Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 210 ggr
Faxlin
0

iller.ifokus träff i Gävle

Japp söndagen den 3:e september är det iFokus första iller träff i Gävle. Vi träffas klockan 13.00 vid parkeringen vid boulognern. Man svänger in bakom blomsterkiosken, mitt emot infarten till sjukhuset.

Om någon har problem med att hitta eller kommer senare så ring på Åsas mobil: 076-2669002
Maddes mobil: 073-8171112

Vid dåligt väder kommer vi förflytta träffen någon annanstans, så hör av er.

Mvh Åsa & Madde

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Jag kommer. =))) och chrille och mullrarna så klart. =)

Hoppas att några fler vill vara med på våran träff. Vore så kul och träffa lite illerfolk uppåt landet.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

haha, det hade jag aldrig anat Madde. Kommer ni och mullrarna dit. hihi

Jag hoppas riktigt många kan komma och självklart att vi får bra väder.
Jag och mina lemurer kommer också.

Audiatur et altera pars

Veronica
0

Men snälla Åsa….varför måste du ta en helg när jag jobbar Gråter, jag jobbar ju alla ojämna helger……Ledsen

Amor vincit omnia

Faxlin
0

Men snälla Veronica. Glömde det. hihi
Men ärligt talat, vi tog det då för att Madde kunde då. Ledsen, kan du inte byta söndag med någon?

Audiatur et altera pars

Tina-A
0

Varför är det så långt bort? :P Kostar 200-400 beroende på vilka biljetter som finns kvar, och det är bara ditresan :P brööl

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Faxlin
0

hmm, inte bra. Men ni kanske är några som kan samåka. Då blir det billigare.

Audiatur et altera pars

Veronica
0

Nej det kan jag inte……börjar i kiosken nu på helgerna och då är det istorsett omöjligt att byta bort tiden, allra helst med så kort varsel som 2 veckor…….Gråter

Amor vincit omnia

sofie
0

#5 Jag ska prata med manfred imorgon om vi kan åka på den här träffen. Om vi ska så kommer vi åka genom sthlm, så vi skulle kunna plocka upp dig på vägen.

Tina-A
0

Är det några härifrån, stockholm, som ska dit????

Faxlin
0

Vad tråkigt Veronica. Men vi fixar fler träffar. Du och jag och Elin ;-)

Audiatur et altera pars

sofie
0

#9 Jag och Manfred ska dit med illrarna. Och vi bor i Nyköping och åker förbi hos dig nästan. Vi kan hämta upp dig på vägen.

Madde
0

åh vad skoj med lite folk som kommer =))))

Tina-A
0

Seriöst? Jag skulle jättegärna vilja det! Du är också allergiskt, visst var det så? Jag ska prata med mina föräldrar och fråga min syster om hon vill följa med (om ni har plats för 1 till i bilen? annars får hon stanna hemma, mohaha). Tror jag får åka, måste fråga på en gång =D Men det vore supersnällt!

Madde
0

Vem är allergisk? Jag? eller någon annan.

Veronica
0

#10 Vet jag väl….=) Tar med mig Mini och kommer hem och har träff hos dig…..hon som är såååå renlig av sig =) Just nu är hon jättesöt…..pälsfällning…ser ut som om hon har glasögon =)

Amor vincit omnia

sofie
0

#13 Ja du och din syster får jätte gärna åka med. Det är ju ändå på vägen och vi har plats så :) Ja jag är också allergisk.

sofie
0

#14 jag är också allergisk.

Faxlin
0

haha, du är så välkommen så Veronica. När du vill, det vet du. Och jag har både mopp och damsugare faktiskt. ;-)

Oh, vad skoj. Då låter det som om vi får upp både SofieManne och Tina_A.

Audiatur et altera pars

Tina-A
0

Hihi, min mamma är lite rädd av sig. Började prata om folk som murar in flickor i väggen…. Hon älskar mig Kyss Hon lät lite osäker, att vi skulle prata om det, får se om hon låter mig! Hon tycker inte om främmande människor, men det kanske går bra. Hoppas att ni inte ångrar er om jag får åka, vore så snällt :)

Tina-A
0

Oj, jag skrev till SofieManne om någon undrar :)

Madde
0

Man kan väl säga att jag oxå är allergisk. Fick en reaktion mot xander när vi hämtade honom. Men nu så har jag intalat mig själv att jag inte är det längre. Jag tror att mycket kan ligga psykiskt. =)

Faxlin
0

haha, som jag. Är tvär allergisk mot katter och så hö och spån. Underbart med katter och hästar då;-)

Audiatur et altera pars

sofie
0

#19 Okej. Det är bara att hojta till när  du vet :) Självklart ångrar vi inte oss. Då har illrarna nån att gosa med på resan hihi

Madde
0

Åh vad skoj och få träffa er igen sofie och manne. =) Och kul och träffa lite nya människor. =)

Faxlin
0

haha, murar in människor. ;-)
Ja det är bra att mammorna är rädd om en;-)

Audiatur et altera pars

sofie
0

#24 Ja desamma. Måste ju ta alla tillfällen som bjuds till att få träffa så många trevliga människor på ett och samma ställe :)

Tina-A
0

Ja, jag hoppas att sofie och manne inte har några planer på att mura in mig.. i? bildörren Oskyldig

sofie
0

#27 Vi kanske låser in dig i bilburen hihi.

Madde
0

Ni hade väl en stor bur oxå om jag inte minns helt fel Sofie.

Faxlin
0

*Asg* Japp det vore något det. Men bakluckan finns ju alltid. Fast blir nog dyrt att köra med den full med cement om man ska mura in någon.

Audiatur et altera pars

sofie
0

#29 Menar du kaninburen vi har i bilen eller utställningsburen?

Tina-A
0

Hahaha, ja jösses. Detta ska jag inte visa för min mamma iaf Räcka ut tungan

Faxlin
0

Mohahaha, eller så ska du visa upp att vi är ett gäng tokar. Och risken för att du ska muras in när hela världen kan läsa att du ska åka med dem vore ju oerhört korkat. haha

Audiatur et altera pars

Tina-A
0

#33: Smart Åsa =) Det ska jag nog säga till henne, hihi.

Faxlin
0

Japp, jag har mina ljusa stunder ibland. ;-) Inte allt för ofta, men det händer. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

Så än så länge är det

• Madde & Chrille med 4 illrar
  • Åsa med 2 bent bihand och några illrar
  • Sofie och manfred med (illrar?)
  • Tina_A

Tina-A
0

Jaaa, jag får åka! OM min mamma får veta;

• För och efternamn
  • Adress
  • Telefonnummer
  • Bilmärke
  • Reg. Nr
  • Mailadress, men ni måste SKICKA ett mail så att hon vet att det är på riktigt. Så ni måste skicka ett mail till bjrn.st@telia.com och där kan ni skriva alla uppgifter :)

Om detta inte är till för mycket besvär förstår, för jag vill ju gärna åka! :)

Eftersom ni, SofieManne, åker på E4an kommer ni förbi IKEA vid kungens kurva, och det är precis där jag bor. Så vi kan nog komma på något smidigt sätt att träffas :)

Faxlin
0

Ja men då kan det ju lösa sig ändå. Vad roligt.

Audiatur et altera pars

sofie
0

#36 Vi har med oss fem knoddbollar

sofie
0

#37 Okej ska sätta mig och skriva ett mejl till henne på en gång då :)

Ja det gör vi. Vad bra då blir det ju exakt på vägen.

Madde
0

Åh vad skoj att du kommer tina_a. =)

Faxlin
0

Super roligt ;-)

Audiatur et altera pars

gameover
0

jag kommer! fast jag kan behöva lite hjälp med att ta mig dit, eller någon som guidar mig iaf (;

Madde
0

Åh vad skoj att du kommer Gameover. Självklart kommer vi hjälpa dig så du hittar rätt. Hur kommer du till gävle? Bil, tåg eller buss?

gameover
0

hihi,njadå, får se om jag vågar gå fram och prata lite mer den här gången ;p

Blir antagligen buss eller tåg, mest troligt att det blir tåg. (:

sofie
0

#37 Så nu har jag äntligen lyckats få iväg ett mejl. Våran data är inte så samarbetsvillig.

#43 Om du vill kan du åka med oss. Vi åker förbi uppsala på vägen :)

Tina-A
0

#45: Vad roligt, då ses vi igen! =D

Tina-A
0

#46: Hur mycket plats har ni i bilen egentligen, haha? :)

Jaa Jessica, följ med!

Tina-A
0

SofieManne: Nu har hon fått mailet och det kändes bra säger hon :) Hon ska kolla att allt stämmer, min älskade lilla mamma, men hon känner sig lugnare också när ni bjuder in gameover också för hon tycker det verkar lite komplicerat att ha med massa folk om ni ska mura in mig :) Hihi, vad roligt det ska bli!

sofie
0

#48 Vi har tre platser där bak. Ska din syster med? Jag tror nog att ni tre om Gameover vill åka med får plats. :)

Tina-A
0

#50: Jag tror hon ska med, hon sa Ja när jag frågade idag, men vi får se vad hon säger imorgon haha.. :) Gameover är ju så liten så hon får plats!

Madde
0

Åh vad skoj att ni kommer. =) Blir ju nästan en stor träff på en gång. =)))

Faxlin
0

Japp och ändå har inte Elin varit in än och bekräftat att hon och Johan kommer.

Audiatur et altera pars

gameover
0

#49 hihi, ja vilken rolig mamma du har, där kan man snacka om att vara petig ;P

#46 Jag åker jättegärna med om det finns plats!

gameover
0

#51 jag är inte liten! jag är.. stor! :')

Madde
0

Jag pratade med henne innan idag då jag ringde min faster. Då bekräftade jag att vi kommer upp och de var snälla och erbjöd oss sovplats. =)

Hmm kanske blir en pokernatt till. =) Den förra var riktigt skoj. Jag ledde stor på slutet men till slut så vann elin. =)

Tina-A
0

#54: Ja, hon kan vara lite FÖR överbeskyddande i många lägen.. Men som jag hört (läst) åsa säga (skriva): Det är lätt att vara efterklok :)

sofie
0

#51. Okej. Men ni tre får plats. Manfred har bubblat nått om att transportburarna kan man ställa på bilburen där bak. Så det här fixar vi :)

#54 Självlart ordnar vi plats åt dig och pälsen :) Det finns tre platser med tre bälten =)

Faxlin
0

#56: Jag vill också spela kort på natten ju;-)

Audiatur et altera pars

Velsan
0

gameover vi kan ju åka tillsammans igen :D nya upptåget kommer ju ;) de blir bra ju :P Å Tina A om du tar tåget från sthlm till uppsala (kostar 49 kr) så kan du ju också åka med oss, ju fler desto roligare :D oss har du ju redan träffat.

Velsan
0

oj orkade inte läsa igenom hela tråden :P meh tråkmånsar som åker bil, då får jag ju åka själver jue :P

DG
0

Får se om jag har råd att ta tåget,tror inte min sambo hinner fixa körkort tills dess. Tyvärr så kommer tandläkaren ta mesta av mina pengar denna månad :(

Madde
0

Kan inte du DG och Velsan åka tillsammans då? Om du tar tåget till uppsala som hon skrev. =) Vore ju så kul och träffa er alla. =)

Tina-A
0

#60: Men tåget från uppsala kostar ju också! :P Sådant har jag inte råd med! Bidrar lite till Sofiemannes bensinpengar istället så tjänar jag på det hela ändå! Möhihi :)

Faxlin
0

Så roligt att vi blir ett gäng. Ska försöka baka lite så ni kan få lite fika när ni kommer. Någon som vill att jag tar med drickbart åt er också så hojta till.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

elinn
0

Ser att jag missat en hel del som hänt här inne sen igår. Roligt att det är planerat för en träff =)

Vad roligt att så många har tänkt komma. Sofie och Manne, det ska bli roligt att få träffa er igen och roligt att få träffa dig för första gången Tina_A =)

Åsa, blir det dåligt väder så vet du väl vart vi kan flytta träffen?! *hihi*

Faxlin
0

Exakt vad jag hoppades på Elin, men jag kan ju inte skriva ut att vi flyttar hem till Elin vid dåligt väder innan du erbjudit dig. hihi

Audiatur et altera pars

elinn
0

Jag erbjuder mig alltid om jag har möjlighet =) Vet ju inte hur många som kommer men vi får väl tränga ihop oss i värsta fall hehe =)

Faxlin
0

haha, finns det hjärterum finns det stjärterum. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

jag har varit på träffar i små längeheter så det kan inte bli för litet. =)))

Faxlin
0

Nejdå, det kan inte bli för litet. Och så litet är det faktiskt inte hos Elin och Johan. Men vi hoppas väl på finväder.

Audiatur et altera pars

elinn
0

Ja det gör vi absolut. Att vara ute skulle vara det perfekta =)

Men skulle vädergudarna trots allt inte vara på våran sida så finns ju alternativ och det är ju bra =)

DG
0

Kom på en grej. Hapsis vaccination går ut innan träffen, då kan jag väl inte ta med henne alls? Då blir det nog ingen träff för mig iaf :\

Madde
0

Hmm. Jag ska höra med någon som vet lite bättre om det där. =)

Åsa hjälp oss på den fronten. =)

Faxlin
0

Hapsis lär ha skydd av sin vacination ändå. Två års gränsen är bara en extra försiktighetsåtgärd. Enligt alla veterinrer jag kontaktat så ska detta inte vara någon fara.

Audiatur et altera pars

DG
0

Okej, är lite orolig om jag vågar ens ta henne ut till promenad. Vill ju inte att hon ska bli sjuk.

Madde
0

Men så har jag oxå hört att det är. Själv vågar jag ta ut mina illrar på promenad. Så kom du och var med på träffen. =)

DG
0

Ska försöka :) Vi får se hur mycket tandläkaren vill ha först.

