Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 1022 ggr
Theres
2008-09-08 01:18
0

OT Studiebidrag

Jag fick mitt första studiebidrag för några dagar sedan, och nu känner jag mig ruskigt rik (1914 kr, wooohooo)…
Bara det att jag vill köpa massa illergejer för ca 500 kr + massa Roxy-grejer för ca 500 kr, + frakt… sen kanske mina pengar tar slut… och då är jag inte "rik" längre =/

Tror ni jag blir gladast av att ha pengar på kontot, eller av att handla saker jag vill ha? :P

Vad blir du gladast av?

Får ju mer pengar den 25:e Oskyldig
Fast då får jag bara 1250, sen får jag 1250 i Oktober, och i November får jag bara något på 950… sen får jag inte mer GråterGuld i mun

golf.ifokus.se

Ceciliaolucifer
2008-09-08 01:20
0
Theres
2008-09-08 01:23
0

Ge mig ett jobb då?

golf.ifokus.se

Theres
2008-09-08 01:25
0

Nästan så jag blir sur, för alla säger: men jobba då! Det är inte så himla lätt när man inte får något jobb… då säger de: men sök jobb då! Men vad sjutton tror de att jag gör? Obestämd Jag går ju iallafall i skolan…

golf.ifokus.se

Ceciliaolucifer
2008-09-08 02:00
0

Vad söker du för jobb? :) vad har du för krav?

werner
2008-09-08 02:05
0

#3 Håller med totalt, arbetssökande nu, sambon har vart arbetssökande i ett år och då snackar vi en hel jävla massa interjuver och intresse anmälningar han gjort.. Sist han skulle redovisa för sin handläggare så hade han sökt 2k jobb (2k - 2000 för dom som inte är lika nördiga i uttryck som mig, man lär sig en hel del på två års wowande) och det är fan i mig inte lätt att få jobb idag.

Vi har högkonjuktur (tjafsa ej om stavning Flört) idag i sverige så företagen tjänar mer men det är dyrare för dom att ha anställda och då varslas det en hel del men dom ligger ändå bättre till i arbetsmarknaden än oss under 25 år.

Sen en ännu roligare sak 70% av alla arbetsgivare kräver körkort vilket är för dyrt för oss dödliga unga som inte får dom av folk på silverfat (nu råkar jag plugga te körkort och får det betalt till en viss mån) men min sambo tillhör inte en av dom lyckliga. Idag har vi även 35.000 lediga jobb enligt arbetsförmedlingen och 124.000 arbetssökande som är inskrivna på arbetsförmedlingen därav kan vi iallafall säga att vi väl kan ha 124+ arbetslösa eftersom en del idag inte har skrivigt in sig av olika anledningar, jag är en sådan som inte tagigt steget efter studenten.

Det är inte lätt!

Theres
2008-09-08 02:05
0

Alla jobb som finns i närheten och där det inte innbär att torka bajs på gamla människor ;)

golf.ifokus.se

Theres
2008-09-08 02:07
0

En av de största fabrikerna här sparkade 125 anställda eller var det var, i förrgår typ…

golf.ifokus.se

Theres
2008-09-08 02:08
0

Och jag har t.o.m körkort, men får jag något jobb för det? Neee. Varför? För jag inte har jobbat innan. Varför har jag inte jobbat innan? För jag inte fått något jobb. Varför har jag inte fått något jobb? För jag inte har jobbat innan!!! Skrikandes

golf.ifokus.se

werner
2008-09-08 02:18
0

Hur ska man kunna få erfarenhet utan att få en chans? det är jag mest fundersam över Obestämd Jag har ett plus i kanten att jag vart vikarie på arver lastbilars huvudkontor på ekonomi avdelningen som växel telefonist anställd 1½ år med bara 5v arbete det kanske kan hjälpa mig men jag tänker inte ropa hej ännu.

Theres
2008-09-08 02:22
0

Jag satt på ekonomiavdelningen på Smurfit Kappa (wellpappfabrik) förra sommaren, men det hjälper ju inget =/ Ändå så satt jag där helt ensam och skötte alla fakturor, för de som jobbade där hade ju semster.

golf.ifokus.se

werner
2008-09-08 02:29
0

#10 blev du skriven som vikarie eller ferie arbetande?

Theres
2008-09-08 02:31
0

Ingen aning ska jag säga dig :P

golf.ifokus.se

werner
2008-09-08 02:34
0

Hmm jag gjorde som så att jag kom överens med företaget att det skulle kallas vikariat trots att just då hade jag kunnat vart ferie bara för att det skulle se bättre ut på CV.. hmm.. svårt jag har ju som sagt aldrig sökt ordentligt.

Fruttisen
2008-09-08 14:37
0

Det finns jobb! De som söker jobb måste bara sluta vara så himla kräsna. Om man nu 'väljer' bland jobben som finns kan man minsann sluta klaga på att man har det så svårt. Ett dåligt betalt jobb är väl bättre än inget? Förvisso är landet på väg in i en lågkonjuktur och arbetsgivare snålar in på personal och liknande, men att kanske ha ett jobb ett litet tag är bättre än inget.

Finns jätte många företag som rekryterar studerande. Där arbeten kan kombineras med studier. Sök!

MimmieM
2008-09-08 14:50
0

Haha, jag städar trappor i göteborg, här slänger vi jobb efter personer men de springer åt andra hållet.. många är hellre arbetslösa än städar trappor.
Jag har den oerhörda lyxen att kunna lyfta på luren då jag har en dag ledigt och åka och jobba.
Det är väldigt stor efterfrågan på vikarier inom skolväsendet, främst inom förskola, mest hela tiden, gå med i en vikariepol vettja!

Carpe Diem

Theres
2008-09-08 14:51
0

Jag kan göra allt utom det jag nämnde ovan. Om det är för jag är kräsen vet jag inte? Det är inte det att jag väljer bort det för jag tycker jag har mer att välja på… det är för jag inte klarar det. Du skulle veta viljen spyfobi jag har, och det är inte bättre med människobajs. Och de spyr med all säkerhet också!

Något annat jobb har jag inte fått, och jag har sökt, tro mig.

Sen var det inte detta tråden handlade om…

Jag tjoade över att jag var lycklig för jag kände mig rik.
Inte över att jag var fattig och behövde ett jobb.

golf.ifokus.se

Theres
2008-09-08 14:54
0

Så till ämnet… jag har inte haft så mycket pengar på 2 år… nu kan jag väl få slösa dem på något va? Skrattande

Eller är ni sånna som sparar?

Jag sparade alltid förr i tiden, så jag brukade ha flera tusen liggandes på mitt rum, tills en dag när jag satte in dem på banken, kopplat till mitt kort, och nu är alla mina flera tusen borta Förvånad

golf.ifokus.se

Musiken
2008-09-08 14:57
0

Haha, jag vet hur du kanner dig med sloseriet! Far nastan 40 000 i en klumpsumma i studiebidrag i borjan pa terminen. Hur lange racker de egentligen nar man kanner sig sa rik att det ar fest varje dag >( Studenter bor fa sina utbetalningar en gang i veckan, da slipper man leva pa nudlar mer an 4 dagar i veckan hahaha :P

Fruttisen
2008-09-08 15:07
0

#17 Spara pengarna! En vacker dag behöver du ett eget hem…för du bor väl hemma fortfarande, eller? Fast ngt litet ska man alltid unna sig :)

skrollan
2008-09-08 20:10
0

jag förstår inte hur man kan gå arbetslös så länge, absolut inget personligt. men någon gång måste alla få sitt första jobb! Städa, trapphus, sitt barnvakt, jobba extra vikarie på förskolor, det finns ändå en massa :)

werner
2008-09-08 21:21
0

#14 inte vart kräsen över huvudtaget, tar precis allt jag kommer över men jag har ingen erfarenhet eftersom att små fotojobb som sträcker sig över nån timma på en dag anses inte vara en erfarenhet osv, jag har tillochmed ferie arbetat på ålderdoms hem för att få göra något, målat husväggar hos privat personer osv kan inte säga att jag är kräsen så om de nu finns så bra med jobb om man inte är kräsen så överrös mig med jobb som inte kräver körkort för det verkar som just den grejen kommer ta en stund.

HannaM
2008-09-08 21:42
0

#14 du bor i stockholm, jobben är inte lika många på andra ställen. Inte för dom utan erfarenhet.

Madde
2008-09-08 21:48
0

Jag gick arbetslös i 1,5 års tid. Bodde i Lindesberg, där alla jobbar på gamla volvo. Vilket jag aldrig fick något jobb hos.

Det var grymt jobbigt psykiskt. Visserligen jobbade jag extra som vikarie, men tog det inte som ett riktigt jobb.

Nu har jag däremot jobbat på samma jobb i över 2 års tid och är så glad att jag kom ut i arbetslivet igen.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

werner
2008-09-09 01:23
0

Idag har jag och Nicke (sambon) lämnat intresse anmälan till ett hunddagis i Örebro bland annat, finns ju inte så möe i örebro heller, Nicke har dock satsat på sthlm, gbg osv inget där heller :S

AlbaStiffler
2008-09-09 10:40
0

Jag tror att vad man måste göra som arbetslös är fundera ut en lite längre plan. Dvs tänka ut: vad vill jag bli och vart kan jag få jobb? Hur ska jag bli attraktiv inom dessa områden? Dvs måst ejag gå fler utbildningar? Vem kan jag kontakta och få hjälp av för att komma dit? Varför får jag inte jobben jag sökt? Va gör jag för fel? Och var ärlig mot er själva, erfarenhet är inte allt. Många företag anställer även rookies, bara de har potential och gärna utbildning (universitet).

Säger inte att det är lätt, men man kan inte sitta på rumpan och vänta på att jobben ska hoppa på en om man inte förändrar sig och sättet man söker jobb på.

I vissa fall kan det handla om så lite som att man har ett ruttet CV och/eller söker fel jobb.

Fruttisen
2008-09-09 13:51
0

#22 Men om man bor i en liten håla med ett ½ gammalt konsum och en fabrik kanske man ska fundera på att flytta dit jobben finns.

Theres
2008-09-09 14:02
0

#25 Jag vet vad jag vill bli, men det är väldigt svårt, fast jag kan absolut inte se mig själv som något annat än skådis i framtiden.
Det svåra är att komma in på skolor, vilket jag inte lyckades med i år.

#26 Min stad, exempelvis, är ingen håla, men här är det ändå lika svårt att hitta jobb som i en sådan håla du beskriver :P

golf.ifokus.se

werner
2008-09-09 15:53
0

#26 och för att kunna flytta behövs pengar

Tusss
2008-09-09 16:15
0

känner lite samma sak Theres.. kommer nu att få studiebidrag, förlängt underhållsstöd och inackorderingsbidrag.. men hur fasen ska man få jobb? Har själv 4-5 år kvar av studier, men man måste ju liksom jobba också.. på nåt sätt.

Det är inte lätt att var aung idag! tur man har pälsbollar att trösta sig med Flört

AlbaStiffler
2008-09-09 16:19
0

#27> Visioner är bra. Men det är ungefär samma sak som att jag skulle säga att jag ska bli sångartist, trots att jag är värdelös på att sjunga och trots att jag vet att marknaden är benhård. Man måste ha realistiska visioner åxå och söka sig till de områderna där man faktiskt kan få jobb. Kanske hårt att säga, men tyvärr sant. :-(

Theres
2008-09-09 16:39
0

#30 Ja, men nu är det ju så att jag inte är en värdelös skådespelerska. Det är inget jag drömmer om… jag SKA bli skådis, punkt. Och söka sig dit där man kan få jobb? Hmmm, med tanke på att jag bara har gått Natur på gymnasiet så betyder det att jag inte kan få jobb om jag inte pluggar vidare, och om jag nu ska plugga vidare så tänker jag plugga teater, för i musik för dans och teater hade jag MVG, i musik för dans och teater fördjupning hade jag MVG, i körsång hade jag MVG, i drama hade jag MVG, i musik hade jag MVG… så jag varken vill eller kan plugga något annat, för resten suger jag på… eller ja, jag gick ju ändå natur, men men…

golf.ifokus.se

AlbaStiffler
2008-09-09 18:16
0

hehe, inte lätt när det är tungt. :-)

Theres
2008-09-09 19:22
0

Det är inte direkt så att jag går och oroar mig för att jag inte har något jobb, jag går i skolan, får studiebidrag och har just för tillfället massa pengar =) Skulle jag få jobb är det ju bara en bonus, men jag klarar mig som det är.

golf.ifokus.se

PatrikF
2008-09-09 20:59
0

Du kan få städa min lägenhet för en hundring Skrattande

PatrikF
2008-09-09 21:01
0

Det är bra med visioner. Kämpa hårt, sikta högt.. vem vet…

Evilcopyninja
2008-09-09 21:15
0

Werners Sambi Nicke här, Jag tycker att det är till stor del arbetsmarknaden det är fel på.Och framförallt systemet i sig.

Jag är utbildad personbilstekniker(systemteknisk inriktning)
Pluggat tok mycket el och elektronik.har exeptionella dator kusnkaper inom hård,mjuk-vara och operativ system, nätverkslösningar.är en jävel på att snacka och sälja in.är lätt lärd.

har jobbat med lite av varje och jag är fan inte ett dugg kräsen men som exempel. jag är den mäst opedagogiska personen i sverige ska ja då jobba med gamla eller förståndshandikapade ? de skulle väl va idiotiskt att sätta en person som inte tål dem att ta han om dem.   jag kan jobba med allt i praktiken. men jag har fått avslag för de mäst sjuka orsakerna. att jag är ateist, att jag inte har körkort, att jag inte har en jävla massa skit. Och om man aldrig får chansen att göra nått blir det lite svårt. jag söker jobb i hela Örebrolän,Sthlms län , GBG  å Kring Hbg. jag flyttar utan protest, tar det som erbjuds. men just u funderar ja på att jobba idiélt och förfölja högerextrimister och andra rabies smittade patrask.   jag kommer förmoderligen bli akademiker och jobba på ica

Evilcopyninja
2008-09-09 21:15
0

Sambo** jävla tangentbord å va vriden hehe ^^

LiinaBeax
2008-09-09 23:43
0

Gå in på Grannar.se och kolla om det finns något extra jobb åt dig? Det brukar vara mest barnvakt hundvakt städning osv. Jag har precis fått ett jobb där som barnvakt några dagar i veckan och det är bra pengar för jobben! Det är privata annonser. Det skadar ju aldrig att pröva Tungan ute

werner
2008-09-10 00:04
0

iofs men det kan man knappast försörja sig på, jag har ju 2 illrar och en Nicke att ta hand om och han två illrar och en flickvän.. han får bidrag och sitter vi riktigt i skiten hjälper mina föräldrar till, finaste är att jakt säsongen kommer nu så pappa drar med sig massa slaktrens hem ;D

LiinaBeax
2008-09-10 00:23
0

Nej nej tänkte mer till de de yngre (runt 16) som vill ha något extra jobb på dagarna efter tex skolan. Gissade på att Theres som skrev inlägget menar något sånt.. Glad

Det är lättförtjänta pengar..

LiinaBeax
2008-09-10 00:25
0

hoppsan trodde hon var lite yngre då hon skrev om studiebidrag, men tog fel. sry

werner
2008-09-10 00:26
0

Lätt hänt :)

Theres
2008-09-10 00:40
0

Tjo, jag är 21 och vill inte ha något extrajobb :P Jäklans tjat om jobb. Jobb jobb jobb… STUDIEBIDRAG, det kan man lita på!

Huvudinlägget har ju inget med jobb att göra?

Trodde jag var rik, men det dög ju inte, så nu måste jag skaffa jobb till på köpet…

golf.ifokus.se

MimmieM
2008-09-10 01:01
0

#43 Haha, darling. Vi har bara visioner om att du ska fortsätta få vara rik, med en sisådär 10.000 kr i månaden, varje månad Kyss

Nej, skämt å sido.

Gör vad du vill för pengarna, du har jo trotts allt inga andra utgifter då du fortfarande bor hemma, så varför inte göra någonting kul för dem.

Och att jobba inom skolan är långt ifrån enbart bajs, snor och spyor ;))

Carpe Diem

Theres
2008-09-10 01:40
0

#44 Enbart och enbart… vill inte ha några spyr över huvud taget ;) Minns nog vad du sa i Landskrona… att det var en unge som hade spytt på dig Skrikandes

golf.ifokus.se

MimmieM
2008-09-10 01:42
0

#45 Men den stackarn var ju magsjuk och kräktes mjölkvatten på mig. Man har ju inte ens hjärta att reagera på sin egen kläckmage när man ser en ynklig varelse må så dåligt. Bara att torka av sig och ta hand om barnet. Mjölkvatten tror jag tom du skulle klara av Tessan :)

Carpe Diem

Musiken
2008-09-10 01:46
0

Uuuh, jag maste nog halla med Theres har med spyor och bajs.. Jobbade pa ett aldreboende nar jag var 16 och skulle egentligen inte fa torka bajs osv, men visst fan var det det jag gjorde hela dagarna i anda. Och blojor… Samt byta bandage pa liggsar. Da kraktes jag faktiskt ut genom fonstret Skäms

Och varje gang mamma ar magsjuk och ber mig hamta vatten eller nat sa maste jag skicka ngn annan. Forsokte en gang, men svimmade innan jag ens kom in i rummet for att jag visste att hon hade spytt. Forsta och enda gangen jag nagonsin svimmat, och jag utsatter mig inte for det igen Skrikandes

Theres
2008-09-10 01:46
0

#46 Spy som spy… usch, jag skulle nog dö, allvarligt Förvånad
Melwin spydde en gång, och jag tänkte: "äh, det är ju bara ett djur, hans spy kan ju inte vara så äckligt". Bara det att han spydde, och spydde, och sen spydde han lite till. Jag försökte verkligen, det gjorde jag! Men det slutade med att jag satt kvar vid datorn och sneglade på golvet fullt av spy medan syrran städade Glad
Jag stannade iallafall kvar i samma rum! det hade jag definitivt inte gjort om det var en människa, oavsett ålder.

golf.ifokus.se

Theres
2008-09-10 01:49
0

#47 Låter som jag inte är ensam längre om min extrema spy-fobi :D
Men jag skulle inte ens utsätta mig för att jobba på ett äldreboende ;)

golf.ifokus.se

MimmieM
2008-09-10 01:53
0

#48 HAHAHAHAHA!! Förlåt, men du beskrev det så roligt.
När jag var runt 12 års åldern så hade vi fortfarande kvar vår Schäffer hanne. Han hade kräkts på mattan i hallen och jag ringde förtvivlat till mamma och bad om råd.
- Lägg ut mattan på trappan så tar jag hand om det när jag kommer hem.
När mamma kom hem senare på dagen så möts hon av en matta som är halvt utdragen på trappan med två spyor på, en med blåbärssoppa i. Så, jag är väl inte stålmagad jag heller direkt :) Men barn har jag inte så stora problem med.
Dock så hade jag svårt att hålla masken när jag och två vänner lunchar tillsammans och en av dem svichar den andres bebis över ansiktet och bebiser kräks rakt i munnen på tjejen. Då ville jag ha lite luft. Hon var ascool och torkade av sig allting och sa att det smakade välling.. Då andades jag genom munnen och tänkte på allsvenskan och räknade får.

Carpe Diem

Theres
2008-09-10 02:19
0

#50 Nja, du låter lite vekare än mig nästan :P Jag spyr faktiskt inte av att nån annan gör det… jag går bara där ifrån och kommer aldrig mer tillbaka ;) Så det är lika illa fast på olika sätt…

Grejen är den att jag råkar alltid ut för spy också. Jag skulle kunna skriva en bok om allt jag blivit utsatt för :P

Och mitt ex tvingade mig att titta på en..hmmm. vuxenfilm… där två japaner spydde i munnen på varann… men det måste varit en aning otrevligare att äta lunch när det hände :P

golf.ifokus.se

MimmieM
2008-09-10 02:38
0

Det är inte åsynen jag mår illa utav, det är lukten.
Så när man städar trappor tackar man gudarna för saneringsspray som luktar huvudvärk och billiga tuggummin :)

Carpe Diem

werner
2008-09-10 03:55
0

Jag har svårt för det hulkande ljudet hos människor som hundar när det väl är utkastat är det inte lika illa ^^

Theres
2008-09-10 11:02
0

Det jag mest är rädd för är att få spy på mig. Så jag klarar inte av att vara i närheten av folk som spyr…. för de kan ju inte kontrollera var de spyr… menar, det finns toaletter, ändå ska de spy mitt på gatan utanför mitt fönster =/ Det var nära jag gick i det! Eller mitt i en trappuppgång så jag måste hoppa över spyan för det är enda vägen ut Förvånad

golf.ifokus.se

Faxlin
2008-09-10 14:19
0

Jag måste ställa mig till skalan som inte klarar spyor. Om någon spyr gör jag det med. Och det värsta jag vet är att spy. För ja jag spyr som en reaktion på att jag själv nyss spydde. Lååånga besök med ulrik när jag är magsjuk.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

fridaas
2008-09-10 14:45
0

#55 vi kan bilda klubb.. här blev det väldigt långa samtal med ulrik sen i söndags -.-

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Faxlin
2008-09-10 14:50
0

#56: Måste bli sveriges äckligaste klubb. Undrar vad man skulle döpa den till :-)

Audiatur et altera pars

Theres
2008-09-10 15:09
0

#55 Jag tycker inte det är några problem att spy själv, det är andras jag inte klarar av. Så stackars dig som inte klarar ditt eget =/

golf.ifokus.se

Faxlin
2008-09-10 15:12
0

#58: Ja det är ingen hit.

Audiatur et altera pars

Musiken
2008-09-10 15:38
0

Jag klarar inte heller av mina egna spyor >( Usch usch usch!

HannaM
2008-09-10 17:00
0

och jag är självplågare, jag läser tråden trots att jag har en så hysterisk spyfobi så jag helst av allt hade låst in mig och aldrig kommit ut från ungefär december till mars när vinterkräksjukan härjar…

Aviendha
2008-09-10 17:14
0

Haha, stackare.. *skrattar mig fördärvad* Visst, jag gillar verkligen inte ljudet av en kräkning, då vill jag med hulka, men det roligaste jag sett var när min lillebror var magsjuk och vi var hos mormor och morfar.

Mormor hade pressat egen apelsinjuice till lillebror, vilket min morfar inte visste. Han kom in i rummet och då bad mormor honom att bära iväg glaset till köket. Morfar försvann fort som ögat och hulkade hela vägen ut på gården innan han själv spydde. Han trodde det var annat i glaset. Väldigt komiskt att se en gammal rynkig gubbe få sån fart hehe

werner
2008-09-10 17:25
0

#54 Jag kan kontrollera sånt om något, känner det långt innan jag ska te och spy, hinner oftast sätta på mig skorna, jackan och gå ut i skogen (om man är vid ett ställe där bara utedass och sånt finns) innan det händer något.

