illersäkra hemmet
Hej alla!
jag ska som sagt få hem min första iller snart och måste börja illersäkra min lägenhet :) Några förslag om vad jag bör tänka på och inte bör glömma?
Tack alla :D

Ta och kryp runt på golvet. Täta alla springor som du ser. De tar sig in på de mest små utrymmen de små liven.
Kontrollera om du har något de kan välta och få över sig. Flytta detta. Se efter om du har ställen som den kan ta sig upp genom att använda andra ställen som platåer. Säkra golvbrunnen inne i badrummet om den får vara där.
Annars kommer du märka det mesta med erfarenhet vart just din lilla bebis tar sig fram.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
jag skulle rensa mina lådor ;) en iller tar sig in i det mesta och suddigum, öronproppar, och lurar till mp3spelar är väldigt poppis. Det finns en mängd saker som inte är roligt för en iller.
Besticklådor skulle jag säkra. Se till att det finns haspar till fönster och en grind till ytterdörren. Försök att sätta fast avloppslocket i duschen/badrummet så att det inte kraffsas upp, luktar ganska äckligt då ;)

Och se till så illern inte kommer åt ev. blommor, det är så tråkigt att hitta all jord på golvet plus att dom med otur kan hamna under en blomkruka dom välter.

åh tack så mycket för all info allihoppa
då ska jag sätta igång imorgon. :D
Krypa runt på alla fyra och säkra allting inklusive storstäda så att det inte ligget något litet som den kan svälja bakom soffan eller nåt :) hih