illersaker...
hmm var och kollade i en zoo affär..såg en katt fontän för 295 kr kan man ha det till illrar ochså? Jag kollade ochså på kattlådor vissa var ganska höga…men så fanns det en lite lägre som kostade 79 kr hur många katt lådor har ni?
Jag vet att jag hört illerägare som har haft fontäner till sina små pälsar och att de har fungerat bra!
Vi har 3 lådor hemma. En kattlåda med tak där luckan är borttagen och sen har ja två backar från ikea (kostar 19:-st) fungerar kalasbra som lådor tycker ja!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Jag har fontän hemma. Fast just nu används den inte. Efter storrengörningen av allt kalk så har jag inte satt tillbaka den.
Vattnet är hela tiden fräscht och illrarna drack jättemycket för att det var så otroligt gott.
Det enda negativa var att jag hade svårt att hitta nya filter till den. Men jag hittade en sida på nätet där jag beställde hem filter.
# 2 tror jag har sett på tradera att dom säljer filter där..
Men hur fungerar det är det samma vatten som åker runt under dagen eller är den kopplad till nån kran?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Det är samma vatten som tillförs syre genom en pump i fontänen. Eftersom vattnet syresätts så luktar det inte illa efter 2 dagar. Det enda problemet man kan ha är om man har illrar som tycker om att slänga ner matbitar i vattnet. Då blir det lite äckligt i koppen.
OK men de gör ju inte Ted så då kanske en sån hade varit bra fö rhonom slipper man oroa sig för äckligt vatten som står stilla hela dagarna :D Får nog fundera om de kanske inte får bli en sån :) Hihi kommer min sambo få knäppen totalt han tycker redan vi har för mycke saker :)
två backar ifrånb ikea? finns det en bild på dom?
Sådana här "backar" är det ja har från IKEA :)
Jag har 3 på nederplan (men dom använder mest en av dom) och 2 på ovanplanet + 1 i varderas burar.

oj vad höga kanter! jag har hört att en iller ska hqa så låga kanter som möjligt ^^ eller?
finns det mer billiga illergrejer att handla?

bara på ena sidan, för dom backar och lufter upp baken och det händer att det komemr utanför, därför ska dom ha en låg kant så att dom kan komma in och ut utan att skrapa i och bajsa på en högkant så att det inte komemr utanför :D

smart jessica :O:D

Mina har vanliga billiga katt lådor som man köper på typ Dollar store eller ÖB. Samma som till katter, inga problem för mina att ta sig över i alla fall. Att använda de speciella illerlådorna innebär mycket städning. De busar ju ut allt då;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Mera billiga iller grejer ;)