Vitakraft
En djuraffär nära oss har börjat ta in Vitakraft då vi och någon annan illeragäre i områden har varit där och frågat efter just iller foder.
Här på forumet hittade jag i en tråd att den har 34% protein, vilket låter lite lågt för mig. är inte 36-38% rekommenderat?
Min nuvarande foder har 38% protein.
Dom säljer det för 89sek för kg som är billigare än min nuvarande foder och dom skulle även komma om det går få tag på störra påsar än 1kg.
Vad tycker ni?

Jag använder Vitakraft o mina mår alldeles bra :) Det är ju ett illerfoder (det ja använder iaf). Dom säljer det här i Landaskrona så det passar mig alldeles utmärkt. + att dom älskar det 

DG: Rekommenderat är väl ändå över 34 %. Sedan allt över det är bra foder, förutsatt att resterande saker är ok. Jag har provat vitakraft men mina var inte förtjusta i det. Bortskämda eländen! ;-)

Hehe, jag hoppas mina gillar det, skulle vara jätteskönt att kunna köpa illerfoder i närheten :)
Vitakraft menu? dom finns ju tyvärr bara i 800 grams förpackningarna :( min albin är ju totalt tokig i det fodret med mellan 80-100 som det vanligtvis kostar för 800 gram så blir jag ruinerad ;) en sån flrpackning räcker max 3 dar här, så tyvärr är det ferret complete som får gälla här där man kan köpa stora förpackningar =) Om vitakraft funnits i större så skulle jag ha det oxo o blanda med.

I våran affär finns det 1kg iaf så det kan inte vara samma då.

DG, var hittar du 1kg förpackningar? Aldrig sett några andra än 800g, vore ju perfekt med 25% större. Hittar ingen 1kg på www.vitakraft.se heller.

Det är en lokal djuraffär till oss som heter Vinsta Zoo, ligger i Stockholm. Det är inte jag som har varit där inne dock, det var min sambo men jag tror inte han skulle ta fel mellan 800g och 1kg.

Det har tidigare varit 800g kartonger bara. De kanske har utökat dem.

Jag ska dit på söndag så ska kolla då.