Madde
0

Jag hoppas att det inte blir allt för dyrt så att vi får träffa dig och dina illrar i gävle. =)

Faxlin
0

Jag håller också tummarna för att du kan komma.

Audiatur et altera pars

DG
0

Tyvärr så måste jag meddela att det inte kommer hänra :(

Csn var najs och skickade en räkning på 3000 spänn till mig som ska betalas denna månad (gamma studielån). Så det får bli nästa gång.

Misty
0

jag vill jag vill jag vill!! *vifta vifta*

elinn
0

#18 Verkligen trist DG, hade sett fram emot att låta Chiquita träffa sin syster och jag dig, men hoppas på fler träffar där vi kan träffas.

Är det förresten någon/några som tänkt komma med tåg så är det bara att hojta till så kan jag hämta upp =)

DG
0

Känns som det händer nått varje gång det är träff längre borta.Men hoppas nästa gång blir bättre! Ska iaf till Uppslands Väsby till aktivitetsdagen :)

elinn
0

Nu är det snart dags =) Glöm inte bort tid och plats!!!

Velsan
0

trodde inte jag skulle kunna gå, läste 2:a å då ska brorsan konfirmeras, men då kan jag ju iaf :D

Madde
0

Japp snart är vi i gävle på illerträff ska bli riktigt skoj. =)))

sofie
0

Det ska bli super skoj. Längra massor. Kan inte den här veckan va slut nu :)

elinn
0

Nej nej, stop och belägg!!! Elin har massor kvar att göra innan veckan får vara slut. Nog för att jag längtar som attan till bowlingkvällen och illerträffen men någon måtta får det vara hihi Räcka ut tungan

Madde
0

Nu är det ännu närmare träffen. Jippi

elinn
0

Japp och Elin har fortfarande inte gjort allt hon ska hinna med =/ Elin ska tvätta, Elins ska städa, Elin ska göra i ordning gästrummet till besökarna, Elin ska gå till arbetsförmedlingen, Elin ska fila på sin CV, Elin har två fotbollsmatcher, Elin ska hinna införskaffa alkoholhaltiga drycker, Elin ska handla, Elin ska plocka illerbajs som hamnat utanför lådan, Elin ska göra rent toalådorna och självklart så ska Elin oxå ha en massa tid över för bus och mys med sina mullrar.

Ni andra kan ju ha vadslagning om vad Elin kommer hinna bli klar med vet ´ja hihi Räcka ut tungan

Men nog sjutton längtar jag till helgen allt =)

Velsan
0

hmmm upptåget till gävle går visst inte på söndagar :S går de nån buss från tierp? annars har jag inte en aning om hur jag ska ta mig dit :S

Velsan
0

nu ska vi se om de här stämmer.

Borde kunna ta upptåget från Knivsta via Uppsala till Tierp, avg 11.05, ank 11.55.

från Tierp ta buss 838 till Gävle vasaskolan (eller ska man gå av vid nästa, sjukhuset ing 31?), avg 12.10, ank 13.25

Är det nån som vet vart jag har hamnat då? och som kanske kunde skjutsa mig dit vi ska va? för jag vet inte vart de ligger nånstans, hehe

Sen går de en buss från samma ställe hem igen 18.40, ank i tierp 19.58, å nästa upptåg hem går då 20.05.

Velsan
0

å just ja, bussar å tåg går väl från samma ställe i tierp?

elinn
0

Velsan Har du sett mitt pm jag skickade dig?

Det är bara att du hör av dig så fixar jag skjuts från bussen =)

Faxlin
0

Japp, i morgon ses vi. Längtar så. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Idag är det äntligen dags för träffen. Ser fram emot och träffa er alla. Vi håller tummarna och hoppas på fint väder. (peppar, peppar, peppar) =)

Faxlin
0

Skitväder, men väldigt lyckad träff. Super skojigt att träffa alla även om jag passade på att låna internet en sväng ;-)

Audiatur et altera pars

gameover
0

fick ju med mig nästan två illrar hem jag ;p

Humla är hemma hos mig nu (helt lagligt) och söta lilla Bianca fick nästan följa med mig hem :p  hahhaa, nej, det var faktiskt inte meningen hur dåligt det än låter så är det faktiskt sant :P hihi

Och en sotis Päls här som väser och biter till rejält på stackars HUmla såfort man har henne i famnen. Får försöka komma på något så att han inte ska bli så sotis nu när förhoppningsvis den nya tjejen flyttar hem till oss. Trevligt att träffa alla där borta också (;

D110
0

Glad var bara tvungen att va nr 100

Faxlin
0

haha, var det inte 110 du borde vara :-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

#100: Ja 110 skulle du ha varit. fast du har ju chans och bli det med. =)))

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.