Theres
2008-09-10 18:08
0

#61 Jag som trodde jag var ensam :O

Jag kanske är lite extrem… min lillebror blev lite för full första gången han drack, insparken i gymnasiet (min klass sparkade in hans) och han spydde ner hela sig samt precis framför ingången till ett köpcentrum… jag går fortfarande inte den vägen när jag ska in där… tur att det finns två andra ingångar… och detta var ändå 3 år sedan :S

#63 Ja, men de flesta som spyr hej vilt är ju så fulla så de inte vet vad de gör =/ Jag hatar fulla människor… undvek fester förr i tiden för alla bara spydde… nu när jag är lite äldre går det väl an, för de i min ålder har ju levt färdigt sina okontrollerade tonårsdagar…

Fast en gång i vintras när jag var på Palace, ett uteställe i Kalmar, tror ni inte det var en jävel som spydde rakt på disken vid garderoben, precis när jag skulle hämta min jacka… fick troligtvis inget på jackan, men var ju tvungen att tvätta den übernoga! Tro det eller ej, men jag har faktiskt gått tillbaka dit efter detta, motvilligt. Och när jag lämnar/hämtar jackan ser jag till extra noga så den inte nuddar disken!

golf.ifokus.se

HannaM
2008-09-10 18:12
0

#64 nej det är vanligare än man tror… jag slipper dock spy för att andra gör det.. däremot får jag panikattacker av att andra spyr… gäller dock inte illrarna, där torkar jag utan problem.. men å andra sidan så plockar jag också ruttet kött och bajs dagligen så..

Theres
2008-09-10 18:16
0

#65 Du låter precis som mig, jag spyr inte alls av att andra gör det, men jag får panik… Börjar gråta ibland t.o.m. Och om jag sitter på en fest och ser att nån börjar må dåligt så gör jag allt som står i min makt för att denne ska sluta dricka. Sen får jag ofta panik och går in i ett annat rum/går hem innan någon ens har spytt, bara för den mår dåligt och jag tror den ska spy.

Illerspya är inga problem, förutom den gången Melwin spydde i 15 minuter utan uppehåll. Kattspy torkar jag där emot inte upp!

golf.ifokus.se

HannaM
2008-09-10 18:18
0

#66 då får vi sitta tillsmmans i vinter och hålla oss inne med desinfektionen

Theres
2008-09-10 18:23
0

#67 Låter som en bra idé.
Du vet att bussar är farliga också va? Speciellt nattetid… jag vägrar åka nattbussen. Speciellt efter att min bror kom hem och berättade att det var någon som hade spytt på den så det luktade i hela bussen och de var tvugna att hoppa över det för att komma ut Skrikandes

golf.ifokus.se

HannaM
2008-09-10 18:24
0
Theres
2008-09-10 18:31
0

Jag gillar mitt körkort och pappas bil :D

golf.ifokus.se

Theres
2008-09-19 12:37
0

Ikväll ska vi tydligen till Palace, och mina kompisar försöker tvinga mig att åka nattbuss med dem… jag VÄGRAR… sen sitter en av dem och säger att det var en som spydde på honom en gång när han åkte nattbuss, och ändå tror de att jag tänker åka den med dem Skrikandes
Näe tack… om de nu tvingar med mig ut, så tänker jag ta bilen!

golf.ifokus.se

werner
2008-09-20 03:42
0

Höll på att dö häromdagen, ena illern hade hårboll på gång och spydde och samma dag spydde min pojkvän när han hostade så det kom på golvet och stolen innan han hann iväg till toaletten och ber mig ta upp, klarar mina egna spyor galant men fan inte andras.. kände kväljnigarna :S ruggigt..

Theres
2008-09-20 03:46
0

#72 Ihhh, jag skulle inte gjort det, jag skulle ringt Anticimex :P

golf.ifokus.se

werner
2008-09-20 04:34
0

#73 finns det i örebro?

Theres
2008-09-20 13:16
0

#73 Jag har ingen aning om vart det finns… är inte det något som finns överallt? :P

golf.ifokus.se

werner
2008-09-20 19:15
0

^^denna tråd spårade ut ganska bra ^^