. men tänkte om han ställer sig i bajslådan å så.. :/

ferretgirl
0

Tvätta av tassen med ljumt vatten så att du kan se ordentligt var det blöder. Han kan ha fastnat någonstanns med en klo så han har drigt av det yttre lagren av den. Kanske har han dragit av så att det har gått in till pulpan, eller kanske trampat på en liten glasbit. Det är mycket som kan hända när man är ute med dom.

Jenahbella
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jaa de e ett litet sår precis vid klon men de e inget där och han reagerar inte när ja trycker eller tar i tassen, så de verkar bara va ett litet skrapsår, han blev väl släpad av alou eller sigge mot marken.. nu ligger han här i knät och sover iaf :)

LiindaH
0

Sötmosen då : D

// Liinda

Fruttisen
0

En dag var det små blodspår på golvet och efter liten undersökning så hittade jag ett sår på Sockers ena trampdyna. Jag gjorde faktiskt ingenting, utan lät det bara vara- två dagar senare var det inte ens ett spår kvar :)

Jenahbella
0

okej :) va bra! :) jag ska kolla hans tassar imorgon bitti igen :) får hoppas på att de ser bra ut då :)