Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 428 ggr
HannaM
0

En bra diagnos?

Någon som har en bra diagnos på en iller som är knallorange runt munnen, upp över nosryggen, runt öronen, under tassarna och mellan bakbenen… (strax över där det borde suttit kulor) samt har extremt mycket orangebrun gegga i öronen. Utöver detta har han en hosta som låter som en astmatisk rökare och han nyser ofta.

Det oranga kan mycket väl vara någon typ av svamp men om det hänger ihop med hostan vet jag inte.

Någon med nått hett tips?

Musiken
0

Det oranga kan val bara vara en overproduktion av hudfetter? Prova att bada honom i varmt vatten och se om det loses upp. Hostan kan val vara att han reagerar pa damm kanske? har inga battre gissningar tyvarr.

HannaM
0
Strumpan
0

Jag har puttat upp en gammal tråd om detta

Mvh Jenny

HannaM
0

#3 tack=) men belsen är klart mer orange än dom bilderna… men men kan väl vara samma, eller inte=)

Strumpan
0

Jag tror att det enda du egentligen kan göra är att gå till vetten och göra en biopsi.

Mvh Jenny

HannaM
0

#5 jo det är väl så.. senast vi var där så tyckte hon inte det behövdes..

JossanH
0

ar sett många illrar som har mer eller mindre utbredd orangefärgad "hud" runt mun och nos och ofta ser man någon förändring på tassarna också…
om det finns i öronen låter det onekligen som svamp men om det bara är huden som överproducerar kanske även öronen börjar överproducera vax?? Ingen aning faktiskt..

Sajtvärd på Iller.ifokus

HannaM
0

nej… ingen aning=) sen hostar han också han låter som nån med dammlunga och nyser.. funderar på om dom har samband eller inte…

JossanH
0

Har haft en riktigt förkyld iller en gång… Det var nysattacker som väckte mig om nätterna stackarn…. :(

Sajtvärd på Iller.ifokus

HannaM
0
AlbaStiffler
0

Tycker det låter som svamp eller eksem… Kanske tål illern inte ett foder/nån mat?

HannaM
0

#11 allergisk mot rå kyckling.. hoppas inte det, då måste ju killen käka torrfoder resten av livet.

När jag läst igenom tråden om oranga fläckar igen.. är inte aiia äldre syster till belsebub.. kan det vara ärftligt?