Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 795 ggr
werner
0

Panik i illerlandet!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag och sambon var idag till en jobbmässa i örebro (var inte så givande med bara bemanningsföretag) och innan vi åkte hemmifrån så hade ena illern petat upp skåpdörren så vi knöt fast det ytterligare och kilade en sopskyffel i dörren så vi själva knappt fick loss det. Kommer hem 3 timmar efter att vi åkte ungefär och känner oss allmänt frusna, trötta, smått besvikna på mässan och känner för att spela lite wow alternativt lägga oss i sängen och hålla om varann, lugn och ro altså.

Kommer in och ska kolla in i köket där vi stängt in illrarna eftersom att vi refsade ned ganska mycket i all hast när vi skulle hinna till örebro och vet ni vad jag ser ett kök utan illrar med köksluckorna under diskhon öppen, PANIK.. tänk om dom krypigt ned bakom, hur ska jag få upp dom, ARGH.. vart är dom..

Hittar dom sovandes bakom soptunnan, dom hade inte ens försökt att klättra ned bakom skivan vid rören, sån tur vi har, nu har vi kilat för igen och har hök ögon och öron, sambon var rätt lugn men jag gick nästan i falsett när jag insåg vart dom KUNNAT ha tagigt vägen.

Var tvungen att ta en bild också!

werner
0

Sen att vi har klorin, ättika och t-röd förvarat där gör ju inte saken bättre!

LiindaLarsson
0

hahahhah jaa du .. hänt mig fleragånger att dom rakarna stökar :)

MimmieM
0

oh, det där med medlen var inte bra. Kanske får köpa barnsäkringar till de skåpen :)

Carpe Diem

TIMMY
0

Känner mig smått skyldig…lilla Allora den skiten. Säkert hon som har haft med dom andra busarna…lol

werner
0

#3 Jo det tror vi med och vi måste bara försöka stänga till ordentligt tills vi kommer till IKEA..

#4 Ja vi har inte haft det beteendet förut OCH MissTake har börjat när Allora började öppna skåp när vi var på besök hos morsan. Så halvsystrarna går bärserkagång.

Gustav-o-Linda
0

Mina har byggt ett bo under disk bänken som dom alltid sover i, heheh. Dom öppnar alla skåp o klättrar upp på diskbänken o river ut hela skafferiet. men vi satte magneter på dörrarna till skåpen, så nu kommer dom inte in längre, hehehe. Men jag har byggt en gång in under disk bänken. Så där får dom hållas :)

werner
0

Herregud vi har magneter, snöre och spjärn med sopskyffel vad ska jag mer kunna sätta upp förutom tusentals barnspärrar?

HannaM
0

#7 sånna där skjutlås=) åk hem till sara på studiebesök=)

werner
0

Illrar är för människor som har inrett sina hem som isoleringsceller på kumla.

Sarah
0

A och O när man blir med iller är att illersäkra ;)

werner
0

Jo vet det men vi trodde aldrig att dom skulle få upp den dörren.

Sarah
0

Man lär sig… Cliff gjorde just ett mästerstycke och hoppade från fotöljen och en meter till fönstret. Där har jag satt höga krukor för att det ska bli lite svårare för honom. Icke, han hoppar högt bara istället. Hann dock bara riva ner en blomma idag.

werner
0

Ja tydligen, ska nog ställa ett städ framför skåpluckorna, dock kommer vi inte in i skåpena heller då ^^

HannaM
0

Papperskorgen på diskbänken är jättefint lovar=)

werner
0

Ja vi har haft det ett tag men tröttnade ganska bra på att det stod där så jag flyttade soptunnan till vardagsrummet så hälsade sambons kompis på och då ska han ha sina sängkläder där, ingen respekt för oss som inte kan ha soptunnan på golvet.

sarae
0

hehehe sorry.. men välkommen till min värld :P vill ni se mina fina låsanordningar på skåpdörrar?

werner
0

Ja gärna Sara, Allora vänder upp och ned på allt som går att öppna och hon tar inte de lätta skåpen utan där man verkligen stängt. Herregud sätta spjärn med en borste så det sitter verkligen skit hårt och just den ska hon ha upp.

TIMMY
0

fniss….det är faktiskt lite lugnare här hemma. Tror att ni fick den värsta av alla barnen. Säkert även den med mest personlighet, envishet och intelligens;) Tyckte jag varnade er…lol

skickar med en bild på min vackra anordning senare….vet inte vad vi ska göra när vi totalrenoverar köket. Funkar verkligen såna barnspärrar? Man måste ju nå in med ett finger för att få upp dom, och det verkar som om en iller skulle kunna ta sig igenom en sån springa?

Faxlin
0

#18: Här funkar inte barnspärren i alla fall. Har hittils inte hittat något som kan få mina att hålla sig borta från sopskåpet.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

#18 såg du inte min lösning? inte ens dina små monster tog sig igenom den när de var här ;)

TIMMY
0

Jo, jag har försökt att kopiera den med framgång på vårat sopskåp…men, problemet är när sambon har färdig designat vårat nya kök. När de e klart vet jag inte om han kommer gå med på att ha diverse järnartiklar uppskruvade lite varstans…

werner
0

#20 jag har forfarande inte fått sätt låsanordningen!

elinn
0

Hahaha, alltid lika roligt =)

Mina och Maddes illrar kan med =)

werner
0

#23 ja sådär hade inte vi det iallafall dom var mer intresserade att sova än att dra ut allt.

• Imorse hände det igen och nu hade jag ställt en stol ivägen i spjärn! Men idag hittade jag Allora i soptunnan, zira bakom soptunnan och misstake hade klättrat upp till den där kompostpåsen som syns till vänster på bilden jag la upp när jag startade tråden, dock hade jag flyttat alla kemikalier till skafferiets översta hylla så de behövde jag ej oroa mig för. Sara visa din låsanordning NU.. Nicke är te affären och letar efter låsanordningar så det blir lite hyffs på detta.. btw funderade på varför soputrymmet och inte skafferiet, sopråttor!
TIMMY
0

här kommer en bild på våran. Ena dörren sitter fast med ett typ rakt vinkeljärn eller något liknande, med ett litet snöre i ena hålet för att förenkla öppnandet. Andra sitter det en vanlig haspgrej på. Hoppas detta hjälper lite.

werner
0

Sån där skjutlås vill vi ha, letat och letat får åka te jernia eller nåt.

Faxlin
0

#26: ÖB säljer sådana mycket billigare.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

werner
0

#27 suck ÖB ligger ju helknas i örebro :S

Ceciliaolucifer
0

Man kan göra såhär! Glad Kom hem en dag och sambon gjorde det han tyckte var nödvändigt Flört

werner
0

Dessa illrar altså vart får dom sin skicklighet ifrån?