iller i bur
Är det någon som har koll på vad jordbruksverket säger om illrar i bur? Jag har försökt leta på deras hemsida men jag ORAKAR inte läsa deras lagtexter. *Gäspar*
Carpe Diem
har för mig att buren ska vara minst 5 x 5 kvm….men jag kan ha fel 

har för mig att den ska va 7 någonting.. hmm..
Carpe Diem
tjjaaa. bättre det i så fall! ju större destå bättre 
5 * 5 minns jag också. men de va ett tag sen. de kan juh ha ändrats. Och som sagt juh större dessto bättre. Jag vet inte hur stor min bur är. Men å andra sidan bor dom juh inte i den på heltid så dom får rusa runt massor ändå.
ska se om jag hittar mina foto. Lovade juh någon annan att visa de också . men jag är lite slö ibland. sorry :)
Vad jag vet så ska den vara 5 kvadratmeter stor och sen plusar man på en kvadrat för varje "extra" iller.
tror dock att det är helt andra regler om man föder upp… Lite konstigt det där..
Ju mer plats och ju mer att göra för illern desto bättre!!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Exakt som det skrevs här upp. 5 kvadrat för en iller och sedan plusar man på en kvadrat per iller. Det är alltså minimimåtten. Dessto större dessto bättre;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag läste en bok om illrar från 94. Måtte de bränna alla sådana böcker på biblioteket. "illrar ska sitta i bur.." och en bild på en marsvins bur. "bästa sättet att få tag i en iller är att gå till en zooaffär…"
-"om du ska ha en uppfödning i större skalla "mellan 30 och 1000 honor"
Jag vte inte vad jag ska säga.. ingenting av detta gäller ju idag så de som vill ha en iller och söker information i trycktform får tag på detta.. Vad ska man göra? De sätter dem i bur precis som det stod i boken, i däri hänvisades de till jordbruksverket. Borde inte jordbruksverket dra in all form av ogiltig information? tex. en hel bok om tamiller?
Carpe Diem
jag har också en bok från då någon gång.
En grön som heter Iller hemma tror jag?
Samma?

Yepp.. samma samma..
Att läsa den var värre än att läsa en bok av stephen king. Ihh..
Carpe Diem

haha, ja nu har den slutat att tryckas i alla fall. ;-)
Jag hoppas dock på en ny bok om illrar på svenska. Jag har lite trådar ute, och kanske, kanske kommer det en under 2006/2007. hihi
Audiatur et altera pars

Åsa Åsa Åsa.. våran lilla uppslagsbok. Vad skulle vi göra utan din aldrig sinande källa av information :)
Men jag tycker fortfarande att man ska bränna boken för alla nyblivna illerägare och illrars skull.. *höjer handen och viftar med knytnäven*
Carpe Diem

Lagen för iller är att den ska ha fritt utrymme att röra sig på minst 5kvm. Personligen tycer jag att illrar inte sk avara i bur eller instängda alls. Då kan man köpa en fisk eller någonting:p

#13: 
#14: Håller med dig helt. Men ett iller rum kan vara bra när man har flera läger;-)
Audiatur et altera pars