Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 239 ggr
Theres
2008-09-03 15:22
0

OT Stackars katt.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla "Spojke" har ont i tassen.

Vi vet inte vad han har gjort, men det var fullt av var och skit i den. Så nu går han på penicillin.
Han gick inte på den ö.h.t först, men när vi hade tömt den på gegga så började han gå på den direkt.

golf.ifokus.se

PatrikF
2008-09-03 15:58
0

Min Linus fick något liknande, det var en gammal klo som inte släppte och det samlades skit mellan den nya klon och den gamla. Men det gick inte så långt som din kisse.

Theres
2008-09-03 16:04
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var i fredags som vi märkte att han haltade lite, lördagen haltade han lite mer, men vi trodde det skulle gå över för vi såg inget bitmärke eller något, sen i söndags så gick han inte alls på tassen och den var jättesvullen, så vi åkte in och fixade det, sedan började han gå på tassen direkt =) Egentligen så skulle han vara inne i 6 dagar och gå med krage, men mamma klarade inte av att ha honom instängd under natten, så vid klockan 3 på natten gav hon upp och släppte ut honom. Det var ett öppet sår så det skulle kunna komma ut mer skit, men det läkte nog rätt fort så han har inte fått in något mer i den. Man får ju tvätta och så =)

golf.ifokus.se

PatrikF
2008-09-03 16:43
0

Ok, inga yttre skador alls? Det var ju lite konstigt. Kan ju ha stuckit sig på något som har blivit inflamerat. På din beskrivning så verkar det ju vara en utekatt.

Huvudsaken den stackaren mår bättre :)

ferretgirl
2008-09-03 16:50
0

Han kan ha fått in ett vasst grässtrå som sedan har irriterat tassen. Detta i sin tur har gjort så att han har fått var som sen gör ont, du har väl haft nageltrång någongång?? Om inte så kan jag tala om att det gör skit ont efter ett par dagar medan varet det samlar sig. Har tom fått operera i en stortå pga att jag fick ett nageltrång som inte ville läka ut av sig själv, hade skit ont i nästan 1 års tid innan dom fick rätt på det till sist. Så jag kan tänka mig att han också har haft jätte ont i sin tass stackarn.