Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 450 ggr
Theres
0

OT Dreamweaver 8 (ny tråd)

Okej, Sara, nu är det jag som behöver hjälp istället.
Du kan troligtvis detta eftersom du har din hemsida.
Eller om någon annan kan.

I Dreamweaver CS3 som vi har i skolan kan öppna det man länkar till i mainframe när man har gjort frames, men i Dreamweaver 8 hittar jag bara _blank _parent _top _self och topFrame… inget _main eller MainFrame eller vad det nu ska stå…

Så hur gör man om man vill att det man länkar till ska hamna i mainframe? :P

golf.ifokus.se

TottsiGirl
0

Du skriver väl bara mainframe (eller det namnet du döpt din ram till) i den rutan där du kan välja val.  

Så gör iaf jag när ja jobbar med tex iframe.. Den finns ju aldrig som ett alternativ så då skriver jag det bara där istället för att använda dom förvalda alternativen..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Theres
0

Det går inte :P

golf.ifokus.se

TottsiGirl
0

Vad är det som inte funkar?
Det är viktigt att du skriver på exakt samma sätt som du har döpt ramen till..

Vet att jag flera gånger gjort hemsidor i frames men det är längesedan då jag numera bygger i tabeller så jag kommer inte exakt ihåg så jag kan hjälpa mer än såhär..

fråga på dator.ifokus kanske?

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

TottsiGirl
0

Kom på att du kan ju testa här http://www.webdesignskolan.se/ finns massa bra instruktioner..

Theres
0

Jag löste det på något sätt… Gjorde en ny frame och tog bort den gamla =)

golf.ifokus.se

Theres
0

Hur gör man för att få en rullist i sidan? Det kommer inte upp automatiskt även om sidan är längre än skärmen :S

golf.ifokus.se

Theres
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snälla, är det ingen som kan?
Sidan ser ut så här och den är byggd i frames. Jag vill att maninframe ska ha en rullist i högersidan så man kan rulla ner och se resten av texten.

golf.ifokus.se

TottsiGirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om du i fönstret frames klickar på mainfram så får du upp bifogad bild på properties där kan du ändra scroll till auto så ska den komma upp när den behövs.

Theres
0

Nä det får jag inte upp :(

golf.ifokus.se

Theres
0

Men jag hittade i koden att det stod scrolling="no" så jag ändrade det till yes :D

golf.ifokus.se

Theres
0

Fast då kom det upp så att det går att scrolla år höger/vänter också om sidan skulle bli för bred… jag vill bara ha i högersidan ju.

golf.ifokus.se

nepas
0

Testa med att sätta scrolling till auto, det kan funka. Alltså: scrolling="auto"

Annars kanske du kan sätta max-bredd på framen så att den inte kan bli bredare än du vill ha den, går det?

Theres
0

Ah, smart, det tänkte jag inte på… ska testa det sen =)

golf.ifokus.se