Behöver råd!
Vill ta med Tindra på smådjursmässan så hon får träffa andra illrar… men hon e ju inte vaccad. Många säger att valpsjukan e ovanlig i Sverige nu och att hon ju endå utsätts för risken var gång vi går ut…och det e ju sant. Kan hon följa med?
Det är ett svårt beslut vad du ska göra. Jag överlåter frågan till någon annan som vet lite mer.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jag skulle inte rekomendera att ta med sin lilla valp om den inte har sin valpspruta men det är vad jag tycker.
Sedan kan man ju gå ut o gå för man behöver ju inte låta den hälsa på någon.
Jag tänkte precis som Anna-Carin men var inte 100 att det var på det viset.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Okej då. Så botten att det inte finns vaccin i Sverige…jag blir så arg! Dom kunde gott ha planerat detdär lite bättre tycker jag
tyvärr så behöver illern inte träffa ett smittat djur för att få valp sjuka. Viruset kan även spridas via luften, och man kan själv föra hem smittan till illern, trots att man inte rört ett sjukt djur. Däremot är valpsjuka än så länge ovanligt i Sverige, mest drabbade har jag för mig är sälar…

Ja och det va därför jag tänkte att hon endå utsätts för risken var dag när jag går ut med henne, och att det då inte gjorde nån skillnad om hon kom med mig i helgen åxå….nu e jag osäker igen på hur jag ska göra.
jag trodde inte att man fick ta med sig ovaccinerade djur in på mässor??
yup….man blir vansinnig på det här med vaccinet…personligen tror jag inte att risken är så stor…i och med att det är så ovanligt…sedan behöver man kanske inte vistas så mycket där det finns mycket vilda djur…typ mitt inne i stan KÄNNS i alla fall "säkrare" 

Ja….vi får se hur det blir. Kan va kul å se hur hon reagerar på andra illrar iaf. Tack för råden.

Hur gick det? Tog du med dig henne till mässan?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars