Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 706 ggr
Gilla
0

PestMarwin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Usch viket monster jag har…
Han är ju som bekant bitsig…men skulle aldrig bita mig.
Vi har haft vår pers när han var brunstig för ett och ett halvt år sedan o vaktade mig o högg mig som vansinnig.
Men sen dess så har vi varit de bästa vänner.
Biter alla andra som uppför sig "annorlunda" men hos mig är han gosigheten själv.
Min storprins…

MEN…
Idag var han på pestigt humör redan från morgonen.
Vet inte vad som hänt eller om han bara har en dålig dag.
När husse skulle gå i morse o jag som vanligt höll honom i famnen när vi sa hejdå…då nafsade han efter min näsa!!
Vi tog det väl mer som att husse hade busat upp honom precis innan som han alltid gör.

Senare på förmiddagen så gjorde han det igen när jag låg o krälade på golvet med honom.
WHAT!!
Tog i nackskinnet som vi har gjort från början när han gjort fel o det har alltid funkat.
Han är inte den som gäspar o "ber om ursäkt" men han förstår att det är fel o lugnar sig.
Han väser o jag väser o pratar.
Det är så vi brukar konversera både när han är sur eller glad.

Den här gången blev han som galen o det gick inte att släppa honom utan han bet, o bet, o bet…var han kom åt.
Så förbannad.

Han fick gå in i sin bur en stund o han kurade ihop sig i hängmattan o surade.
Låg nog där o väste en 10 minuter.

En halvtimme senare så tar jag o väcker honom för att kolla läget.
Då har Dr Jekyll förvandlats till Mr Hyde igen o allt är frid o fröjd.
Pussas som aldrig förr.
Nu är vi vänner igen :o)

Ceciliaolucifer
0

Tur att du inte är långsint ;) Som jag är ibland när det kommer till vissa illrar.

Men man får komma ihåg att dem också får ha EN dålig dag om året. Allt kan inte vara frid och fröjd jämnt. Här hemma är det just nu grönt men igår var inte Blight populär kan jag lova ;)

JossanH
0

ja, visst har dom humör dom små!

När Pegasus beter sig pestigt (när han är pestig så går han o surar o väser åt ALLT som inte passar honom men han bits aldrig) så vet jag att nåt är fel.. Oftast är det analsäckarna som spökar så då vet jag de!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Mina illrar är aldrig pestiga.. Eller jo, när de glömmer hur man gör när man ska på lådan iof. Annars så har krabaterna här hemma inga "dåliga dagar".

Sara

Ceciliaolucifer
0

blight har gjort en favorit i repris ikväll kan ja ju säga..

Gilla
0

Visst har även de dåliga dagar.
Sen om man som Marwin är född på djävulens födelsedag 060606 så…någon dag då o då är väl ingen fara ;o)

#vad har Chaos brorsa hittat på nu då?

JossanH
0

vilken kull han kommer ifrån egentligen… Det var inga lätta illrar det inte.. Bitska som få

Sajtvärd på Iller.ifokus

Gilla
0

Han kommer från Illerborgens.
samma som Milton o Dollar.
Marwin är ju inte lika bitig som Milton var men han testar alla om han kan kliva över i rang.

Fast…Dollar är väl inte bitsig..eller?

JossanH
0

Hehe- Jag menade att "vilken kull han kommer ifrån" utan frågtetecken då jag vet att både Milton och Damien var såna problemillrar och är från samma kull som Marw… :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[HannahoHenrik]
0

#7 Jo Dollar har varit väldigt vass, men han har blivit betydligt bättre, o är ganska gosig idag när han själv vill…. Nu biter han lite löst för att markera att man gör fel….

Var är Damien idag?

JossanH
0

#9 undrar jag också! Sist jag hörde nåt var väl när han flyttade för typ 3e eller 4e gången…

Sajtvärd på Iller.ifokus

[HannahoHenrik]
0

#10 aha okej stackarn, hoppas han har det bra nu….

Gilla
0

#9 o 10 Skulle vara intressant att veta vart kullen tagit vägen.
Vet ju att många blivit omplacerade många gånger.

[HannahoHenrik]
0

Mamma Tindra och syster Chimaira har väl animal-lover här på forumet har jag för mig. De andra vet jag inte tyvärr…. =(

Ceciliaolucifer
0

#12 Varför är du aldrig online för!!

Gilla
0

# 14 sitter ju sedan en o en halv vecka o spelar Age of Conan på nätet.
Ruskans spel som sänker min dator totalt att msn o övriga program måste vara avstängda.
O sen är jag för slö för att slå igång den.
Men jag ska bättra mig ;o)