TÄVLING NR 4
Japp, nu är det dags för tävling nummer 4.
Misstänker att ni inte vill behöva vänta längre på en tävling till. hihi
Tävlingen går till så här:
Ni ska i denna tråd visa upp ett foto var på era illrar. Om ni väljer en eller flera illrar på samma kort är upp till er. Men det ska vara en sommarbild. Om den är tagen i år eller tidigare spelar heller ingen roll. Men det ska vara klart sommar tema över den.
När tävlingen avslutas så kommer korten bedömmas av domare som själva inte har några alster med. Exakt vilka får vi se. Antingen blir det Madde och jag eller så blir det helt utomstående. Jag kommer försöka jaga reda på några utomstående domare då det vore skojigt att vara med själv också någon gång. ;-)
Tävlingen startar: 3 juni 2006
Tävlingen slutar: 30 augusti 2006
Anledningen till den långa tävlingstiden är att man ska kunna söka sig bra sommarkort utan att känna stress.
Regler: Ett foto per deltagare. Fotot ska ha sommar tema.
Fotot läggs in i denna tråd.
Domarnas beslut kan inte överklagas.
Lycka till med fotograferandet av era små pälsar. Och glöm inte att berätta om tävlingen för de som inte är inne så ofta här, tråkigt om de missar ännu en tävling. Lite tips inför fotograferingen är att tänka på vart ni har fokusen i bilden så att era illrar och restrerande motiv blir skarpa. Eller välkomponerade med rätt ställe där det är skarpt, så man framhäver det man vill ska synas, nämligen illern.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Vilket härligt foto Ammi! =)
Tack, detta är min favoritbild bland alla bilder jag har på illrarna, kanske för att det är just Admiralen. Han är lite speciell för mig, fast jag kan inte förklara varför just han är det. Valde mellan detta och den, på Admiralen, som jag la upp i tråden "Sommarbilder…"
#1 är redigerat och bilden på Admiralen finns inte kvar.
Jättefint kort Ammi. =)))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Den var fin Ammi. Men han är en mysgrabb ju. ;-)
Audiatur et altera pars

Ohh, Josefin, min söting. ;-) Vad jag saknar att mysa med henne. Ni bor tok för långt bort.
Audiatur et altera pars
Åsa, det blev något fel. Jag fick upp bilden på Josefin, första gången jag klickade på den. Andra gången fick jag beskedet att den inte kunde visas och nu är den borta! 
Jag kan inte se bilden inte ens första gången jag tog upp den. =(
Hoppas det. =)
Det fanns en punkt och ett mellanslag i filnamnet, som jag inte tror servern godkänner. Det konstiga är att jag fick upp bilden först.

Jag såg båda bilderna utan problem så det låter konstigt. För om det är något som servern inte godkänner kommer bilden inte så långt att vi andra kan se den.
Audiatur et altera pars

#15 Oj va tjusigt. Förstår varför Åsa dregglar när Josefin kommer på tal! :-) Dreglar lite själv när jag ser bilden.
Här är ett foto på Laban och Lilleman på en av träffarna förra eller om det var förra året igen, vi var iallafall nere vid Landskrona hållet till. Borde kanske skriva att det är Laban som är till vänster på fotot och Lilleman till höger. Upp ifrån är dom ganska så lika, speciellt som Lilleman vid denna tidpunkt inte hade bytt till sin silverpäls som han har nu vid ca 4½ års ålder. Även Laban är lite ljusare nu än på fotot.
Roligt! Tre bidrag till sommartävlingen alla redan.

*puttar* Någon kan ju ha missat det.
Audiatur et altera pars
#22: Va bra att Robert ställer upp som domare. =) Hoppas du hittar en till så att även du kan vara med och tävla. =)

Det löser sig nog;-)
Audiatur et altera pars
Puttar upp den här tråden. =)))) Finns ju kanske några fler som har lite sommarkort.
Hur går det för er??? Får ni några fina sommarkort på era illrar??? =)

haha, jag tror alla sitter och tjuvhåller på dem tills anmälningstiden nästan är slut. ;-)
Audiatur et altera pars
Thyne: Här sätter du in bilden på illern och så kan du skriva vem som har tagit kortet. =))) Så är du/ni med i tävlingen.
Jättefint kort är det i alla fall. =) Kul med lite fler bidrag i tävlingen. =))

Åååå vilka fina bilder de e på alla era bidrag :D
#30 Tack :)

Så mycket snygga bidrag det redan kommit in. Snacka om att domaren får det jobbigt sedan. ;-)
Audiatur et altera pars
hur många foton får man sätta in i tävlingen ?
Man får ha med 1 foto i tävlingen. Men om man sätter in 1 kort först och sen tar ett bättre så får man ju självklart byta ut det mot det bättre. =)
Här kommer mitt bidrag. Tänkte lägga in det så länge man kan ju byta senare..
Lyckades iaf få till denna bilden tillslut annars har Ted en förmåga att vända rumpan till så fort kameran kommer fram 
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Fina bidrag ni kommer med allihopa.
Audiatur et altera pars

