Suck.. kondom...
Kom just upp pa mitt rum igen efter att ha kakat och hittar Nisse med naven i kakburken sa att saga (eller ja, mer snoken i min vaska).
Under tiden jag kakade har han lyckats tugga sonder ett tuggummipaket, ett lappstift, ett lappbalsam och en kondom..
Ar inte sa orolig for tuggummina, de sag mest tuggade ut pa, inte svalda och lappstiftet och lappbalsamet kan val inte gora sa stor skada, men jag ar lite orolig for kondomen.. Hittade bara paketet, och det var inte sa mycket kvar av det sa jag funderar pa om han kan ha tuggat i sig halva paketet och kondomen.. Han verkar valdigt pigg och kry nu, och jag maste ivag och jobba om en timme.. Om han nu fatt i sig vad jag misstanker att han fatt i sig, hur snabbt kan det ga fel da? Och vad ska jag gora om jag kommer hem i natt och han verkar hangig och sjuk?
// Amanda
det kan gå fel väldigt snabbt faktiskt, smatidigt som att det kan ta riktigt lång tid för andra individer. Av egen erfarenhet så försäras allmäntillståndet oerhört snabbt… jag har haft tur med mina 2 olycksfåglar, varav en klarade sig med en öronpropp i magen i dryga 3 månader, den andra i kasnke 15 timmar, men det hängde på håret för båda två.
Har du parrafin olja hemma så skulle jag ge det till honom, och sedan vända upp och ned på hela lägenheten och leta. Men troligtvis har han ätit upp den, och risken finns att den fastnar. Ju längre man väntar me dveterinär desstå sämre blir allmäntillståndet, och risken att det inte går att operera då blir högre

Har det gått så långt som att han blivit hängig och sjuk så är det akut in till en veterinär som gäller. Har de blivit hängiga går det fort.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
vi hade ett paket med en massa kondomer och sedan ett plåster nertill som en rolig tavla. Den låg i eriks låda i sovrummet, och en dag hittade jag kondomer i hela lägenheten. Hittade alla och pusslade ihop, men en bit är borta, har ännu inte hittat den, det är länge sedan, så det ligger på ett jäkligt bra ställe. har jag turen vill dem inte ha den, hoppas! Men det kan gå rikigt illa till! hoppas du hittar den andra biten!
Fyfan första gången jag läser något som gör att jag blir glad över att vara kondomintollerant (latex) och har pvstaven i armen..
mina illrar har aldrig visat intresse för kondomer som tur är. Har haft paket som legat framme ganska länge som dom aldrig rört.. De har inte visat minsta lilla intresse ens… De är inga gummiätare alls.. Bara Triton som är plånboksätare… Manisk
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vi har inte heller gummi ätare, dock har vi äta dammtussar och annat skräp ätare :S

Puh! Forsta killen gjorde nu i morse var att lagga en stor fin hog med kondomrester i! :D Sa nu har jag gett honom lite vaselin (fick tipset pa det engelska forumet) och hoppas pa att om det ar mer gummi i honom sa komer det ut snart :)
// Amanda

Ja, kondomer glider väl fint igenom… tänk på alla knarkare som sväljer knark i kondomer… de överlever ju så länge inte kondomen spricker, för den glider ur på andra sidan 
golf.ifokus.se

#8> Bara det att vi människor har lite större tarmsystem… :-0
#7> Får hoppas att allt kommer igenom. Om inte annat är det hög tid att du skaffar hem en flaska parafinolja som ju är laxerande och som antaglingen funkar lite bättre än vaselin. Bra att ha hemma och du kan även använda oljan till öronrengöring.

Parafinoljan är även bra att ha för illrar som fastnar någonstans… typ bakom element, man tar en doseringsspruta och trycker in så gott man kan runt om och där illern sitter fast, kanon som glidmedel=)

hahaha, ja tänk,, det finns en anledning till att alla illerägare bör ha parafinolja… hahaha…

#11 jepp, funderar på att ge ut en bok om "Tusen och ett sätt att använda parafinolja"
som öronrens…. skabbkvävar medel…

*fnissar åt #12*
#13 Parrafinolja mot skabb? Hurdå? Det har jag missat helt. informera mig =)
Paulina

#15: Man kan dränka skabben med parafinolja. Inget snabbt sätt att döda dem på och inte lika pålitligt som stronghold. Men garanterat utan en massa gifter.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag brukar köra en strongholdbehandling och sedan under två veckor då och då torka ur med parafinolja och sen kollar jag om dom har något kvar.. oftast räcker det så.

Nagon som vet vad parafinolja kan tankas heta pa engelska?
// Amanda

Tack sa mycket! :)
// Amanda