udlån af avls han
Hejsa
Jeg er i den situation jeg har en han ilder "for meget". Derfor har jeg besluttet at lade andre få chancen for at låne ham mod betaling: En hvalp.
Hannen det drejer sig om er:
Dk MM´s Fix.
Han er fra en pels farm i DK, der har 5 linier og avler polsk standard(lys standard, colorpoints er idealet for ham så MÅSKE bærer Fix det anlæg)
Fix er en lys standard med en smule hvid på brystet, men da dette er fra en fancy fri linie burde det gå ind under den gammeldags tomte dvs den ufarlige(i teorien).
Af plusser på ham kan jeg sige:
Der er farve garanti der er kun standard og nogle med en smule bib i hele slægten 10+ led.
Du har mulighed for en ufarlig bib der ikke er blandet med fancy.
Hans indavl er lig nul
Han er fri for ferpharm,jonas sander og andet tamilder blod så ubeslægtet med alt der ikke er fra netop den pelsfarm af.
De kuld der er der er på 8+, denne høje fertilitet KAN indikere godt helbred.
Avls dyrene er ca 2 år tit mere før de aflives så lynkræft kendes ikke i linien.
Der er mulighed for han bærer på colourpoint anlægget.
Farmen han er fra bruger ikke dyrene til pels mere men til forsøg på kvl, pt til influensa forsøg dette vil jeg mene kan indikere et godt immunforsvar.
Minusser:
Han er en joker ![]()
Vi ved ikke hvor gamle dyrene reelt kan blive, farmer har lader ngole blvie 5+ før han aflivede dem men det er kun stik prøver.
Vi ved ikke om der kommer kræft eller lign når dyrene er 5+, da de ikke når derop.
Jeg har følgende krav til den tæve der skal være den heldige udvalgte:
Hun må ikke have kendte aner fra Ferpharm
Hun skal selv være standard uden tegninger
I hendes slægt må der kun være albino,pastel og standard.
Der må ikke være aftegn i linien eneste undtagelse er tomte fra pels farme.
Hun skal have min 2½ led
Hun kan evt være fra en pelsfarm af. Snakker ikke de der stor-kæle-avl- farme med angora og lign sjov, men en reel pels farm dvs dem der avler til pels.
Der må kun gå 2 hvalpe videre. Den jeg skal have og en til jeres avl.
Der må ikke komme hvalpe retur til avl i DK de første 2 generationer efter afkom
Afkom må ikke parres sammen med fancy farvede dyr,gælder også silver (hvad der er i slægten kan jeg jo ikke styre
)
I skal selv hente og bringe tæven, men er det en udstiling ilder har hun jo dyrepas, bor i Odense(Fyn) i DK.
Hvis i er int. i at låne Fix så send en mail til tzarisabbath@ofir.dk så snakker vi om det.
Han er klar enten næste år eller året efter, men nok ikke længere da han er udstationeret og aftalen med ejer var han skulle holdes fertil i max 2 år men mistede den tæve han skulle parre, derfor dette tilbud til folk. ![]()