Iller i Dalarna?
Jag skulle vilja ha kontakt med någon i från Falun eller trakten runt omkring. Skulle vara kul å få umgås med en iller och känna lite p ådem så jag vet hur jag ska hantera och titta på när jag köper en.
Sen vill jag ha kontakt med en iller uppfödare i trakten om det finns för jag skulle vilja vara med redan från början isf.
Hör av er till mig antingen här på sidan eller hellst på ekstrom_camilla@hotmail.com
//Camilla. :)
http://www.blocket.se/vi/18059245.htm?ca=15_s
finns i dalarna
Jag har varit och kikat på den och jag tror inte den är frisk.
Jag vet inte helt säkert men den betedde sig inte som den skulle tyckte jag och kändes extremt apatisk och mager. Så jag håller på och kollar info för å se om det är så. För isf ska jag informera ägaren om mina misstankar.
Vad åt han för mat?
Sara
Illerfoder. Han ville tydligen inte äta köttfärs eller sådant. Men han fick ekologiska russin. Russin har jag hört är cancerframkallande men tror inte han har cancer. Sen har jag nu hört med att de är tydligen lite lata på det viset och sega å så när man väcker dem vid fel tidpunkt. Men jag har ingen iller vana (men av en massa andra djur) och det beteendet kändes konsttigt tycker jag.

GIZMO-SIRI bor 13 mil från falu djursjukhus om jag fattat det rätt…. så det borde bli dalarna.

Jag bor i Gävle (10 mil bort) och hit är du alltid välkommen om du vill 
Oh hej.
Ja jättegärna. jag kommer när jag kan. Har precis sålt min bil så just e de lite svårt… hehe.
Kanske låter påfluget såhär men har du sett illern som ligger på blocket i säter? den lille stackaren har bytt hem 4 ggr nu och jag känner jag skulle vilj ata den. Känns som han inte får de bra annars. Men jag ska på kurs i 4 veckor sammanlagt. Skulle du eller vet du nån som skulle kunna ta honom den tiden isf?
Jätte kul du hörde av dig :)

Är jag helt ute och cyklar om jag tror att frallan och smeagol med matte bor i dalarna? samt GIZMO-SIRI här
hmm ska kolla upp det men GIZMO-SIRI bor i orsa iaf vet jag. jätte tack så ska jag kolla :)

Hejsan! Jepp jag bor i dalarna, i mora. Med två illrar å sambo. Så om du vill träffa en jätte snäll iller å en mindre snäll så är de bara att hojta till :)

#7 Jag skulle råda dig till att vänta med att köpa iller tills det att du kommit tillbaka från kursen.
Att köpa iller och sedan vara borta i fyra veckor rekomenderar jag inte då det kommer att ta tid för er att lära känna varandra. Illern kommer att känna sig tryggare o du finns hos honom hela tiden.
Ja absolut det är ju så jag vill ha det. Men just denna illarn jag ville köpa isf har inte den tiden att vänta och den mår inte bra i sitt hem nu och har haft 4 hem nu så den borde få ett hem där den får stanna. Det var endast den anledningen. Annars så tänkte jag mig efter det.
#10 ja jag skulle gärna vilja kika förbi… :)
hör av mig om jag ska åt det hållet.
Hej.
Jag flyttar till Falun snart.
När jag lärt känna min nya familj och bott in mig lite får du gärna komma och hälsa på mig. Men mejla matte eller husse först så de vet att du kommer.
______
Bogey
#6: Hej, jag undrar om det fortfarande går att hälsa på för ett besök med en iller. Jag vet att det var 14 år sedan det skrevs men vill gärna ta reda på om jag kan skaffa iller och hur det är att vara med en, också om jag är allergisk.
-Philip
#15 Tror att det bästa är om du skriver ett helt nytt inlägg - skapar en helt ny tråd, alltså. Och där detaljerat beskriver din situation och vart du bor osv.