OT - Abstinens..
Idag är tredje dagen utan Coca-Cola för mig!!
Jag är sååå törstig mot vad jag var när jag drack cola och så har jag huvudvärk och är allmänt kinkig.
Vad som fick mig att efter mååånga års coladrickande att sluta?
Jo, jag har fått en förhårdnad på höger pekfinger där den där ringen nästan på toppen av flaskan har legat emot fingret!!!!
Herregud lixom, en förhårdnad pga coladrickandet!! Det är ju pinsamt!
Sara

Du skulle druckit ur glas så hade du inte haft något att skylla på ;) Så kunde du fortsatt med att dricka :P
golf.ifokus.se

HAHAHAHAHAHA! Lycka till med din abstinens :P
// Amanda
jag har vart läskfri sen i måndags å godisfri sen måndagen innan.. jag e inte sugen på godis men läsk behovet gör mig galen.. :(

Hahaha, då är det verkligen dags. Du ska se att det gör underverk om ett litet tag ;)
Kan bero på att det finns coffein i coca colan, så det är det du har abbstinensbesvären av. Jag hade samma problem när jag slutade att dricka kaffe, fick då ganska så snart både huvudvärk, längtade som en galning efter kaffet, humörsvängningar och var en allmänn pest. Förr drack jag mellan 8 och 15 muggar kaffe/dag (det är massor av coffein det), nu dricker jag bara en eller 2 koppar om jag är på något kalas, eller besöker någon kompis. Aldrig mer än detta, så totalt numera dricker jag kanske 5-6 muggar på ett helt år. Mår mycket bättre nu sedan alla abbstinenser har släppt, vist det är fortfarande lite svårt att inte få en mugg kaffe på morgon. Men nu har jag kommit så långt att det går lika bra med en mugg te, ett glas mjölk, alt ett glas O´Boy eller ibland en mugg cacao som är blandat med vispgrädde, varm mjölk och på riktigt cacaopulver från ögoncacao. Hoppas du snart kommer över dina abbstinenser, men det kan ta lite tid, upp emot en månad eller så.

Och socker som är en fin och beroendeframkallande drog ;)
idag kommer ja nog inte klara mig utan cola :/
#1 Fast det är så bekvämt med flaskan när man har ettriga illrar. 
#4 Ja det hoppas jag verkligen! 
#5 Jo jag vet, hoppas det går över snart.
Sara
jag ska lyckas gå ner några kilon, så la av med cola och godis och chips m.m, detta är min tredje vecka. Och jag kan inte vara mer tjurig!! Ät trött på alla dessa nötter som jag tänke jag kunna unna mig något på lördagarna. men fy vad äckligt!!!

Jag tror sockersuget är starkare än koffeinsuget när man får colaabstiens. Det är nog sockret jag är sugen på när jag blir sugen på cola…
tack frida, det ska jag testa :)
#9 Kom å bo hos mig en vecka..man rasar garanterat i vikt här.. Mat vad är det? här lever man på kaffe, cigg, målarfärg och iller fis. ;)

#9 Hoppas du inte knaprar jordnötter iaf, det är inga bra 'nötter'. Vi brukar rosta pinjenötter, pumpafrön, solrosfrön ibland- det är gott, man blir rätt 'mätt' efter ett tag, och så blir man trött på det efter ett tag eftersom man måste tugga som en galning =P Fruktsallad funkar ju alltid- ta lite honung till istället för glass!
#0 I USA hade jag en kompis som alltid hade röd tumme- det var av varje gång hon beställt en kaffe från Starbucks och tagit i muggen…så hennes fínger hade liksom blivit skållad =P HAHAHA.
#13 jag kommer ner över helgen då;)
#15 nej, det är dem dära dyra nötterna, hmm, vad heter dem, i alla fall utan salt ;)
fruktsallad ska jag testa, låter roligare att äta än vanlig frukt!
Hoppas abstinensen ger med sig snart. Jag slutade själv med både kaffe och läsk för över fyra år sen och det var faktiskt lättare än vad jag skulle ha trott. Läsken ersattes med mineralvatten med smak och kaffet med thé i olika varianter och numera saknar jag varken kaffe eller läsk.

Kämpa på…. jag har tydligen gjort rätt val som aldrig druckit vare sig läsk eller kaffe… verkar jobbigt att sluta.
Idag är det 4:de dagen och jag har tom kunnat stå emot cidern jag har hemma. 
Varm cider är ju inte gott så därför låter jag bli att sätta in dem i kylen. 
Att jag överhuvudtaget har cider hemma är för att jag ska ha lite kalaaaas på söndag, annars hade jag inte vart så dum och köpt.
Sara
Förresten, heter det kalas när man är "gammal" och bjuder vänner på mat och tårta?
Fest låter ju mer party med musik och alkohol..
Sara

självklart kalas
Kalas låter så.. Så saft, bulle och gottepåse. 
Sara

Fyller du år idag Sara efetrsom du ska ha kalas?
Om du gör det så säger jag stort grattis till dig!
Jag fyllde " The big 30" i slutet av augusti. Tack Elin!
Sara

Stort grattis Sara
Tack!
Sara