Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 453 ggr
Mikaela_B
0

Iller hona AKUT

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Maja är en ca 5 år kastrerad iller hona som på nytt återigen söker ett livslångt hem.

HEM AKUT OMGÅENDE

Hon är försäkrad i Agria, vaccinerad. chippad och kastrerad som sagt.

Mycket trevlig tjej när man väl lärt känna henne, hon kan bita i fötter och händer, men detta är vid tecken på att hon känner sig osäker eller vid lek!
Mycket energi i tjejen är det kan jag lova!
Så man kan få sig ett gott skratt ofta.
( ett gott skratt förlänger livet )

Kräver av det nya hemmet att hon skall ha tillgång till så kallad BARF mat, minst 1 gång pert dag skall man servera något i form av frysta/upptinade möss, endags gamla kycklingar etc.
Läs mer om BARF inne på www.iller.ifokus.se
Eller har det iallafall som önskemål om så säga istället då det är viktigt för både henne och mig ifråga, då hon mår toppen av det och jag har kämpat för att få henne att äta rent kött.

Men självklart fri tillgång på bra torrfoder!

Vill inte säga att hon inte är en nybörjar iller då jag var nybörjare när jag skaffade henne, men man måste ha i tanken att hon kan bitas och ett tålamod som inte hette duga! Men detta krävs i alla lägen vid illerköp.

Är inga burdjur utan kräver 5kvm dom skall alltså vara lösa!

har aldrig vart sjuk! enda med henne är att hon har en död tand, men denna påverkar henne inte på något sätt! Hon äter som en häst och har verkligen inte ont av den.

För mer info kontakta mig på Mail eller PM men för säkrast svar mailen! Hemmet är super viktigt och jag är mycket mån om vem hon hamnar hos! Slut station för Majas del skall det vara!

Så ursäkta mig men om ni inte känner er 220% säkra på att ta hand om en iller så behöver ni inte höra av er! Inte heller vill jag ha brevvänner eller liknande!

goteborgsuppfodning@hotmail.com

www.blueberryhedgehogs.com

UlrikaD
0

Men tog inte du alldeles nyss hem henne? Varför kan hon inte få stanna hos dig?

skuttet
0

Bra fråga ?!

skrollan
0

ska hon flytta igen!?!?