Geggig pals
Nisse ar ju drygt 16 veckor nu och bor val borja bli vuxen snart.
Och da bor han ju bli gulare/orange i palsen pga oljorna.
Men HUR mycket olja ska han producera egentligen?!
Jag badade honom igar kvall vid 9-tiden, da var han vit och fin efterat, men i morse vid 10-tiden var hela han alldeles orange och fet i palsen igen!
Detta ar andra gangen jag badat honom. Forsta gangen var efter att han hade snorklat i en hog med hundbajs, och da var det bara med vatten, sa jag tycker inte att jag badar honom for ofta heller.
Ni kan ju se pa bilderna, ska han verkligen vara sa geggig i palsen 13 timmar efter att han badat?! Palsen pa och runt svansen ligger slickade mot huden for att det ar sa fett, och han ar liksom kletig att halla i.
Han luktar inte illa dock. Hade vantat mig att hans "vuxenlukt" skulle ha borjat komma nu, men an luktar han gott.
// Amanda
jag har faktiskt aldrig varit med om ngt liknande 
Men en sak är säker, jag är INTE avundsjuk!

Nej inte jag heller :P Pudding blev lite gul och luktade starkare, Loki som ar ca 1 manad aldre ar ocksa bara lite gul, men luktar fortfarande inte starkt. Och Nisse ar varsta geggbomben! Det har kommit sa plotsligt ocksa. For nagra dagar sedan var han bara lite gulaktig i palsen, och nu bara POFF sa ar han orange och geggig. Det ar inte en extrem tomning av analsackarna heller, for han luktar inget, och han har varit lugn och sovit hela natten..
Jatteskumt…
// Amanda
Kanske har han verkliga tonnårsproblem ;) Jag vet inte alls, mina har aldrig visat minsta tillstymmelse till att ens vara fet i pälsen. Inte torr, men aldrig fett fet lixom.
Kan det vara någon sjukdom/hudsvamp som orsakar det?
Paulina

Ja snart far han val finnar ocksa ;)
Jag har ingen aning om vad det kan vara som orsakar det.. Lite darfor jag fragade haha :P
// Amanda
alltså groggie hade likande i ansiktet, flera hårstrån som klibbad ihop sig, gick inte att få bort med tvätt så vi fick klippa när han sov.
Har aldrig heller sett något liknande!! Och jag ställe rmig högst tveksam till huruvuda det där är normalt… mina okastrerad ehanar har faktiskt aldrig blivit geggigare, eller särskilt mkt gulare i pälsen. bara lite kladd runt snoppen, samt något strävare/kladdigare päls (och med kladdig menar jag inte att man blir blöt av att ta idem, bara att pälsen känns lite mer "klistrig" än annars)
Kan det *hrm* varit någon som kissat på honom?
Sara

Haha, nej :P Skulle Lotta gora nagot sadant sa skulle jag bli ytterst forvanad! Hon kissar bara i transportburen, och bajsar i vanliga buren. Han har varit sahar i 2 dagar nu. Trodde forst att han hade suttit i bajs eller nagot, men sa verkar inte heller vara fallet eftersom jag gjorde rent at dem i samma vanda, sa det fanns ju knappt ngt bajs att sitta i heller..
// Amanda
dexter var orange nä han var i brunst.. När han sedan gick ned i vikt o blev räka och samtidigt blev vit i underullen så undrade grannarna vart jag gjort av min gula iller jag haft förut.. :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#9 När i din berättelse bytte han kön? ;)
Musiken, inte för att Bernard är geggig, men han är orange nu. På sommaren är han helt vit!

Jo, orange vet jag att de blir, Basil (Nisses pappa) var ocksa riktigt orange sist jag traffade honom, fast inte geggig.. Hmm.. Jag tror att han har tonarsproblem min stackars Nisse.
// Amanda