Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 663 ggr
Sara
2008-09-15 20:13
0

Det värsta?

Vad är det "värsta" (alltså inte allvarligt som i en olycka med dödlig utgång) ni gjort mot er ille?

Bus blev instängd i badrummet i 4,5 timme idag. Det måste han ha tyckt vart oerhört hemsk för han hade dragit loss flera bitar ut plastfilmen som är fastklistrad på dörren, ni vet sån där plastfilm man ändrar hela dörrens färg med.

Han måste ha hört mig komma in för han började gräva på dörren nån minut efter jag hängt av mig jackan.

När jag släppte ut honom kollade han bara på mig som om jag var totalt idiot. Skrattande Men långsint är han inte iaf, för efter en godis så var allt bra igen.

Sara

skrollan
2008-09-15 20:17
0

det var för ett par år sedan när jag bodde hemma hos pappa, vi hade precis köpt skrollan, och vi hittade henne inte när vi skulle sova. på morgonen hittar vi henne instängd i kastrullskåpet, bajs och helt slut stackrn. Det har jag ångest och drömmer om ofta, hemska matte!!Gråter

JossanH
2008-09-15 20:20
0

helt klart när jag doppade pegasus i vattnet i somras när det var varmt o vi var på promenad… Han bara skrek så rädd blev han! Trodde inte hans vattenskräck var så allvarlig! Och några timmar senare drog jag med alla 3 på en 18 timmar lång bilresa… Hemsk kände jag mig… Pegasus var den stora förloraren i bilen också då han inte gillar att åka bil…

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
2008-09-15 20:21
0

Jag klev Melwin på morrhåren igår så ett lossnade Foten i munnen

golf.ifokus.se

UlrikaD
2008-09-15 20:34
0

Har ingen värsta-grej när det gäller iller så jag kan berätta att jag råkade stänga ute en katt på balkongen en hel natt. Visserligen sommar men ändå. En av mina katter är en hittekatt och är jätteskygg, oftast så ser man henne inte inomhus så mycket så jag fattade aldrig att hon inte var inne. Förrän på morgonen när jag öppnade balkongdörren och hon sprang rakt in till matskålen. Kände mig som världens största skurk i flera veckor och kunde inte för mitt liv fatta hur jag kunde missa henne när jag stängde balkongdörren på kvällen. Men det fick sin förklaring. Hon hade lyckats hitta en väg att kliva in till grannen via ett klösträd. Vilket innebar att när jag stängde dörren så var hon faktiskt inte på balkongen utan hos grannen. Men ändå….jobbigt.Obestämd

Aviendha
2008-09-15 21:21
0

Hmm..

När jag var pinfärsk illerägare råkade jag kliva på Chades tass så han började blöda.. Panik till vetten, inget brutet ellr så, bara att det måste legat ett grus eller så så olyckligt att det gick hål.

Sen har Avi blivit instängd i både skåp, lådor o kylskåp, men bara korta stunder, den lilla muränan är så snabb och tyst! Så en dag kommer hon att stängas in längre, eller som nyligen, då hon rymde ut.. Men tydligen hade hon ju mått prima ;)

HannaM
2008-09-15 21:27
0

Tja enligt elliott så är det värsta jag gjort att skaffa fler illrar än honom…

Sara
2008-09-15 22:15
0

# 6 Det där stämmer nog in på Funny oxå.. Flört

Sara

elinn
2008-09-16 19:59
0

Alla illrar här har någon gång råkat blivit instängda någonstans under olika lång tid, men det värsta vi gjort är nog när Chqiuita fick tillbringa en natt ute i trapphuset. Vi missade totalt att hon smitit ut och morgonen efter ringde grannen på och undrade om det var våran iller som satt längst ner i trappen och såg allmänt sur ut.

Chiquita tillbringade även hela julafton 2006 i badrummet.

HannaM
2008-09-16 20:02
0

Elliott har en episod som han tyckte var hemsk också… jag lämnadehonom instängd i sovrummet (på den tiden han fick extremt mycket stryk av valle och belsen) och var väl borta hemifrån rätt länge…. han var så inte alls nöjd på matte och hade lämnat en prydlig bajshög bredvid kudden

ferretgirl
2008-09-16 22:28
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag hade My hemma, så blev jag av med henne en dag. Hon och Otto var då ca 14-15 veckor gamla, jag letade som en galning efter henne. Letade både högt och lågt då hon ibland klättrade upp ovanpå dom stora burarna som är ca 120 cm höga. Har 2 transporter där ovanpå, ibland som la hon sig där när hon ville vara ifred för brorsan och Miller. Men här var hon inte, så jag tittade i osten där hon ibland även sov, men inte hellre där var hon. Tog fram och skakade röret och filtarna under ming säng, + täcket i min säng, men ingen My någonstans. Nu började jag få riktig panik, var hade gömt sig? La in alla i sovburarna vid 22:30 tiden sen fortsatte jag att leta ytterligar ca 30-40 min innan jag till sist hittade henne i en tom sandpaket som låg bakom osten. Hade ändå haft den upp och kollat och jag såg eller kände ingen Mysis i den. Men nu var hon där, och hon hade dragit in nästan ett helt badlakan i paketen för att sova i. Det var nog därför som jag inte såg eller märkte henne. Min bus tös, kan undra om hon gör samma sak där hon bor nu hos Angelica i MalmöTyst

AlbaStiffler
2008-09-17 10:45
0

När stiffler rymde var en av de hemskare illerupplevelserna jag vart med om. Dumma husse/matte hade inte vaktat en besökande som lämnade balkongdörren öppen. Har aldrig sett en iller vara så lycklig för att komma hem till………………………maten (inte husse/matte *humpf* ).

[jenkass]
2008-09-17 11:26
0

haft toalettlocket öppet så har hittat både toxi & tuuva badandes där :(