Kristaller
Ni som anvander kristaller, hur ofta byter ni dem?
Funderar pa att byta fran trapelletsen till kristaller eftersom jag far slanga en kasse om dagen, vilket fyller upp soptunnan valdigt snabbt, och pa kristall pasen stog det att en pase racker i fyra veckor.. Men jag vet inte om det ar att man ska byta var fjarde vecka, eller att pasen ska racka i fyra veckor anda. Det ar ju en ganska liten pase..
// Amanda
Jag har provat kristaller och kan säga att jag inte blev direkt imponerad.. dessutom tyckte mina illrar att det var för vasst att gå på så dom gick hellre utanför. nu kör jag med everclean och är supernöjd!
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Jag har inte provat, men har hört att det lättare följer med ur lådan, vilket ju kan vara rätt jobbigt.
Själv har jag helt ordinär kattsand, ett tunnt lager bara, skottar undan de värsta klumparna, och byter allt när det behövs. Funkar jättebra för mig.
Paulina

Ar Everclean vanlig kattsand?
Hittar ingen "markes-sand" pa Morrisons, forutom Bob Martins, och da ar det just kristallerna eller klumpande sand. Hur ofta byter du den och hur mycket sopor blir det om dagen/i veckan?
// Amanda
Jag kan inte svara för just everclean, inte testat just den. Men för min del så blir det inte mycket alls. Kanske att jag lyckas fylla en halv ica-kasse i veckan som max med mina 4 lådor och tidningspappren som ligger utanför om jag räknar allt som allt. Och mina är 98% på lådan.
Men det kan ju bero på att jag inte har mycket sant i mina lådor, så det blir 1-2 cm djupt bara.
Paulina
oj, du kanske frågade KerstinL
sorry isf.
Paulina

Jag använder kristaller i transportburen eftersom dom inte blir uppblötta eller klumpiga när mina illrar skvätter vatten över allt… det fungerar men inget jag vill använda hemma..

Okej, kanske far prova med vanlig kattsand da :)
// Amanda

#3> Everclean är kompaktsand, dvs en lite finkorigare sand. Den räcker längre än billig storklumpsand och kapslar bättre in illerns små bajsar. Så satsa på kompaktsand. kostar oftast lite mer men räcker längre! :-)

I kristallerna så behöver man bara ta bort bajset ju… det liksom "torkar" för kristallerna suger åt sig all fukt… det ser ju inte så kul ut efter ett tag med gula kristaller, men de luktar faktiskt inget… Så när jag hade kristaller så bytte jag väl en gång i veckan.
golf.ifokus.se
Jag bara plockar ur klumparna varje dag, och fyller på när sanden börjar ta slut i lådan.. byter i stort sett aldrig all sand.. Det är ganska dyrt ca 200:- för 11 kg. men jag tycker det är klart värt det.. har provat kristaller, träpellets, papperspellets, grovkornig kattsand, finkornig kattsand, tidningar, you name it.. Everclean slår allt i mina ögon.. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

#10 Man kanske ska testa då =)
Jag föredrar nästan den sanden med större korn. Jag tycker de blir så äckligt med den finkorniga, men det kanske beror på att den jag testade var typ coops egna eller nå ;)
Paulina

vi andvänder typ av pellets ..