Illerträff i Örebro 6 September
Tänkte att det kanske är dags för en illerträff i Örebro.
Träffen kommer hållas hemma hos (mig) Madde, sambon Robert och våra 6 illrar.
Är det fint väder kommer vi vara utomhus, annars blir det inne i våran lägenhet.
Träffen börjar kl 13,00 och håller på tills folket skingrar sig.
Anmälan görs till madde148@hotmail.com då platserna är begränsade.
Butiker på plats:
Klarsferrets Shop (det bästa är att beställa sakerna i förväg så man vet att det finns kvar)
Hungryferrets (finns på plats och vill man beställa torrfoder är det bästa att beställa i förväg så man vet hur mycket foder som bör tas med)
Ferret Love sovpuffar & illerselar (först till kvarn får mala)
Vägbeskrivning fås då ni tar kontakt via min mail.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Men ända borta i Örebro, det går ju inte. Hade ju varit jättekul ju!
ferret love sovpuffar & illerselar, det är sarae som är med på platts då va? :)

Måste jag anmäla mig?!?!?! 
#2: Yes det är Sarae.
#3: Du är redan anmäld. =)
Får man komma om man inte själv har en iller..? Får min lilla Alfons nästa sommar :)
#5: Självklart får man komma utan iller. =)
Alla är välkomna. Med eller utan iller. =)

#2 Fast selarna är Hannas.
Roligt! o så nära…..
#7: stämmer att det är hannas selar.
Till dess har jag hunnit få Franks fina oranga sele. =))) Tror matte är mest glad. =)
#8: Yes, det var det som var tanken, att vi örebroare kunde hitta på något skoj. =)
Även folk utifrån är hjärtligt välkomna. =0)
Jag och vildarna kommer självklart :D kul kul kul
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#10: Yes det blir trevligt. =)
Vad roligt att det är nära :) Jag och flickorna kommer.
Kan jag och killarna komma? och eventuellt Gilla? kan man anmäla sig här eller ska det ske via mail? :)
#13 "Anmälan görs till madde148@hotmail.com då platserna är begränsade."
Så nu äar jag o 3 illrar anmälda, ska bli kul!
#14 Jag har redan mailat :)
Jag har mottagit mail idag och har även besvarat de. =))
Ser fram emot och träffa er alla och så hoppas vi på fint väder. =)

Cilla, kan jag hänga på er om det finns plats???
Madde, finns det?
#18 ååh får man kasnke träffa lite egyptier valpar då? :P

#19 Det kanske man får ;) Om det finns plats för mig och sju monster.

hur många är anmälda?

vi kommer till dig.
Den som vill ha något specielt från shopen var snäll o lägg in en order så tar vi med det.
Vi tar inte så mycket med oss till träffen.
Än så länge är det 13 personer anmälda vet dock inte hur många illrar som dyker upp än. Får se vart jag sätter gränsen.
Är det fint väder så är det inte fel om folk tar med sig en sitt stol se de kanske kan ha ute. Har nämligen inte så många stolar att ta ut.
Bor nämligen på 3:e våningen oxå.
Valphagar är oxå välkomna att hänga med.
Har själv 2 st med 2 mattor. Om vi ska bara använda mattan och inte gräs under.
#23 är jag anmäld? :P jag har massa valphagar, även mattor om det behövs ;)

Kan man ordna en egen iller träff själv?
#24: Yes du är anmäld.
Tog det som ett ja när dina härliga puffar ville dyka upp hos oss. =)
#18 Absolut!

Jag kommer ;) två eller tre egytpenvalpar följer med. Cilla, jag tror att jag tar egen bil ändå. Stannar nog över natten hos en kompis där. Men karavanar gärna dit med er ;)
#28 Ok! Men hur gör du med dina 200kycklingar om vi kan hämta dem då? ;)

Aha, kan vi det då? Då får jag ta en frysväska… eller kanske jag kan ta dem på söndagen.

Cilla, tar du med min hage den här gången ;)
Är det nån som vill stanna över så har jag och flickorna plats för övernattning hemma hos oss :)
putt putt
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Jag kan ta med mig mitt microkåp så kan den som vill kolla skabbeliskabb på sina!
Jag har ett mikroskåp hemma. Ett sånt där litet som man kan beställa från nätet.

om någon vill kolla så dom har kvar sitt chipp kan jag ta med mig min scaner avläsare .
#37 Har kvar sitt chip? kan de försvinna?
#38 Dem kan vandra i kroppen och dem kan tappa dem också, men det är ganska ovanligt.
Jag tror att telefonkontakt hade en iller som chippet vandrade ner till benet?
Och Sarah här på forumet hade en iller vars chipp ramlade ur, men det var dåligt isatt.

Det ramlade ut ca en halvtimme efter det kom in ;) Rädd djurvårdare.

