Hicka
Hicka gör mina också, framför allt så gör Tiffanie och Tilly det. Inte varje dag, men ibland. Nyser där emot gör Tiffanie i stort sett varje dag i stort sett.
Fotot: Tiffanie (längst upp i bild) och Tilly (på fotot är dom ca 4-5 månader, dom är dryga 5 år idag) äter på Peters syltmackor som han hade ställt på golvet för att göra något, Detta upptäckte syrrorna och slickade i sig för glatta livet av sylten snabbt som attan innan Peter kom tillbaka.
Mina hickar lute då och då med. Ibland oftare, ibland mer sällan. Jag skulle gissa på att man inte vet varför en iller hickar, man vet ju eg inte varför en människa hickar ens..
Den troligaste teorin, som jag hört ska vara den troligaste ;), är att när syrehalten i blodet sjunker, så sätter mekanism igång en reaktion som drar ihop diafragman (mellangärdet) och orsakar hickan, i ett försök att dra in mer luft i lungorna, för att få upp syremättnaden i blodet.
När jag har hicka brukar jag andas djupt ett tag, och då går det över. Kanske är det för att jag tror på teorin i fråga ;)
Mina hickar när de lekt ett tag och är trötta, givetvis annars med men mest då som jag tänkt på.
Paulina
min alvin brukar hicka :P
men inte dom andra två, vad jag har märkt iaf :D

Stiffler hickar när han vart upphetsad eller blivit skrämd av något.
Även alba hickade ofta när hon levde.

Jo, Melwin hickar också ibland, men det är nu de senaste dagarna som jag märkt att Epona har börjat hicka varje dag.
golf.ifokus.se