Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 298 ggr
Psyfus
2008-09-22 20:04
0

Önskas: omplacering

Hej

Jag och min sambo har allvarliga tankar på att skaffa en iller. Så har suttit och kollat här på alla annonser. Men har blivit lite förvirrad. Det finns jätte många, men man vet ju inte vilka illrar som är kvar och inte. Det känns laäätare att göra såhär, än att skriva samma sak till alla intressanta "annonser".

Så det jag är ute efter är att bli nån illers nya husse. Har inge större krav, men helst ingen albino (har lite svårt med dom röda ögonen).

Om det nu är så att nån skulle vilja omplacera sin iller till mig, så ta gärna kontakt med mig.

Hoppas det finns nån iller som kan få bo med mig.

Mvh/ Fredrik

HannaM
2008-09-22 20:06
0

Skulle rekomendera att du tar kontakt med dom ändå. Dom flesta som det inte uttryckligen står i annonsen att dom hittat hem finns kvar. Den som ska omplacera sin iller ser också gärna att du hör av dig och berättar om dig själv. Det visar liksom på ett större intresse och engegemang att du själv ger dig ut och letar och hör av dig än att skriva en sån här annons och vänta på att någon hör av sig till dig.

Faxlin
2008-09-22 20:06
0

Det bästa är att ta kontakt med de uppfödare du tycker verkar intressant. Även om de är några stycken. Sedan har jag ingen aning om vart du bor. Det vore lättare för uppfödare att svara också visserligen om du skriver vart du bor. Kanske finns det någon i din närhet.

Om det är en omplacering du vill ha kan du vända dig till de olika föreningarnas omplaceringskordinatorer som finns.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Aviendha
2008-09-22 20:09
0

Det bästa sättet, om jag får gissa, är att ändå skriva ner ett lite längre brev och berätta om dig själv, som du sedan skickar till alla som är intressanta.

Är de redan omplacerade så får du förhoppningsvis det som svar.
Vet att det finns en illertjej från 2005 som omplaceras, som finns i skånetrakterna nu som fortfarande är kvar. Finns en upp-puttad tråd om henne här.

Du kan även kontakta de personer som håller i omplaceringarna, de kanske kan hjälpa dig vidare. Cannaydia är en sådan person.

Kanske får du även andra tips i denna tråd.

Lycka till och tveka inte att fråga om något om du skulle ha någon fundering.

Vill ni hälsa på illrar så finns jag i Skara, kanske långt för er, men ändå =)

Musiken
2008-09-22 20:09
0

Och har illern hittat ett nytt hem sa ar tradarna oftast lasta, sa aven gamla tradar ar aktuella :)

Psyfus
2008-09-22 20:16
0

ok, tack för tipsen. Ska författa ett brev och skicka runt. MAn vill ju som gärna hitta sig en liten iller.

Aviendha
2008-09-22 20:20
0

#35 Det kan ta ett tag att hitta rätt iller, som man trivs med och allt annat omkring stämmer med om man har otur, men när det väl sker så är lyckan fullständig =)

Gustav-o-Linda
2008-09-22 20:30
0

Jag tycker i varja fall att det va bra att du frågade :)

Psyfus
2008-09-23 00:20
0

Nu har jag mailat runt lite, så nu sitter jag och hoppas på positiva svar.Glad Hoppas ni håller tummarna för mig *blink*