valparnas 8:e vecka
Måndag den 21:a augusti, valparna har firat (?) sin 7-veckorsdag med ett veterinärbesök!
Nu har dom blivit chipmärkta. Det gick utan några större protester.
Endast lite småpip från alla, utom Graiper som inte sa ett knyst.
Dom har även blivit försäkrade hos AGRIA. Det är en
veterinärvårds- och livförsäkring (livvärde 2500:-).
Carola tog kameran och stack iväg på "utsparksfest" med jobbet, innan jag han fota valparna!!
Rudvi, honan med haklapp, är osåld.
//Ammi

Vad skojigt. Så nu är det inte lång tid du får ha kvar dem. Det är med både glädje och sorg man går mot den tiden. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Nog känns det som att tiden rinner ifrån en. Men imorgon blir det nog mycket skratt här hemma. Deras selar kom idag, har ställt in dom på minsta möjliga och ska se hur länge dom sitter kvar på valpisarna imorgon. Skulle tro att dom behöver 1-2 veckor innan dom sitter någorlunda bra.

haha, vad mysigt. Nu kommer den intensiva tränings perioden då man förbereder dem för nya ägaren. Så de får ett trevligt liv de små.
Audiatur et altera pars
Ja, varje period har sina glädjeämnen…även den sista innan dom ska flytta hemifrån. Träning, medskick som ska förberedas och alla papper som ska göras klara. Det sista tar alldeles för mycket tid, men är roligt det med. ;-)

Ohh, den där färgen är bara så jäkla häftig. ,-)
Audiatur et altera pars

Hej Ammi! Ses vi på IT? 
Lite uppdatering på gänget, ett collage.
Båda grabbarna har passerat 500 gram, tjejerna ligger mellan 366-374 gram. Rudvi har inte fått något hem ännu.
Varje gång man sätter sig hos valparna, kommer dom farande och klättrar upp i knä. Sedan har vi pusskalas och leker.
Kunde inte hålla mig, så jag har packat, det jag hade hemma, av medskicket idag åt respektive valp…alltid lika roligt.
Mvh Ammi

Hur har det gått Ammi? Har du fått tag på ett hem åt Rudvir?
Audiatur et altera pars
Åsa: Nepp, hon har inte fått något hem än. Visserligen är det viktigt att hon inte går och drar benen efter sig här hemma för länge, innan hon flyttar…men jag vill veta lite om ett nytt hem innan jag släpper iväg henne.
#15 Det kanske blir som det blev med Birrma för mig……vart så petig med hemmet att hon vart kvar =) Fanns inget hem som levde upp till allt jag krävde! Och ju längre tiden gick destå mindre ville jag att hon skulle flytta 
Amor vincit omnia

haha, tur hon inte ska med hit då. Tänk om jag fastnat för henne. hihi
Audiatur et altera pars
#16 Det hoppas jag inte…räcker med dom vi har…
#17 Hon ska med… *visslar* *asg*
Ja, valpar är ju sååå söta ju! Inte svårt att fastna för dem inte! Speciellt när de är syskonbarn til min Klump!!!! Om jag inte redan hade 4 och en till påväg nästa år så kanske hon hade kunnat få komma hit hem, men för tillfället finns det absolut inte plats för en till……hur söt hon än är!
Amor vincit omnia

Hmm, elakt att visa kort så där ju;-)
Men hon är söt som socker. Hoppas verkligen att du driver med mig när du säger att hon ska med. ;-)
Audiatur et altera pars
#21 Sorry Åsa, jag driver inte med dig…om inget ändras innan den dagen.

meehhh, om hon inte ska säljas till någon. Vafför ta med henne? Hmm, börjar lukta konspiration här. hihi
Tror jag ska hålla mig från stallet de dagarna. hihi
Eller kanske dela min pizza med henne. ;-)
Audiatur et altera pars
#23 Det är ingen konspiration…jag behöver ha henne med till fastlandet iaf. Men visst kan ni dela på din pizza. 
Hon är ju så otroligt söt ju! Dumma Ammi…sätta ut bilder så där på en valp som inte har något nytt hem…..klart det är konspiration! Håller med Åsa *nickar*
Amor vincit omnia
#25 Humm…Nicka inte för mycket…hon kanske får för sig att, göra morbror Dunder sällskap, när han reser hem… *S*
*S* Du är rolig du Ammi! Sak du stoppa in henne i Dunders transportbur då eller…? Tror inte att han kommer att se med blida ögon på den lilla utan säger då raskt till matte att det är för trångt i buren!
Amor vincit omnia

Mohaha, det vore lite skojigt om han inget sa. hihi
Jag har ju i alla fall ingen risk för att hon ska lyckas smita med någon transport hem. hihi
Och så får jag hålla mig från stallet så jag inte ser henne irl. ;-)
Audiatur et altera pars
Men hur går det om vi ska äta pizza där…..ska du äta i hagen eller…..?
Amor vincit omnia

hmm, jag kan väl ändra mig. Tror det blir trevligare på pizzerian i alla fall. ;-)
Audiatur et altera pars
Japp, så vi kan sitta och pika ägaren igen eller =)
Amor vincit omnia

haha, men visst var det lite roligt att se honom springa runt som en skinflådd råtta där inne. Och vi som bara pikade och skrattade. Inte lätt att vara pizzaägare och ha blivit utskälld av en arg Åsa. Hihi, det lever liksom kvar i den stackaren.
Audiatur et altera pars
Ja och han vågade ju inte ens kasta ut oss fast han stängt!
Amor vincit omnia

haha, nej just det. de stod så snällt och väntade på oss medans vi åt klart. ;-)
Audiatur et altera pars
Längtar till nästa vecka….men det är mer än en vecka kvar ju!
Amor vincit omnia

haha, ja vi får stå ut litet tag till. ;-)
Audiatur et altera pars