Kattlåda med tak ?
Vad tror ni om att försöker lära illrarna gå på det sitäller? Någon som har testat? Misslyckats? Lyckats? Hur länge föröskte ni? Fick ni byta sand m.m.? :)
Tänkte testa det, efertsom det ska minska lukten. Mina är inte 100% på lådan, men så gott som tycker ja att vi kan säga just nu. Men vi rensar den för minsta lilla bajs bara =/

Jag har haft en, dom älskade att använda den men nu har den blivit bortplockad, den började bli för äcklig (fick med den med Elliott begagnad så den är välanvänd)
Jag har oxå en sådan som illrarna använder dock är luckan bortplockad..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Samma här ingen lucka.

Luckan funkade itne här heller, dessutom tyckte stiffler det var kul att leka därinne, roligare än att bajsa därinne. Så det gick fetbort.

Jag har haft sådana som fungerat jättebra. Dock fick jag plocka bort luckan på mina.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
okej, verkar som ingen använder luckan :) men hur får ni dem att förstå att gå in i den iställer, ni bara byter ut den och ser om dem förstår eller? :)
Har helst använt mig av sådanna då man slipper se skiten.. Jag har också tagit bort luckan på alla.
Mina föredrar i första hand att göra sina behov i de täckta lådorna och det verkar som att de gör behoven lite längre in i lådan också så att dom inte trampar i det lika lätt o drar med det ut..
Så jag rekomenderar det verkligen!
Sajtvärd på Iller.ifokus
men mina vill stå så att dem lixom har framtassarna på väggen av lådan om ni förstår :) det kan dem ju inte om dem har det som ett hus =(
mina brukar ibland stå så dom har tassarna i öppningen.. Gulligt värre.. :)
Eller så ställer dom sig så först o sen backar bak o bajsar.
Sajtvärd på Iller.ifokus
vi har bestämt oss för att testa, ska bli kul och ser vad dem säger ;)

Jag funderar själv på att införskaffa en kattlåda med tak men ska köpa en "speciell". Fick reklam från Arken för ett tag sen och där hittade jag den! En så kallad "Kattlåda Cabriolet". Man behöver inte krångla in handen och skopan i "huset" eller lyfta bort hela taket. Man öppnar framdelen av taket också är det bara att börja "mocka"=) *Tyvärr ingen bild men hoppas ni förstår ändå*
Jag var och köpte en sådan på Jula idag för bara 99:- billigt tyckte jag. Kollade in priset på City Gross på ungfär samma toa, dä kostade den 289:- Ska ner på på Jula och ha minst en toa till. Var där för att kolla vad nät kostde (ska ha det till min stora hundbur, men för tillfället så kan dom ta sig ut genom spjälorna), fick ge 59:- för galvaniserat kycklingnät, och 10:-/st för galvaniserad ståltråd spm jag ska fästa nätet med.

Har 2 sådana lådor, en med lucka o en utan, funkar för dom vilket som!
Hamnar ju dock en hel del bajs utanför ändå….
Har inte testat, men jag tror att mina skulle missa oftare, eftersom man bara kommer in i den på ett ynka ställe. Mina vill ha "all access" ;)
Det märkte jag när vi hade lådor med tre höga kanter och en lägre, dessutom tycker jag det ser så prydligt ut med en nysandad låda med en illerbajs i =)
*illerskadad: svar ja*
Paulina
skulle köpa den på ÖB för 99:- idag, men självklart har dem skickat ut reklam utan att få in det på lager. suck.
mina började använda kattlådan med tak som bajslåda efter att jag började använda den som kötthus… då både bajsades det å åt i det… samtidigt!! 
Jag har användt mig av toahus i flera år! Luckan är superskoj tycker dem. Speciellt om en kompis redan är inne i lådan och gör sitt och nästa vill in ;) *DunK DUNK*
Man kan köpa billiga lådor på Jula :)
Ett problem är att möblera bra när man har katthus ;) Att hoppa upp på taket och vidare till hyllor är väldigt poppis ;)