Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 564 ggr
Thyne
0

Jonglering!

Idag fick jag hem mina jongleringsbollar som jag beställde för ett tag sedan. Jag ska ge mej attans på att lära mej jonlgera, det ser ju så kul ut! =D

Någon mer här som jonglerar?Glad

-eM-
0

Jag jonglerar! Har både nybörjar bollar och ''riktiga''. Så har jag käglor, men det är svårt att lära sig. Så håller jag på med diablo också :)

Therese-jhfd
0

Vad är diablo för något?

Thyne
0

#1 Kan du jonglera bra alltså! Kul :)
Jag vill såååå hemskt gärna lära mej. Har du något tips? Jag lyckas aldrg kasta bollarna till samma ställe, de åker bara längre och längre bort :D

Åh, diablo skulle jag också vilja lära mej. Är det svårt? Eller ja, dum fråga. Allting är svårt tills man lärt sej det.

Theres
0

jag har jongleringsbollar, riktiga och övnings, sen har jag käglor, diabolo och enhjulad cykel =)

golf.ifokus.se

-eM-
0

Therese: Diablo är som en enorm trådrulle som man ska ha spinnandes på en tråd med två käppar och göra trick med. Haha. Fattar du?! :) Svårt att förklara..

Thyne: Hm, du ska börja med två bollar. Sen när du lärt dig det utan problem så ska du börja med 3. Svårt att förklara hur du ska göra men först ska du lära dig att kasta 2 bollar i kors från hand till hand. Sen ska du lära dig att jonglera med 2 bollar i en hand. Förstår du?

Diablo är nog inte så svårt bara man får in knixen.

Tina-A
0

Diablo hade jag när jag var liten :) Det var, hehe, lagom svårt. Sen nyligen provade jag pois, det var supersvårt! Men det var kul =D Det är sånna här kedjor med.. Ja, nånting längst ut i ändarna som man kan tända eld på, men huuu vad farligt det verkar. Slog ju mig själv med dom där sakerna hela tiden ;) Men lärde mig minsann någon sak man kunde göra.

Jonglera "kan" jag, dock ganska dåligt. Min syster är bättre :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Thyne
0

#4 Kan du åka på en enhjuling? :D

Thyne
0

#5 Jo jag vet, det sa en kompis till mej också (han är suuuuperduktig verkligen) men det är så trååkigt. :)
Jag har provat litegrann med 2 och det var ju inte så svårt. Men nu har jag jonglerat hela kvällen och har bara lyckats med sju fångster på sin höjd :P

Thyne
0

#6 Poi har jag också! Dem har jag inte lekt med på länge… Bra att du sa det, ska leta fram dem nu! :D

Theres
0

vad är poi? jag fattade inte riktigt av förklaringen, är det någon som har bild?

#7, jepp, eller jag tror det, jag kunde iallafall sykla på den innan den fick punka :D det var dock ett bra tag sedan ;P

golf.ifokus.se

Theres
0

är poi bara saker man viftar på? det är vad jag fattade av google-bilderna :P

golf.ifokus.se

Thyne
0

#10 Poi är som enskilda snören som man har i varsin hand, och längst ut är det en "boll", och dessa snören ska man rotera fritt i luften och få det att se snyggt ut :) Kanske lite flummigt förklarat.

Haha, punka på en enhjuling :P Jag har bara provat en gång när jag var liten. Skulle vilja prova igen. Får väl gå på nån cirkus nån gång XD

Tina-A
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser det ut när man tänder eld på poi..sarna? :P Min kompis hade jättefina kort från när hon såg någon göra trix, men vet inte vart dom är.. Sen korsar man armarna och tar dom över huvudet och runt och vad man nu vill. :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Thyne
0

Japp, det är jättecoolt när de är tända :D
Har sett många uppvisningar med poi, och det är alltid lika kul att se.