Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 538 ggr
dima
0

Lek -aktiverings tips!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har lilla Tingeling flyttat hem, och håller på att vänja sej med de andra djuren och dom med henne. Hon bor i en hage på vardagsrummsgolvet i perioder om dagarna, sen får hon in på sitt rum och röja av sej oxå! Men är det någon som har lite tips på aktivering i hagen? Hon har just nu ett "badkar" med bollar i som hon älskar. Och jag gör lite söka, och försöka ta fram godis ut div saker! Sen leker vi med henne och hon leker med katterna genom gallret! När hon blir trött hinner hon inte ens somna innan hon ligger på husses bröst=)

Men vad kan jag hitta på nu innan hon kan promenera ut en sväng?

Har ni några roliga lekar som kan utföras i en hage?

Och tips på godis tar jag gärna emot!

Faxlin
0

Skoj att höra att det går bra med tösen. Du kan ta ut henne på promenader nu med, men kanske mer ta ut henne i selet och låta henne gräva av sig i jorden. Sådant är skojigt :-)

Att kunna leka inne i en hage är inte så lätt, åtminstone inte ensam. Inte alltid så skoj att leka ensam. Men testa att busa med bollar med henne, ta en handduk och busa med henne. En leksak på ett gummiband som du fäster är också populära saker. Då får hon kämpa lite med den.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Musiken
0

Exempel pa godis ocksa da :)
Torkade kycklingbitar (lever och file)
Bandits (men inte for manga eftersom de innehaller socker)
Ferretone
Sma bitar av gurka (utan skal och inte dagligen)
Cheweasel (sma gummiliknande stjarnor som loses upp i magen. Illrar brukar tycka om att tugga pa gummi, sa de ar populara har iaf)
Multivitamins-godis (finns nagra olika sorter att valja mellan)
Torkat kott (UTAN salt)

Jag koper allt mitt godis fran companions choice som ar en engelsk sida dar de har det mesta till illrar. Jag vet inte vad frakten skulle ligga pa till Sverige, men det kan man ju latt kolla upp :)

HannaM
0

Mera godistips, vitabee b-vitamin tabletter för katt och vetegroddsolja, en bit kokt ägg

dima
0

Tack för tipsen!

Jag fick min, eller hennes sele idag så vi ska testa den i morrn! gjorde en grävlåda idag! krukor med lecakulor hur roligt som helst.. Hon grävde som det gällde livet… Beställde massor med små toalådor med som jag ska placera ut..

Hon älskar kattleksaker på pinne, och idag har jag åkt gävle runt på jakt efter kaninskinns leksaker.. hittade några som hon genast gömde och nu ligger hon å sover med sin lilla kaninboll!

Faxlin
0

Låter som om tösen har fått ett riktigt himmelrike. En bortskämd liten tös. Precis som det ska vara :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars