Kattmjölk?
En snabb fråga bara, funkar kattmjölk som godis för iller? :)
Nu när man kämpar med skolan varje dag så är fredagarna tusan värda att fira, sitter och pumpar i min burn och lantchips medans jag gör klart matten så jag slipper sitta med den resten av helgen :').
Men kände att Cinka är värt lite gottit också ju :). Så skulle lite kattmjölk passa som fredagsgodis? :) Tänkte passa på och smyga med lite kyckling då så han kanske bara rååååkar smaka på kyckling och inser att det inte är livsfarligt :')
I konsum finns det whiskas kattmjölk, det är den jag syftar på :) (om det finns några andra?)

tror det är laktos i den… satsa på laktosfri grädde istället=)
inte kattmjölk! No no no!
Laktosfriaprodukter ifrån Valio är kanonens :) Max en msk om dagen tycker jag blir lagom. Men och andra sidan så behöver jag ha grädden för att blanda lucifers medicin i :)
Men bli han lös i magen så vet du att han har fått för tok för mkt i sig :)

Håller med #2 Satsa på valios laktosfria grädde. Testade kattmjölk till mina, kom inte ihåg vilken av sorterna det var. Alla blev lösa i magen av den och då gav vi dem väldigt lite, efter det började vi med laktosfri grädde istället.
Valios laktosfria mjölk är väll ingen risk? Gav jätte lite utspätt med vatten häromdagen när det var en skvätt kvar från min mjölk (laktos allergiker)
Kan helt mjölkfria "mjölk"-sorter också fungera för illrar?
Tänker på havremjölk, sojamjölk, rismjölk etc.
I havremjölk tas de olösliga fibrena bort men det innehåller 0,8% kostfiber. Sojamjölk innehåller enbart 0,5% fibrer men 2,7% socker.
Det kanske inte är ett särskilt bra alternativ helt enkelt?
#5 man bör undvika socker i största möjligaste mån för en iller. sen behöver de inte als ha laktosfrigrädde, mjölk etc i sin kost. det är mer en bonus grej man kan ge.
#6: Nej, det behövs ju inte. Och det verkar vara bättre med mjölk där mjölkproteinet är borttaget än icke-mjölk, om man nu ska ge mjölk överhuvudtaget.

Alltså, jag ger kattmjölk till mina små och visst har dom fått slurka lite på min 'gröt'-mjölk ibland. Inga dåliga magar här inte…
Dem kan inte bryta ner laktosen och kan få gaser och magont. Typ magknip :(
jag skulle helre ge "riktiga mjölkprodukter" än allt extra socer som finns i allt. säger bara -börja läs inehållsförteckningen så kommer ni snart ratta det mesta för enhel del kattgodis tex innehåller socker.

Vi kör på valios laktosfria grädde, en msk óm dagen. Mina illrar älskar denna tradition och det är även smidigt numer då Leo får sin medicin i den. Valios grädde (kaffegrädden är lite magrare och vispgrädden är lite fetare) finns numer på praktisk flaska, typ 3dl. Dessa håller jättelänge i kylen så de går alltid åt hos oss. :-)
Varför ger ni dom grädda?
#11 Såg du ger med medicin.
men annars?
Som godis bara? lr r det nått som är bra i det som är nyttigt för illern?
// mvh
#12 Jag ger det med medicin. Om det inte var för det så kanske som godis ngn gång ibland.
AHA oki doki.. :P