Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 592 ggr
Marina
0

Uppretad- annonsförbud!

Har börjat sy puffar som ni väl har sett. Eftersom det inte bara är illrar som kan använda puffar så la jag in bilder på olika kattforum på iFokus. Men på cornish rex togs hela min tråd bort!! Då skrev jag till den jag trodde var Sajtvärd o frågade vad som hänt. Fick till svar att tråden var under behandling av moderatorerna och att de inte är nåt annsonforum utan att det brukar vara cornish-rexmedlemmar som FRÅGAR om de får annonsera!!! Då skrev jag att jag är inte på iFokus för att att annonsera utan jag är medlem på iller och har vart länge och har börjat sy för tat jag tycker det är kul. Då skrev han att problemet är att de har egna medlemmar som syr puffar Förvånad Va fan är det liksom, seriöst får man göra så??

Marina
0

Jag tillägga att jag skrev och frågade om det inte är fri konkurrens i Sverige. Då skrev han "då får du betala så får du din fira konkurrens, den som betalar mest får annonsera"!!! va fan?! har de specialregler från iFokus på det forumet??

Musiken
0

Va? Sa far de val inte gora? De maste val fa lite konkurrens?! iFokus som iFokus tycker jag, bara for att man ar medlem pa en sida sa har man ju inte forbud att skriva pa en annan sida? Borde iller.ifokus ta bort tradera-traden for hittekatter da ocksa? Nej det tycker jag verkligen inte! Det ar ju av intresse for oss och framjar konkurrensen!

Theres
0

Ja, men de andra ifokus-sajterna är lite mysko… man får t.ex inte lägga in en tråd om bildredigering på bildredigering.ifokus.

golf.ifokus.se

Theres
0

Bli medlem på cornish rex då så kan de inte säga nåt :P För då blir ju du en av de "medlemmarna" som också syr och säljer :P

golf.ifokus.se

Marina
0

Ja jag trodde också man var välkommen på alla ifokussajter (man är ju medlem överallt) fast att man inte äger just det djuret i fråga. Har hänt en del på råttor på senaste tiden för jag är intresserad av råttor och tycker det är fascinerande, där är alla jättetrevliga. Va fan jag har ju tom katt men inte just den rasen!!

Theres
0

Ehm… tycker du de är trevliga på råttor? Tyst

Jag får bara skäll varje gång jag skriver något där.

golf.ifokus.se

Ceciliaolucifer
0

iFokus är ett ställe för inbördesbeundrare ;)

JossanH
0

#6 men det fick du ju här också förut Tungan ute

Sajtvärd på Iller.ifokus

HannaM
0

Om du läser skrivreglerna på iller så får du faktiskt inte annonsera eller marknadsföra produkter utan sajtvärdens medgivande här heller

HannaM
0

"Det är inte tillåtet att:

• Bryta mot svenska lagar och förordningar.
  • Kopiera upphovsrättsskyddat material.
  • Skriva inlägg i reklamsyfte eller marknadsföra produkter/tjänster utan sajtvärdens medgivande.
  • Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet.
  • Ägna sig åt personangrepp.
  • Använda svordomar eller annat ovårdat språk.
  • Skriva inlägg med innehåll av diskriminerande karaktär.
  • Inte vidarebefodra annonser och liknande rörande farm eller liknande rörelser..
  • Att inte sätta in egna annonser rörande illrar som är uppfödda på farm eller liknande rörelser."

Citerat från iller.ifokus skrivregler

Sara
0

Vadå den som betalar mest får annonsera?? Tar han betalt av medlemmarna för att de ska få annonsera??

Sara

Theres
0

#8 Men det var ju innan jag ens hade skaffat iller, vilket var ca en halv dag med riktigt skäll, för jag skaffade Melwin samma dag som jag blev medlem här ;)

Råttor har jag haft i 10 år, och får ändå skäll bara för jag frågar något.

golf.ifokus.se

Marina
0

#10 fy fan va löjligt! Då skulel man ju inte som uppfödare få sälja valpar här heller då ju!

#11 ja tydligen, det går visst till deras förening eller nåt sånt.

Marina
0

Jag blir vansinnig!!! Jävla iFokus. Har haft en tråd om puffar på sphynx-sajten sedan igårkväll. De har en flik som heter "katttillbehör säljes" och reglerna är följande: "Regler för annonsering

Här kan du annonsera ut dina prylar som du vill sälja, eller om du vill köpa mera prylar. Regeln är att det måste röra katter.

Dessa regler gäller för annonsering här:

* Måste vara kattrelaterat
* Om du säljer varan/har köpt det du ville ha, meddela Sajtvärd eller Medarbetare, så kan vi låsa tråden."

ÄNDÅ blir min tråd borttagen nu utan att någon ens skriver ett pm till mig. Vad fan är detta liksom??!!

Marina
0

Visade sig att det var samma människa som tagit bort min annons på cornish rex som nu fått order att ta bort min annons från sphynx att att hänvisa mig till följande: http://v3.ifokus.se/About/Advertise.aspx

Seriöst?! Jag är inget företag, jag syr en/ett par grejer om dagen och säljer, som hobby. Börjar faktiskt känna mig kränkt.

Marina
0

Frågade vem som gett honom den ordern och fick till svar "Gissa tre gånger." Förvånad

Madde
0

#16: Hmm ja du det var en bra fråga, ingen aning om det ska komma från mig.

