illersäkra ballkong
Jag hoppas att jag ganska snart kommer ha en illerkompis hemma :-)
Då det är min första iller så dyker det upp lite frågor ibland.
Tänkte höra om ni har några bra tips om hur man kan illersäkra sin ballkong?? Är ju bekvämt både för mig och illern om dörren kan stå öppen ibland!
Nät överallt och lite till. ;) Vissa kan klättra, så du får ha koll så den inte tar sig över kanten heller. Nu har jag ingen balkong, men de finns några här som har lagt ut bilder på sina nätade balkonger om jag inte minns helt fel… Men det borde gå att söka på?
Paulina

Säkraste är att sätta plexiglas, det kan de inte klättra upp på. Sedan är det lite olika på balkonger, men har de en glipa mellan räcket och golvet så rekomenderas att man täcker igen det. Antingen genom att lägga in trall där eller något annat som de inte kan flytta på.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag vet att en kompis till mig har satt brädor längst ner mot golvet (mellan själva räcket och betong golvet) för att hennes illrar inte ska kunna ta sig ut den vägen och trilla ner då hon bor på 4:e våningen. Hon har ett bord med stolar där ute, så hennes illrar får bara vara där medan hon är där. Ska du har ett ballkongbord och stollar, gäller det att illrarna inte kan klättra upp på det utan att du ser det ( är ballkongen tillräckligt stor så står bordet bättre inne vid en vägg). Då är det bra om man nätar in hela ballkongen isåfall. Själv har jag inget problem med att släppa ut mina illrar på min ballkong då den är inglasad. Öppnar för visso där ute när det blir för varmt, men det gör jag i den ändan där dom inte kan klättra upp.