Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 167 ggr
Sinja
0

Livrädd!!

Vilken dag! Kom hem från ett köpcentrum vid 3 tiden ida. Min hyresvärd frågade mig om min iller hade rymt. Nej sa jag det tror ja inte. Hur skulle han kunna rymma.. Hon hade sett en katt på gården komma springandes förbi med en iller efter i full fart.. Ja sa till henne att det va säkert en mink som kom nerofrån bäcken. Jag går upp i lägenheten för att befara det värsta. Kommer upp o ser lampan som brukar stå i fönsterkarmen ligga på golvete, o fönstret står öppet!!! Ingen Espen i hela lägengheten! PANIK! Jag ringer min syster o säger att Espen har smitit vilket hon inte hör efter som jag e i panik o gråtandes.. Hon säger till mig att lugna ner mig o att hon kommer bort. Jag riner då Liselott för att få lite råd. Ett under att hon hörde vad ja sa. Ja gjorde då som hon sa till mig att gör, ta med Sinja ut o en leksak som låter o lite mat att skaka i kartongen.. Min syster kommer inkl min kompis o hennes syster. Vi beger oss ut på jakt efter Espen.. KLockan blir bara mer o mer o Sandra blir mer rädd att hon inte skulle hitta honom! Runt om mig har ja lixom en bäck en stor kysrkogår o många många åkrar + en trafikerad väg.. Jag kände mig mer o mer hopplös.. Ringde en annan kompis o fråga om hon kunde hoppa in o jobba för mig eftersom ja skulle iväg till jobbet kvart över 16. Hon kunde inte men hon kunde komma ner o hjälpa mig leta så hennes syrra o hon kom.. Jag träffa några små killar som cykla omkring i byn, Jag sa till dom om dom såg en brun iller så skulle dom inte va rädda för han utan försöka fånga honom o att han heter Espen.. Träffa då en granne som fråga om det var min iller. Hon förklara då att han hade vatt i hennes trädgård några ggr o försökt ta sig in där inner. men hon hade inte fått tag på han.. Jag frågade henne om hon tyckte han såg skadad ut(saken är den att jag bor på andra våningen i ett 2 våningshus o han hade klättrat ut på taket) Men hon tyckte han såg pigg o kry ut.. JAg begav mig återigen in på kyrkogåren när min mobil ringde. Det va min kompis som sa att hon hade hittat Espen under en buske en bit därifrån.. Gissa om jag började stortjuta Very HappyVery Happy! SÅÅÅ glad ja blev. Det va dom små killarna som hade hittat honom o med lite mat till hjälp så fick dom tag på han.. Sen fick dom en välförtjänt hundralapp som tack. Alla lyckliga!!

Borgarn
0

Va Skönt att ni hittade lille Espen! :)

[tiiia]
0

ååh vilken tur att ni hittade honom till slut. Skrattande

domiino
0

vet hur det känns med illrar på rymmen! våran buffy var borta nästan 24 timmar innan vi hittade henne säkert sovandes i min systers barnvagn.. tur att du hittade honom oskadd!

Therese-jhfd
0

Vilken tur att ni hittade den lilla rymlingen igen. Måste vara en hemsk känsla att upptäcka att ens älskade päls är borta.

JossanH
0

ja, fy. typ det värsta tänkbara! Vilken lättnad att ni hittade honom! Nästa sommar gissar jag på varmt och instängt hos er= inga öppna fönster… ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Flisa
0

Vilken tur :D

elinn
0

Åh vilken tur =)

Madde
0

Gud vad skönt att du hittade espen. Vad snälla killarna var som hjälpte dig och alla andra. Usch vad hemskt när en iller smiter.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Sinja
0

Haha ja, det fönstret kommer inte öppnas igen. Nu har han ju fått span på det fönstret så nu e han ju där hela tiden. så det får dörbli stängt, Ett annat fönster har ja spikat hönsnät för. Glad Men fy vilken dag!!! Men han fick många pussar sen …

Faxlin
0

Usch vad hemskt att komma hem och se att ens älskling är borta. Kan tänka mig paniken.
Skönt att du fick sådan bra uppbackning i ditt sökande och att grabben kom tillrätta igen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars