TACK!!
Ett jättetack till alla er som dök upp på aktivitetsträffen idag! Vi hade ju en underbar dag med perfekt väder o massa med mysiga illrar som hade buskul hehe. alla pengarna från aktiviteterna går direkt till omplaceringsfonden och allt överskott av försäljning likaså! Jag hade iaf skitkul och är jättetrött nu hehe. Och Frodo är totalt UTMATTAD, äntligen en lugn stund här hemma :)
Kram på er!
Säger detsamma! TACK :)
Detta var verkligen lyckat och jätte roligt! =D
Kul att kunna gå runt och prata med alla längre än vad man gör på en illerträff :), och kul att gå och köpa saker i "affärn" =D,
Och Tävlingarna var riktigt roliga dom med, även fast Tindra var usel på illerbowlingen denna gång hah!
Så det stora och hela, TOPPEN DAG!
Robin haha, Tindra ville verkligen inte idag. jag kan ju tillägga att jag tog hem förstapris i alla 3 tävlingarna! haha jag som aldrig vinner nåt ;) Gimli vann maskeradtävlingen o Frodo vann dom två andra grenarna hehe. men kul var det!!!

Jag trodde aldrig Humlas tid på illerbowlingen skulle gå att slå. Men frodo var helt galen i gurkbiten å alla flaskor i vägen flög :)

illerbowling?
golf.ifokus.se

haha, en dumstrut. *fniss*
Illerbowling är när man ställer upp en massa pet-flaskor och så ska illern knuffa omkull så många som möjligt på så kort tid som möjligt. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

de låter kul =) ska petflaskorna va fulla lr tomma? hahaha

Lite halvfulla eller halvtomma beroende på hur man ser det .-)
Audiatur et altera pars

haha ok…då va de kanske inte en jättedum fråga ;) är det för att dom blir lagom "tunga" då?

Japp. lite så där laoma så de måste putta lite på den liksom.
Audiatur et altera pars

ganska smart faktiskt ;) men de har ja ju märkt att ni allihop är här inne ;)
Ja de va jätte kul! Humla vann ju ingen tävling, men hon fick ju placering i alla, och blev total vinnare så fick en jätte fin transportväska som man kan ha på ryggen :D Sen så råkade jag få med mig en Hemi hem också :P hihi.. Honom har jag suktat efter länge :P

Men Velsan det var väl inte så dumt att få med sig en iller extra hem. ;-)
Audiatur et altera pars
haha Vanja, vad va det jag sa!! visste att hemi tids nog skulle hem till dig, vad säger han om vovven? :) Frodo hälsar till brorsan!!
nä jag menar det, hehe.. men skröt för mamma om hur snäll och lugn han är, å så ville hon hålla å de tog 2 sek så högg han henne i handen :P förstår inte, humla gjorde samma sak. tror inte illrar gillar henne :P
men hemi å hunden går bra redan efter 10 min :)

Har du kollat så hon inte har handkrämer på sig? Vet att våra illrar som aldrig biter i vanliga fall har svårt hålla sig när folk har handkräm på händerna.

Smart smurfb, har inte tänkt på det. ;-)
Audiatur et altera pars
jo de va de försat jag fråga, om hon duschat, hade parfym eller om hon hade handkräm, men inget av de
men hon har ju blivit biten av båda illrarna första eller andra dan de har varit här, när allt vart nytt å så. hunden va ju nedanför hemi också, han kanske kände sig stressad å otrygg. men de började inte blöda iaf, de va bara ett snabbt bett.
#20, Vanja hur går det med Hemi nu då? Har första natten varit okej? :)) Lite småbett i början får man juh vänja sig vid, min stackars mor får ofta ta emot smakprov när vi träffas eftersom det inte blir så ofta hehe.
Tyvärr har det inte funkat så bra :( Hemi är jätte elak mot stackars lilla Humla, som har börjat undvika honom å gömmer sig hos hunden. Så fort Hemi får tag på Humla så biter han tag nånstans, senast vad de hårt i rumpan och började ruska runt henne å slita i henne, han verkligen attackerar, så Humla väser å gömmer sig så fort hon ser honom. De e inte de här brunst beteendet att de släpar runt honor, för de har Humla vart med om förr och tolererat, utan nu blir hon attackerad och bara skriker rakt ut. Vaknade av bråk flera gånger inatt å fick till sist sära på dem. senare på dan testade jag igen, sen gick jag upp å åt å när jag kom ner igen sa brorsan att han hört dem bråka flera gånger genom väggen. Nu var Humla utjagad ur sin sovbur och låg å sov i toalådan. Och meningen var ju att Humla skulle få en kompis som hon kunde leka med å sova med, men de verkar inte vilja sig tyvärr :( Så Hemi åker hem igen imorrn, han var ju trots allt bara här på prov. Tror jag får släppa min idé om en hane också. Humla verkar föredra andra honor hellre.
Och Hemi hugger hejvilt mot mig med för den delen :P Har bra många fina sår. Inte alls likt Humlas bett, hon gör lite hårdare i taget å slickar först, Hemi bara öppnar munnen å hugger som en orm, och han har större mun och starkare käkar. Han har slängt glorian och bytt ut den mot ett par horn, hehe. Degår liksom inte att försöka plocka upp honom utan att han försöker hugga, man får va snabb som attan. Men han kommer ju från lite skarpare släkt än Humla också, men känns inte som de e en iller jag klarar av tyvärr. Och Humla trivs ju inte heller så. Men vacker är han. och det är synd att det inte funkar.
tror de e lättare att skafa en valp, som humla kan få vara storasyster till och hjälpa till att uppfostra, och som jag kan forma. Hemi är ju redan vuxen och vet vem han är. Ska kolla på Ixids valpar, hittar jag ingen jag klickar med där så får det vänta tills nästa år tror jag :)

Vad trist att det inte fungerade. men som sagt var, det är väl ingen brådska. ;-)
Till slut hittar du rätt kompis till lilla Humla.
Audiatur et altera pars
mm precis, det viktigaste för mig är att det är nån som humla verkligen trivs med och vill leka med som hon gjorde med crazy och bianca på gävle träffen. Min plan från början var ju att skaffa en hona och en hane, just för at det finns vissa olikheter mellan könen. Men efter att ha iaktagit Humla med andra illrar så verkar hon totalt ignorera hanar och har bara sett henne leka med honor på träffar, sen har de ju funkat bra med gameovers pälsen, får stjäla honom kanske ;) Men ska kika på en liten pastell hona som sagt, men får se hur det blir, Humla ska få följa med å kolla på valparna. så hoppas de går bättre nästa gång, humla tycker nog bättre om en liten fluffig sak, än ett stort monster som ska bestämma å sno hennes mat :P

haha, ja Crazy och Humla lekte fint ihop. Synd att hon är min och inte ska placeras om. ;-) Eller jag tycker inte det är synd. jag avgudar ju henne.
Audiatur et altera pars
ja nu har han åkt hem. får se om de blir en liten valp istället.

#24 hihi, ja, men jag tror nog att pälsne är lite feminin av sig så det kanske är därför han oftast går så bra ihop med honor :p
Själv har jag märkt att han inet går så bra ihop med andra hanar. Hanär helt enkelt way för söt ;P
Men jag hoppas verkligen att han ska komma överens med tillökning som då också blir en pastellhona! Då får vi syskon Veslan ;P
Vanja vad tråkigt att det inte funkade! Men visst den kullen har ett visst psyke och man måste ha tålamod, Frodo vill jag strypa ibland liksom ;) och du oxo som är förstagångsägare förstår jag tycka att det blev lite övermäktigt, och Humla ska ju inte behöva må dåligt! alla mina grabbar kan ju sätta emot Frodo så vi har ju haft det lite lättare :)Det är först nu jag börjat få lite pli på Frodo men han är ju fortfarande väldigt speciell och han kommer behöva mkt tid :))