Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 488 ggr
Faxlin
0

ASGARV

Milla inne på shetlandsponny.ifokus hade skrivit in denna:

Den Danska Doktorn skrev…

Följande citat är autentiska, oredigerade notater som är skrivet av läkare i patienters journaler i vårt grannland Danmark.

1. Patienten har bröstsmärtor om hon ligger på sin vänstra sida i över ett år.

2. På den andra dagen var knät bättre, och på den tredje dagen var det väck.

3. Hon har inte haft någon frossa eller nysningar, men hennes man säger att hon var mycket het i sängen i går.

4. Patienten har varit deprimerad ända sedan hon startade att komma till mig i 1993.

5. Patienten är tårfylld och gråter konstant. Hon verkar också vara deprimerad.

6. Utskrivningsstatus: Levande, men utan tillåtelse.

7. Patienten tillät inte en obduktion.

8. Patienten har inte tidigare begått självmord.

9. Patienten har efterlämnat sina vita blodceller på ett annat sjukhus.

10. Patientens tidigare sjukdomshistoria har varit anmärkningsvärt obetydlig, med enbart en 20 kg viktförökelse på de sista 3 dagarna.

11. Patienten fick våfflor till frukost och anorexia till middag.

12. Mellan dig och mig borde vi vara i stånd att göra denna kvinna gravid.

13. Hon är lam från tårna och nedåt.

14. Huden var fuktig och torr.

15. Tillfällig, konstant, periodisk huvudvärk.

16. Patienten var uppmärksam och ointresserad.

17. Hon upplyste att hon har haft förstoppning det mesta av hennes liv, fram till att hon blev skiljd.

18. Patienten skulle ha haft en tarmrensning, men han tog ett jobb som börsmäklare i stället.

19. Huden: Något blek men existerande.

20. Patienten har två tonåringar, men annars inga abnormiteter.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nettan
0

"Patienten har varit placerad på ett hund- dagis i Gävle med stöd av socialtjänsten."

Åsa?! var det du? hehe

"Egentligen vill pat. flytta till Finland eller ännu hellre till himlen… Vi skall försöka hjälpa henne till den plats hon önskar,"

"Patienten hade tid för kontroll av ryggen på KS. Då han ej infann sig ringer KS till polisen som bröt sig in i lägen- heten. Man fann pat. på golvet och ringde ambulans som förde pat. till akuten. Pat. uppger sig endast ha legat på golvet och reparerat radioapparaten."

"12 juli skulle patienten ut och jaga katten, började frysa, tog sig några Magnecyl. Mådde ej bra men reste dock till Eskilstuna. 13 Juli födde hustrun en pojke på BB."

"Enligt hustrun är han mobil när han ska ta sig till kylskåpet, annars anger han sig vara rullstolsbunden."   *ASGARVAR*

Läs gärna mer skojsigt på http://www.ladyina.net/Humor/grodor.htm

Faxlin
0

#1: hahaha, ja hade ju kunnat varit det, då jag faktiskt har jobbat där i min ungdom. fniss

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Cattis på shetland har lagt in denna:

11 sätt - min personliga favorit :-)

11 sätt att reta gallfeber på ickerökare
  1. Be dina ickerökande vänner att gå ut på balkongen när du skall röka inne.
  2. Första daten med en ickerökare? Var noga med att ta några djupa bloss före första kyssen.
  3. Se också till att tända en cigg det första du gör efter att ni haft sex. Självklart medan du är kvar i sängen.
  4. Ställ dig demonstrativt mitt i busskuren/på pendeltågsperrongen och rök så att de runtikring måste flytta på sig för att undvika röken.
  5. Om du nu ställer dig litet vid sidan av busskuren, var då noga med att kolla vindriktningen så att du är säker på att röken blåser ditåt alla andra står.
  6. Ignorera att du sitter på rökfri avdelning på krogen - du kan ju alltid fimpa på tallriken.
  7. Strunta i att folk vid bordet bredvid precis fått in sin mat och avnjut ogenerat din cigarett.
  8. Börjar folk vid sagda bord hosta och prata om astma, tänd en ny cigg direkt på fimpen.
  9. Ska du åka bil med en ickerökare, se då till att bolma på riktigt ordentligt innan du sätter dig i bilen så du får med dig all röklukten in.
  10. Samma som ovan gäller även när du ska åka buss, pendeltåg mm - se till att så många som möjligt får chansen att avnjuta din odör. Fimpa inte förrän du går in genom dörren.
  11. Smygrök på toan. Det finns inget som slår kombinationen skitlukt + rök . Och om folk störs får de väl hålla sig.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Ni bara måste gå in på Shetlandsponny.ifokus.
De har mycket skoj där.

Audiatur et altera pars

Sara
0

HAHAHA!!! Nu är jag på gott humör hela dagen!

Sara

Madde
0

Undrar om jag var för trött igår för att fatta skämten. Det gick in och sen ut direkt. Tyckte inte det var kul alls. Eller har jag tappat min humor någonstans. Hehehe.

Ska ta och läsa en gång till sen får vi se om jag skrattar eller helt enkelt är en torrboll. Skrattande

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Hmm, Madde. Tyckte du inte det var skojigt?? Läs om alla felskrivningar doktorn skrivit så måste du tycka det r skojigt ju. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

Ja… Fattar inte vad det var för fel på mig igår. Visserligen läste jag det kl 03,00. Kan ha varit det. =)))

Faxlin
0

haha, kan vara det. Fast vid sådana tillfällen brukar jag bara bli mer skrattig. hihi

Audiatur et altera pars

[tiiia]
0

haha den här bara måste jag *putta upp*

Linda
0

ha ha ho ho hi hi

Faxlin
0

Japp visst är de roliga. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

superskoj. =))