Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 710 ggr
TheUnknown
0

Illertitt Norrköping?

Hej

Jag och min framtida sambo Allex vill skaffa iller men skulle vilja träffa några illrar innan vi skaffar oss egna. Vi kommer inte skaffa iller förrän vintern, men desto fler illrar vi har chansen att träffa desto bättre.

Vi bor i Norrköping och undrar om det finns några illerägare som inte är imot att få besök av två nyfikna människor.

Sen undrar vi om det finns någon omplacerings iller för oss till vintern?

Mvh Anna och Allex

emoflickan
0

hej! jag är precis nyinflyttad i norrköping och ni är gärna välkomna att komma o titta på mina grabbar någon dag! Ni kan ju slänga iväg ett pm eller nåt =)

Jenahbella
0

hej! jag bor med i norrköping me mina tre små pälsbollar :)
jag träffar er gärna :) skicka ett PM :)

TheUnknown
0

*putt* Desto fler illrar vi får träffa, desto bättre. :)

MimmieM
0

Försök dra ihop folk till en illerträff i Norrköpring då :)

Carpe Diem

TheUnknown
0

Smart ide, men känns lite dumt eftersom jag inte har någon iller själv… eller ens sett någon i verkligheten än… och ännu mindre rört en… :/ men de är en bra ide. måste i så fall bara komma på hur tusan jag ska skriva annonsen (?) i så fall…

Jenahbella
0

illerträff kan vi ha :D någon som kan på söndag? då kan jag :D

TheUnknown
0

Fnuha: jags kan *skratt* men jag har ingen iller. men har en katt, hund och en orm? :P hihihi. skulle vi ses i helgen istället? allex och jag är i nrkg då. du kan ringa mig om du vill. skriver mitt nr i ett pm.

Smex
0

Du måste träffa Emo flickans illrar. Då får du se på STORA illrar. hel mysiga hela bunten.

Men det brukar vara många iller ägare som brukar komma på träffar utan illrar.

emoflickan
0

hej! jag går gärna på träffar men som smex säger så tar jag inte med illrarna dels över risken med magsjukan och så vill jag inte få hem skabb. =)

TheUnknown
0

Smex: hehe jag och killen ska kanske träffa hennes illrar i helgen. men jag kommer inte se om de är stora eller inte, då jag aldrig i hela mitt liv sett en iller i verkligheten. hihi. illerträff utan illrar… jo vf inte? men anledningen jag började denna tråden är att jag vill träffa illrar. :) men kanske får göra så att jag träffar personer enskillt.

emoflickan: åh tusan. människor kan inte föra över skabb till djur va? asså.. jag har inte det, jag lovar. :P men bara nyfiken. hehe. illerträff skulle vara mysigt, synd bara att de är få som tar med sig illrar. :/

Smex
0

#10 du kommer nog märka så småningom att dom är jätte illrar gemförelse med andra illrar.

men skabb smittar inte människor och djur. Det smittas endas genom djur och djur. Men om jag kommer ihåg rätt så kan människor föra över skabb, om man har träffat ett skabb djur till andra djur.

TheUnknown
0

Smex: jo hehe de kommer jag nog. :) så om vi säger att min hund har det och jag går ENSAM och träffar något annat djur så kan det djuret få skabb? hur vet man om djuren har det då? det kryper i pälsen va?

Smex
0

#12 Jag är inte helt säker på att det kan vara så. Men om du träffar en hund och hälsar på honom och han har skabb och så går du sen till en katt så kan du smitta över skabbet till katten. Det är inte helt säkert men du kan.

På illrar så är öronen extra mycket gegg i och om man har en vanligt microskop så kan man se hur skabben kryper runt. Jag har sett det på mina illrar och jag höll på att skita på mig. Kände bara hur det kröp på mig. =S

TheUnknown
0

Smex: uää va läskigt. men på en hund då? kryper de i pälsen elleR?

JossanH
0

Oftast rör det sig om öronskabb o då bor de i öronen :)

Träffar du emoflickans pälsar så får du träffa:
En tjock soffpotatis
En fladderöra
En vampyr
och en luring…

Det enda du inte får träffa är en hona… Förutom Hanna förstås.. men henna väljer jag att kalla Kärring nu när hon har blivit så gammal :P

*sorry babe*

Sajtvärd på Iller.ifokus

Jenahbella
0

jag kan ses på söndag tror ja, gärna i folkparken, norrköping.. har så svårt att transprotera alla tre längre streckor ^^ :) kan ni andra då? vilka de nu va som ville komma :P Skrattande

TheUnknown
0

JossanH: hahaha :P det blev tyvärr ingen titt idag, besviken. emen sånt händer. vi hoppas på nästa helg istället. jag och killen får hitta på något annat idag istället. :/

Funha: jag kommer inte sitta mer idag, så det blir svårt. men kommer du ta med dig illrarna? jag och killen är ju lediga idag… hm… men ja, jag vet inte.. du kan ju ringa om du vill ses, men inte för sent. för vi tänkte dra och fiska lite senare. lämnar mitt nr i pm.. fast tror jag redan gjort det. :P

TheUnknown
0

*putteliputt* Illertitt sökes, också nåågon helg ibland i Nyköping, men lättast i Norrköping.

sofie
0

#18 Tror inte finns nån här inne som bor i nyköping. Men vet att det ska finnas minst en tjej som har iller där.

TheUnknown
0

sofie: aha hehe okej. :P men men Norrköping är mycket bättre så. :P

TheUnknown
0

Fler i Norrköping som är intresserade att visa oss sina illrar? :)