Men känns dumt att de har såna regler om man ändå håller sig till reglerna.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Stinko
0

Förstår att du blir förbannad, att dom tar bort trådarna du skriver är ju helt från vettet tycker jag.. Puffar kan väl katter också ha, och om du har just denna kattras eller inte har med den sidan i favoriter/är med,  borde ju inte spela någon roll.. Ska dom inte istället bli glad att du vill sälja dem puffar? :S Även om det redan finns folk som syr puffar så är det väl ganska bra att det finns fler folk att välja  bland…
Testat sälja på blocket eller nått? :)

Det är inte direkt ovanligt att bli otrevligt bemött på ifokussajterna… Jag vågar då knappt skriva nånstans längre. Och som Theres skriver om bildredigering.ifokus, har märkt att man inte får lägga in trådar om bildredigering där, jag fattar ingenting.. Sånna konstiga regler får mig att hålla mig från att skriva någonting.  ><

JossanH
0

#12 bara skoja ;)

Det låter helt sjukt! Verkar som attd et räcker med en liten tabbe på vissa siter för att du ska bli bortjagad direkt.

Att få svaret "gissa 3 ggr" är både barnsligt och rent ut sagt löjligt. Ska det vara nåt proffesionellt så ska de förklara i vuxen ton och inte leka gissningslekar för barn… Grrrrr… Dom borde åtminstone lära sig att visa lite respekt

Vad!? får man inte skriva om bildredigering på bildredigering.ifokus? Det låter ju huuur korkat som helst.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
0

#19 Ja, eller man får inte lägga ut en bild och fråga om någon annan vill redigera den osv… Så som vi brukar göra här ibland, du vet, med illerbilder.

golf.ifokus.se

JossanH
0

Men gud vad konstigt…

Sajtvärd på Iller.ifokus

Beaver
0

Mja det är väl inte så konstigt. annars skulle det nog bara finnas sånna trådar där folk som inte kan det här med bildredigering vill att andra ska göra det åt en. Fråga hur man gör går alldeles jättebra, men t ex för folk som är inbitna i det hela skulle det nog vara rätt förargligt om forumet bara spammades med förfrågningar istället för att faktiskt diskutera ämnet bildredigering Glad

Men jag kan inte riktigt förstå varför du inte får annonsera om puffar på kattforumen när det ju ändå är under kategorin 'katttillbehör'?? Det är skumt!

Marina
0

Ja det är jättekonstigt. Så jag mailade såklart till Staffan och fick bara till svar att varje Sajtvärd bestämmer egna regler över sin sajt. och om de har annonsförbud så är det det som gäller. Jag skrev tillbaka att han inte förstår vad jag säger, det är inte annonsförbud på sphynx, det är bara att JAG får inte annonsera.

LiindaLarsson, såg att du lagt ut annons om en klöspelare på sphynx.ifokus, är du medlem på deras forum?

Jag förstår inte, vad menas med medlem på ett visst forum, är man inte medlem på HELA iFokus?

Det som retar mig mest är att han bara plockade bort min annonser på massa olika raskattsforum utan o skriva ett enda pm. Det var jag som fick själv ta reda på vart mina trådar tagit vägen.

Beaver
0

Man är medlem på alla sajter, dock om man har en sida listad i sina 'favoriter' tror jag det räknas som man är medlem där för man får ett 'välkommen till…'-PM när man addar en sajt som sin favorit. Enda jag kan tänka mig att de menar. Men det är ju egentligen absurt, för man har ju bara ett iFokus konto…

Marina
0

Ja det var det enda jag också kunde komma på men jag håller med, det är helt absurt. Om jag hänger här varje dag så tycker man ju att man vore välkommen på hela iFokus, men tydligen inte. Försök för guds skull aldrig sälja kattsaker till kattägare! (nej jag drar inte alla över en kam..katter.ifokus är trevliga t ex)

Sara
0

Tråkigt när sitevärdarna försöker tjäna pengar på medlemmarna, då menar jag inte ifokuskillarna utan de som är värdar på "sin" site.

Sara

skrellet
0

men å andra sidan är cornish rex väldigt fula Tungan ute

renrasdjursmänniskor (måste vara ett nytt ord?) är väl ett speciellt släkte det med.

*ställer sig i en defensiv fightingställning och är beredd på att bli påhoppad* :P

Faxlin
0

Nu ber jag er vänligt att varva ner lite. Om ni har problem med andra värdar eller andra sajter så ta det gärna med de berörda värdarna. Jag har inget att säga till om inne på någon annan sajt än de jag är värd för. Som Staffan också svarat är det så att varje värd bestämmer på just sin sajt. Det är dock ingen nyhet för de som är medlemmar inne på iller heller. Jag har fått mycket skit för att jag hävdat att det är min sajt och mina regler.
Jag har ett krav på att jag vill bli tillfrågad om lov innan man annonserar ut saker här. Det har inte varit några problem med det tidigare varken från privatpersoner eller företag.
Dock har jag det kravet då det kan dyla upp företag av större kaliber och de får som sagt var vända sig till iFokus killarna och betala för en annons. Ja jag gör skillnad på annonsörer och annonsörer. Ser en viss skillnad på de små och till exempel ett stort foder företag.
Detta är heller inget som jag skäms över utan så är det. Så har jag bestämt. Vet inte av att någon blivit nekad att annonsera här än heller faktiskt.

Sedan det som är mellan er och de andra sajterna får ni gärna hålla där. Jag vill inte att min sajt används för att spy galla över andra sajter eller värdar. Och det har inget att göra med klubben för inbördes beundran. Då har ni klart missat att det är massor med värdar jag inte går ihop med och massor med sajter jag inte besöker här inne av just anledningen att vi inte går ihop. Men det är inte konstigt, det är många sajter, många personer och man går inte ihop med alla.
Dock ser jag inte det som anledning att spy galla över de jag inte håller med öppet på min egen sajt eller på någon annans heller för den delen.

Så snälla sköt detta med de sajter och de värdar det gäller. Har ni frågor angående reglerna här inne så är det självklart fritt fram att diskutera dem.

Mvh Åsa Faxlin sajtvärd

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars