Dålig mat
Var och handlade på hagsätra zoo i onsdags, och när jag kom hem upptäckte jag att 1 påse jag köpt gick ut 16/04-06, dvs redan i april! :O Åkte tillbaka igår och bytte.. Idag (nu när jag förbereder mig för milton) tittade jag noga på ANF påsen (som tur var!) och såg att den gick ut 30/10-05!! För ett ÅR sen!
Hur kan dom ens sälja sånt? Blev chockad. Kollat alla andra påsar nu säkert 3 gånger var för att försäkra mig om när de går ut. Hoppas jag kan byta denna påse också, jösses. Detta händer säkert på fler ställen än Hagsätra zoo, så kolla alla utgångsdatumen 2 gånger! (Säger jag som inte ens har iller än :P)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

haha, ja det gäller att läsa på påsarna och sådant man köper. Precis som man gör på sin egen mat. ;-)
Du får säkert byta även ANF påsen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jättebra att du talar om det Tina så fler kan vara uppmärksamma =)
På den påsen vi bytte först tittade vi faktiskt datumet, eller det fanns flera likadana och jag köpte 2 påsar, och vi tittade på 2 olika och de gick ut samma datum nästa år. Men när vi skulle betala såg vi att den ena påsen var trasig och hade en reva på ena sidan så maten kunde trilla ut, så vi bytte och tog en annan likadan. Som gick ut i april tydligen :/ .. Vet inte varför jag inte tittade på ANF påsen, dumma mig :P

Kan säja att det kan va svårt för butikspersonalen att hinna hålla full koll på alla matpåsar som står i hyllorna….
Jag jobbar ju själv på Granngården, och de e fullt upp med att hålla reda på allt i sortimentet! Så ibland händer det att sorter som det inte säljs så mycket av blir bortglömd. Senast igår hittade vi några påsar Iams kattmat och Euk. hundmat som gått ut… "Udda sorter" råkar ut för sånt tyvärr… Royal Canin och Doggy som vi säljer nästan en pall/vecka av brukar det inte va nån fara med… 
#4: Ja precis, det förstår jag. Därför kändes det ""okej"" när den gått ut i April, även fast det var ett tag sen., Men 1 år gammal mat, inte lika okej :P
Tina! Förstår att det är trist när sådant händer, men jag garanterar dig att du får byta påse! Jonas och Elisabeth är absolut inte svåra att ha o göra med! som #4 säger, det kan vara svårt att hålla koll på datumen ibland och jag har aldrig fått nåt utgången påse så det är nog bara otur från din sida som råkar få två! det kan ju oxo vara ett misstag från leverantören. eftersom dom säljer så himla mkt illermat på hagsätra är det i princip omöjligt att den ena påsen legat där ett år så nåt mysko är det, men prata med jonas eller elisabeth bara så fixar det sig =)
Hej
Tänker inte försvar ett år gammal mat men däremot berätta att man kan använda foder upp till ett halvår efter bäst före datum har gått ut. Det som försvinner med tiden är alla vitaminer så att bottenskrapet i en påse kanske inte är så bra
Anette
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
#7: Vad bra att du informerade om det Anette. För jag visste inte att man kunde använda det fortfarande.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#8: Självklart går det att använda "gammal" mat! Den blir ju inte precis giftig efter att datumet gått ut…
Men som Anette säjer så kan ju vissa ämnen "försvinna" ur fodret ju äldre det blir. Men det är garanterat ingen risk att djuren dör av att äta gammalt foder! Det är ju fördelen med torrfoder…att det inte ruttnar. 
Har förresten själv ätit chokladkakor från 1984 och frystorkad risotto från 1987….när jag gjorde lumpen 1990-91. Och jag lever än!