Iller Köpes
Heej allesammans.
Nu har jag och min kille bestämmt oss för att skaffa en iller,
men de blir nog lite senare till hösten, men ändå.
Jag undrar över om ni vet om de finns några uppfödare elr några som har illrar i närheten av Gävle?! och kan ge oss lite tips och råd över var de finns :)
MvH Issa
Mitt tips är att ta kontakt med omplacerings föreningar typ skaraborgs illern, illervänner m.m

#1> Kolla in datumet som trådarna skapades ibland. Denna känns onödig att tipsa! ;-)
#2 ah ^^
Detta kan ju vara en påminelse till all att man kanske se till att de som är intresserad av iller får ett svar.
Denna person som sökte efter iller för över 5 månader sen o fick svar nu.. Lär ju känna sig väldig ignorerad på denna sida. Risken är stor att denna köper iller från farmare eller liknande-
Jag uppmanar alla att hålla mer koll på att forum medlemmar får svar på sina frågor.
Bara gjort Werner tycker jag att ändå skriva vart man kan vända sig även om den är gammal.

#4: Denna fick svar per pm av mig åtminstone. Så utan svar vart hon inte. Under denna tid orkade jag inte skriva så mycket ute på forumet dock mer än att tillrättavisa folk. Så jag skrev pm. Men du har rätt, det är så viktigt att folk får svar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag blev faktiskt åxå förvånad när denna tråd puttades upp, för folk brukar faktiskt ´få svar, även om det är samma fråga som alltid ställs av nya medlemmar. Tycker "vi" brukar vara rätt duktiga på att svara "kolla annonserna" osv osv…

#6: Ja nollorna brukar hållas borta bra här. Även om folk inte har svar så ger de ett hänvisande svar oftast.
Audiatur et altera pars
Faxlin det är ju inte enbart upp till dig att svara på sånna här inlägg.
Det är upp till alla som vet något att säga nått.
En tråd som man frågar om hjälp att få tag på iller bör inte bli tom för då kommer alltid finnas de som reagerar negatift att tråden är tom.
Jag tycker ändå att detta är ett bra påminnelse om att man ska kolla o svara där det inte finns inlägg och inte enbart svara på vissa inlägg. Jag tycker de var bra att denna tråd puttades upp.

#8: Självklart är det jättebra att detta tas upp. Att utrota nollor kallar vi värdar det. Och det är faktiskt oerhört viktigt för hur folk ser på sajten om de får svar i sin tråd eller inte. Och inte bara för den som skrivit tråden utan det inverkar även på andra medlemmar och blivande medlemmar. Så visst är det oerhört viktigt att tänka på att försöka svara alla.
Audiatur et altera pars

Och för den uppmärksamme så finns det en hel avdelning som heter just "omplaceringar/säljes/köpes" som de ofta blir hänvisade till ;)
Carpe Diem
#8 Men detta är väl typ enda gången i världshistorien som det inte ramlat in 10 svar på en halvtimme efter att någon ny kommit för att ställa frågor…
Dåligt att denna inte fick svar men som sagt- det har väl aldrig hänt tidigare..
Sajtvärd på Iller.ifokus

Exakt, jag tror vi kan slå fast att vi är oerhört duktiga här inne på att svara folk.
Audiatur et altera pars