Här kommer mitt bidrag … äntligen sommar med balkonglek och bus. Zahara har nog fått solsting, tror att hon är en surikat
, har full koll på läget medans Suzuki helst vill leka kurragömma i röret!!
P.S vill bara passa på att tala om att i dag är det sju dagar kvar tills jag får hem min lilla bebis Crystal clear!!!!!
Så du längtar =) Vad konstigt…. själv räknar jag med stor sorg neråt…….vill ju ha dem kvar ju!!! ALLIHOPA!!!! Idag badade de på balkongen, så söta =)
Amor vincit omnia
Ok, är det tävling så är det … jag tänkte bidra med min prinsessa Zahara
. Bästa platsen som finns är mattes axel, där har man total koll på läget (dessutom slipper man en terroriserande Suzuki)!! 
P.s på fredag går turen uppåt… Crystal, mamma kommer!!! ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Vilka fina bilder ni har tagit allihopa. Jag tror bestämt att domaren/domarna kommer få ett hårt jobb att välja ut den bästa av dem. Jag kan inte hitta någon favorit iaf. Tycker att de alla har sin charm.
Mvh: Therese

#42: Visst har alla sin charm. Tack och lov behöver inte jag dömma. Och Robert går också stenhårt efter fotots kvalité inte om det är sött.
Så det krävs foton med bra skärpa och utan en massa störande saker i bakrunden. hihi
Audiatur et altera pars
jag sätter in min bild som jag tog på min gamla kompis gismo innan han dog. så detta är hans sista sommar bild där han går i gräset. 

Oj vilka fina bilder det har kommit in till tävlingen. =))) Hoppas att det kommer in lite fler bidrag innan tävlingen är slut. =)
Lilla Humla så vacker hon är! :-D
Kul att bilder droppar in:-)
Hur går det? Är det någon mer som har varit ute och tagit lite kort på sin iller och vill vara med i tävlingen. =)
Jag har en bild, men jag vet inte om jag ska knäppa mera eller ej, så jag väntar med att lägga ut den =)
Amor vincit omnia

Och Robert går också stenhårt efter fotots kvalité inte om det är sött.
Så det krävs foton med bra skärpa och utan en massa störande saker i bakrunden. hihi
Åsa…vad menade du med detta som du skrev ovanför?? Funderar ju på att vara med men ska ut och knäppa lite kort först!
Men när ja läste vad du skrev började de kännsa lite meningslöst! Om man inte har så bra kamera så är det ju klart att de som har de får bättre bild än jag?? Ska man anlita en proffsfotograf så man får en as bra bild eller??
#51: Alla kan ställa upp och vara med i tävlingen. Så ut och knäpp kort Smeagol.

Glömde skriva vad det var. Det är alltså Tadashi som passar på att sola sig lite på gräsmattan.

#51: Det jag skrev var lite tips. Han tar självklart hänsyn till att alla inte har proffskameror. Detta är inte en sådan sajt. ;-)
Men han stör sig på störande bakrunder och kort med skärpan fel. Han ser skillnad på vad som är kamerans fel ;-)
Audiatur et altera pars
Hoppas på lite fler kort här inne så vi har lite tävlingsbidrag. =)

Fusk med söta valpbilder :)

oj då…kanske ska skriva att de var min pojkvän som tog kortet på smeagol !!

Kul att du vill vara med i tävlingen Thessan_87. =)
Puttar upp den här tråden då det snart är dags och avsluta tävlingen. Nu får ni snabba på och sätta in lite fina sommarbilder på era illrar om ni vill vara med i tävlingen. =)))
varför har inläggen blivit blandade:P de e ju balänges datum på dem :P
jag vet inte… blir helt förvirrad ju!! Trodde först inte att min inlägg kommit med- sen hittar jag det högst upp på sidan!! Konstigt! trodde att jag grejat till någon egen inställning.. men det här bevisar att jag inte är HELT bakom iaf.. ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Det är en sak som de håller på och kollar på. Det ska förhoppningsvis vara fixat snart. =)

Ooh, vilken vacker liten pälsboll du har, Nea!

Tack Thyne.
Här kommer en bild ifrån Hanna Lämås "Jorona" här på forumet. Hon har tagit bilden på Arwen med min kamera, det är därför jag lägger upp den…hoppas det godkänns
Nu har vi problem med och titta på bilderna. Men det kommer förhoppninsvis vara löst senare idag. =)
Vi får se om vi förlänger med en dag eller så. Eftersom vi har problemet.
Yes nu kan vi äntligen se bilder. Hoppas att någon annan har en fin sommarbild och lägga in. =)
nu är väl tävlingen slut ? vem vann den ? 

Vi har startat en ny tråd där vi presenterat vinnarna. Kolla in under gruppen tävlingar så ser du den där.
Audiatur et altera pars
Tråden heter Vinnare av Tävling nummer 4

Oups, ska väl kanske ha skrivit ut det också;-)
Tack Madde.
Audiatur et altera pars
det är lungt. Därför du har mig åsa. =))