Illerpromenad...

Haha ja! Jag har ett koppel till en, sen tar jag och knyter ihop de andra tva :P Vettefan hur det ska ga nu med fyra 
// Amanda

Det finns ju sånnahär tandemkoppel man kan hänga på… men tycker de är för korta, fast om du gör lite längre sånna så behöver du ju bara hålla i 2 koppel :P Det dumma, tycker jag, är att illrar aldrig vill gå åt samma håll, eller gå samtidigt som någon annan fick lust att gå över huvud taget 
golf.ifokus.se

Haha ja! Som tur ar brukar Loki vara ganska pigg pa att jaga Pudding sa de brukar jag knyta ihop :) Har faktiskt nan grej jag nog skulle kunna gora tandemkoppel av.. Maste prova sa snart jag far selen till tjejen!
// Amanda
Jag var ute med Hugo & Lus igår och det är lite svårt eftersom Hugo ska kasta sig upp på närmsta person han möter ;)

Jag fotade sonen här om dagen när han skulle ut med 8 huliganer samtidigt. Det var en intressant utflykt. Med massor av skratt :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#5 haha… snacka om illerKLUMP

Mina tandemkoppel är konstruerade så att de kan löpa på linan, då blri båda/alla tre lite längre då tandemlinorna kan dra mer i huvudkopplet så att säga.

jag testade sätta på kopplet på Vera idag, inte kul enligt henne hon blev hysterisk! förvisso har jag inte haft henne så länge o hon e fortf liten? men hur tränar ni era illrar att 'gilla' kopplet?

jag har satt på det och sen gått ut med dom.. då är det oftast så intressant att dom glömmer sele och hela kittet

okej, men jag fick ju inte ens på kopplet -.- hon bet mej o försökte slingra sej ur mitt grepp : o hur gör man då?

Ta med henne ut och sätt på det utomhus, så kanske hon inte märker det…
Alt så övar du lite då och då inomhus och sätter bara på henne selen och låter henne ha den på när hon springer lös inomhus ett tag.
Godismutning under det hela kan ju åxå funka?!

Jag satter flaskan med ferretone mellan knana och sen later jag illrarna slicka pa dem. Da ar de som i trans och man kan gora vad man vill med dem haha! Selen aker pa pa 3 sekunder och sen ar det bara att plocka upp nasta i knat. Visst protesterar de lite nar de marker att selen ar pa men sa snart vi kommer ut ar allt frid och frojd igen :)
// Amanda

Smart ! Fan, jag har ju inte tänkt på att man kan binda ihop kopplen på dom 3 ! Smart :)
Ett helvete har det varit, hahahah

#14> Om du har ett sånt där flexi-koppel (som åker in i en plastdosa) så kan man göra ett kombikoppel av tex ett sånt där värdelöst litet koppel som följer med när man köper en sele. Man klipper av de tså det kanske blir en meter långt max, sen fäster man ett nytt metallspänne i andra änden (samma som det sitter i andra änden som man kan knäppa på, vad det nu kan heta). Sen r det enkelt att knäppa på detta på linan, på själva lin-biten, då kan det löpa på linan. Mycket smidigt och funkar även på flera illrar.