Finns de platser kvar? isf kommer ja gärna =)
Allt hänger på vädret.
Än så länge är det 17 st (+1 eventuellt) anmälda och har väl tänkt att jag måste sätta ett stopp snart i fall det blir för dåligt väder.
Har bara en 2:a på 60kvm och inte så många stolar om det blir dåligt väder. Men men, vem måste sitta på en stol.
Blir vi ute och folk tar med egna stolar är det inga problem alls. =) Funderar på om folk äter innan eller om vi ska dra iväg och äta någonstans i örebro.
Hur vill ni göra som kommer? Vill ni äta mat tillsammans eller äter ni innan?
#41: Skicka ett mail till mig gällande anmälan, är du snäl. =))

jag tycker alla kan äta innan med tanke på hur många vi blir. Kanske inte så lätt att hitta ett ställe som alla tycker om. Men det är bara vad jag tycker, jag har inget emot att äta tillsammans heller.
Om alla åker iväg och äter, hur gör vi med alla illrar då?
bra tänkt. =)) Men då kör vi på att alla får fixa sin egen mat. =)
Som det ser ut nu med anmälan så är det hela 19st anmälda.
Jag känner att jag måste sätta ett stopp där.
Men självklart anmäl er via min mail, så sätter jag upp er på en lista ifall att någon hoppar av och inte kan komma.
Skoj att så många är intresserade av en träff i Örebro.

Klarsferrets shopen kommer den dagen.
Om någon önskar ex valp hage, valp väska eller matta så för beställ gärna.
Vi har oxå 1 st kvar av midwest home kvar av den gamla sorten på så vis kan man slippa den dyra frakt kostnaden.
Klarsferrets shopen komer endast at ta med mindre utvalda saker till träffen p.g.a. plats.
klarsferrets shop
Klarsferrets säljer ni selar?
#48 nope, men det gör jag och hanna (ferret love) och vi kommer på träffen ;)
#49: Mm fina selar är det oxå. =))
Frank är så nöjd över det sele hanna gjorde åt honom. =)))

Hoppas du ordnar fler illerträffar i örebro!.. kan inte just den helgen..
#51 Jag hade tänk ordna en träff hos mig och flickorna, så fler träffar här i örebro lär det bli :)

#52, låter bra det!.. jag bor ju i linköping nu för tiden, så det är ju bara ett "stenkast" bort till örebro =) .. vore kul att gå på träff sen är jag får hem med nygamla iller igen när jag fått ordning i min lägenhet.. sorry madde jag att OTa lite i din tråd =)
#53: Det är lugnt. =)
Självklart blir det fler träffar sen om de är hos mig eller sofie spelar ju inte så stor roll. =)
Det är nog inte min sista träff jag anordnar.
#49 så bra, då ska jag köpa nån fin liten sele av dig

de selar jag köppt till mina små är helt underbara .
Det bästa med dom att finns ingen som är lik den andra då dom är handgjorda,
Funderade på om jag och Nicke (zira och MissTakes ägare) är inräknade redan :)
#57: Ni är medräknade redan, pratade med Nicke om ni skulle komma förut så då la jag till er 2.
Yes då kom jag på att de som inte vet var jag bor, kanske behöver en adress. Men minns tyvärr inte vilka jag har gett en beskrivning till. hehe. Så klantigt.
Sen är det så att vi är ute och ni vill sitta på något så ta gärna med en ihopfällbara stol om ni känner för det. =))) Om inte gräset duger. =)))
Vi hoppas ju på strålande solsken, annars får vi trängas i min lilla 2:a =)))
#58 fick lite halvvag info från honom han tyckte vi skulle ta vara på tiden istället för att babbla om saker om en vecka ^^
Nån som behöver transparenta/lätt ljusblå martiniglas? Håller på och packar upp och inser att jag har för mkt av allt :P kan tas med till träffen ;)
Jo, ni som behöver vägbeskrivning och jag eventuellt har glömt bort att ge er den, får gärna maila mig och be om en sådan. =)))
Dumma mig som inte kommer ihåg att alla inte hittar hit.
#61 Du får ta med och ha loppis sara :) men visst e de underligt så mycket saker man hittar när man flyttar som man antingen inte visste om att man hade elersom man verkligen inte behöver..
Yes, tänkte bara berätta att jag har fixat så vi ska ha lotteri på lördag.
Vi kommer ha en lottring (5kr/lott) och så kommer det finnas ett X antal priser.
Fixade sponsring från en djuraffär i örebro idag. =))) Kändes skoj när de vill vara med och sponsrar till min illerträff. =)
Sen har vi sponsring från annat håll oxå. =)
Pengarna som kommer in från lotterna kommer jag att skänka till något behövande djur.
Meh, jag som shoppade prasseltunnel, haspel koppel och en väska idag i örebro ^^

sen i vår får vi fixa en till träff i Örebro, då hemma hos mig (bor i stort hus så många kan komma) Hjälper du mig då Madde? 
#66: Det kan jag göra. =)))

va kul då blire en träff i vår då! usch nu längtar ja tills imorn 
#68 Ni får ta och ordna en träff nästa höst också, får min Alfons nästa sommar :)