Iller iFokus

Iller

Etikettuppfödare
Läst 453 ggr
nasse36
0

iller

Jag har en fråga och det är när blir en illerhane könsmogen?

Nettan
0

Det är väldigt olika. En del blir det faktiskt väldigt tidigt. Jag har hört talas om hanar som börjar visa tendenser vid 3 månaders ålder. Min Ior började ha "trevligt" med sitt gosedjur vid fyra månaders ålder.

emoflickan
0

instämmer oxo att det är olika. tex Albin, honom behövde vi inte kastrera förrens han var ett år, hur skönt som helst :) Bilbo blev brunstig runt 6 månader o plågade albin så då var det bara ivög till veterinären =) Tjabo o Gimli gjorde mitt (och albin,o bilbos) liv till ett helvete förra året då dom kom i högbrunst vid FYRA månaders ålder. snacka om 2 månaders plåga innan jag kunde kastrera dom hehe. Frodo är nu 4 månader men visar inte så mkt tendenser förutom att kisset luktar väldigt starkt. så vi får se hur det utvecklar sig, han kommer iaf bli kastrerad =)

Madde
0

jag tror att Xac har börjat komma in i brunsten. Han är 16 veckor. Han har börjat lukta mer och så ska han bråka med alla hela tiden. Sen kan man se kulorna på honom. De börjar oxå blir stora. Hehe

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Som sagts tidigare, det är så otroligt olika. Att det finns riktigt unga som går i brunst är dock inte lika vanligt. Den vanligaste åldern är vid runt 6-8 månader.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

nasse36
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tackar för alla svar och min nicko han  försöker gosedjur som dom har fått av mig och en fråga till är det vanligt att en iller gillar att bada i vatten skålen för det gör nicko och sen ner i kattsanden och har roligt tycker han ialf.

vivica
0

hej nasse 36,jag hämtade 2 illervalper igår och när vi kom hem ställde jag fram en stor skål med vatten och dom började att grava ut vattnet med en gång men när jag sedan badade dom var dom inte så glada i vatten

vivica
0

jag undrer,om en haniller går i brunst vid tex.4 mån.ålder får man ändå inte kastrera dom fören 6 mån.ålder?????????????????

JossanH
0

#5 ja, när det finns vatten att själv plaska i är det skojigt, men dom vill ofta inte bli tvingade att bada eller duscha.

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

#7 du kan kastrera dem tidigare, men då måste båda kulorna ha ramlat ner.