OT Suck
Jag höll på att kolla film i mitt rum, och efter halva filmen så kommer min bror hem med sina kompisar och börjar spela TV-spel i sitt rum, vilket innebär att jag får avbryta mitt filmtittande och börja på en ny film i vardagsrummet (filmen jag tittade på är på datorn). Sen när jag kollat klart på den nya filmen och går in i mitt rum, då är min bror och hans kompisar ute, så jag tänkte kolla klart på filmen nu. Tror ni inte att de precis kom in igen då och började spela TV-spel 
Grejen är den att min bror har sitt rum vägg i vägg med mitt, och hans TV är vägg i vägg med min säng = där jag ligger när jag kollar på film, så för det första så dunkar det i väggen från hans TV, och för det andra så skriker de när de spelar 
Så nu får jag sitta här skitlänge och vänta på att kunna se klart filmen :(
golf.ifokus.se
aww stackare ;) livet e bra orättvis :P
Dagens i-landsproblem ;) alla har egen tv på rummet…

haha, ja det är inte lätt när det är svårt. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#2 Ja, det var bättre förr :P
golf.ifokus.se
^^ yay för att vara sladd barn med utflugna bröder (fast jag bor sj med pojkvännen nu så spelar ingen roll)
Du får vänligt men bestämt säga till din bror att dämpa sig!
Sara

#6 Om det skulle funka så… jag har försökt… Han är snart 19 år och lyssnar inte…
golf.ifokus.se
Men han borde ju lyssna på dina föräldrar?!
Väldigt omoget att inte bry sig.
Sara

Du vet… när de ska spela tv-spel så ska de spela tv-spel och skiter fullstädigt i att jag är mitt i en film och frågar snällt om jag kan få kolla klart den innan de börjar spela…
golf.ifokus.se

Vuxna barn ska inte bo hemma, det finns en anledning till att man flyttar! ;-) Intet illa menat tessan, känner till din situation!
trodde din bror var typ 12 ^^

I förrgår kom han hem och började kolla film i sitt rum när jag och min syrra hade typ 20 minuter kvar på den filmen vi kollade på… jag erbjöd honom t.o.m 1000 spänn för att vänta med sitt tills vi var klara, men han vägrade… Fattar inte varför han var tvungen att byta rum… han bytte rum till det mamma och pappa hade för det var större, men han behöver ju inte direkt någon stor yta att röra sig på när allt han gör där inne är sover, kollar film och spelar tv-spel… han hade sitt rum i andra änden av huset när han var liten, det var bättre!
golf.ifokus.se
ursäkte therese, men vilken borskämd unge du har till lillebror, varför ska han få som han vill hela tiden??
Precis!!! Dra på stereon på högsta volym och gå ut i illerstugan när han ligger bakfull en söndagsmorgon.
Eller varför inte sätta honom i illerstugan och illrarna i hans rum.. Egen lya måste väl vara drömmen för en 19 årig kille. 
Sara

För han kan titta få film i sitt rum även när jag tittar på film i mitt, men inte tvärt om? För jag har problem att koncentrera mig på det jag kollar på ifall jag har ljudet av en annan film i bakgrunden, men han kan titta på film även om jag skulle stå bredvid och skrika?
Tycker åtminstone att han kan placera tv-hyllan i andra änden av sitt rum, för den är precis vägg i vägg med min säng. Jag har ju datorn i andra änden av rummet, så han hör ju inte att jag kollar på film när han ligger i sin säng. Och när han kolla film på natten när jag ska sova så bara dunkar det i väggen 
golf.ifokus.se

#14 Bra idé 
golf.ifokus.se
Men gör dina föräldrar inget åt det då?
Sara

Nä, jag får väl skylla mig själv som inte kan koncentrera mig på filmen med ljud i bakgrunden? 
golf.ifokus.se
Ljud och ljud.. Det är väl skillnad på lite ljud och massa dunka dunka, skrik och sånt.
Sara